-15 C

Alles over het heerlijke eendrijden.
Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Francois » zo 5 feb, 2012 23:29

de azu start ook zonder problemen! er ligt wel een laagje ijs op de bodem...
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » ma 6 feb, 2012 17:36

startproblemen heb ik niet, koudestart pak ik shoke nen heb ik er die dag al mee gereden kan het zonder shoe, (koude start pak ik eigenlijkaltijd gewoon de shoke). heb al een anatal buren voorzien van wat extra stroom met de burton. als ze problemen hebben met de accu komen ze nl gelijk naar mij. ze denken dat ik vast wel een acculader heb of startkabels. nou, die startkabels heb ik dus nog niet voor mezelf gebruikt :D
wel heb ik problemen me de schijfremmen. als mijn auto langer dan een halve dag stilstaat met deze kou, zitten ze vastgevroren. en nee, ik gebriuk geen handrem
J B

just drive like you stole it

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 6 feb, 2012 22:06

Bertje Beige schreef:-15 en nog geen choke nodig :?: :roll:
neen. motor heeft er nu bijna 90.000 kilometer opzitten, kleppen staan netjes gesteld, top van 122 tomtom kilometers bij windstil weer en gemiddeld 1 op 15,5 bij stevig doorrijden. met warme motor keurig stationair lopen op een laag toerental, kan hem in z'n eerste versnelling laten rijden op stationair toerental, geen nadieselen bij motor uitzetten, dus naar mijn mening niet te ruim afgesteld, maar gewoon een heel goed blokkie en een goede ontsteking!

co meting met de apk was ook goed.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 7 feb, 2012 19:32

Nog een paar man die geen probleem hebben met -15 ;-)
Afbeelding
diverse Citroens, wat anders.

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » di 7 feb, 2012 20:40

@supercees, dat is zeker een geweldig motortje, ik weet van mij Eend en acadiane bijna voor 100% zeker dat ze met dit weer wel zouden aanslaan, maar dan wel met choke :wink:
Ik kan het niet proberen, de accu's staan thuis om beurten aan de druppellader en de auto's staan beide ergens anders in de provincie samen met mij te wachten tot het weer "mooi" A type weer word 8)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door brammie » di 7 feb, 2012 21:19

supercees schreef:
Bertje Beige schreef:-15 en nog geen choke nodig :?: :roll:
neen. motor heeft er nu bijna 90.000 kilometer opzitten, kleppen staan netjes gesteld, top van 122 tomtom kilometers bij windstil weer en gemiddeld 1 op 15,5 bij stevig doorrijden. met warme motor keurig stationair lopen op een laag toerental, kan hem in z'n eerste versnelling laten rijden op stationair toerental, geen nadieselen bij motor uitzetten, dus naar mijn mening niet te ruim afgesteld, maar gewoon een heel goed blokkie en een goede ontsteking!

co meting met de apk was ook goed.
ik start altijd zonder choke ongeacht het weer
vanochtend met -17 gewoon bij de eerste poging
verder doet mijn blokje alles wat hierboven ook staat
enige verschil? 388.000km :twisted:
en nog nooit gereviseerd(alleen een keertje prut uit de cilinders gehaald :D )en gewoon met puntjes
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » di 14 feb, 2012 21:49

De dyane staat nog onder de carport mooi beschut, en die had er wel moeite mee. Ik weet gewoon als het een paar dagen vochtig koud weer is of als ie een nacht heeft buiten gestaan dat ie niet wil.

De eend die al 2 jaar in de schuur staat had er geen moeite mee ( met een volle accu) maar door de 123 die ermee opgehouden was duurde de pret niet lang.

De "Kruiwagen" heeft ook geen moeite met de kou, wel haal ik de overmaatse accu er na gebruik weer uit.
met eendige groeten,

Plaats reactie