Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 11:47
door Michiel van G.
Ik weet het niet. Mijn Dyane6 met Am2 blok rijdt max. 110-112, warm, met elektronische ontsteking, de eend die ik heb opgeknapt in 2009 ging gemakkelijk 120, de rode spécial van een vriend die ging (op de teller) tegen de 130, en de eend die hij erna had, een groene uit '72 haalde ook makkelijk 120.

Nu zijn er Dyane's die de teller uitlopen, maar ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt.

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 15:39
door dyane_maniac
Michiel van G. schreef:Daarnaast roest inderdaad een Dyane net zo hard als een eend en is het plaatwerk slecht verkrijgbaar.
vind je? ik zie vaak advertenties staan op MP voor plaatwerk voo redelijke vraagprijs en die advertenties staan er soms makkelijk een half jaar op. ik heb ook behoorlijk wat plaatwerk te koop gehad. niet helemaal fris, maar zeker niet rot (wat roest en een klein deukje hier en daar) ik kwam er pas van af toen ik als gratis af te halen aanbood.
Michiel van G. schreef:Ik weet het niet. Mijn Dyane6 met Am2 blok rijdt max. 110-112, warm, met elektronische ontsteking, de eend die ik heb opgeknapt in 2009 ging gemakkelijk 120, de rode spécial van een vriend die ging (op de teller) tegen de 130, en de eend die hij erna had, een groene uit '72 haalde ook makkelijk 120.

Nu zijn er Dyane's die de teller uitlopen, maar ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt.
maar gemiddeld is een dyane een fractie sneller. let wel een fractie. maar idd afhankelijk van staat v/d motor ed. maar 110km/h vind ik echt heeeel erg langzaam. voor een dyane of een eend.

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 15:58
door Twécévé
Maar hoe zit het met bodemplaten, kofferbakboden, zijbalken, binnenschermen etc?

Die moeten bij een 2cv vaak aangepakt worden, dat zal bij een Dyane niet anders zijn. Zijn die delen goed verkrijgbaar?

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 16:32
door dyane_maniac
nee.

dorpels zijn overzetdorpels, zonder de aansluiting naar a, b en c stijl. c stijl zijn reparatiedelen voor. reservewiel is ook te krijgen en bodemplaten/voetenbak zijn van een 2cv te gebruiken (moeten iets aangepast worden

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 20:58
door BasvanEerden
Plaatwerk is over het algemeen voor een dyane goed te krijgen. De vereniging heeft een goed magazijn.

Mijn dyane met enkeltraps carburateur loopt ook de teller uit:
Afbeelding

Geplaatst: do 14 jun, 2012 08:08
door Michiel van G.
Dan vraag ik mij af wat voor motor er in mijn Dyane zit...

Plankgas 115 en dan dreun je de auto uit...

Geplaatst: do 14 jun, 2012 08:33
door rusty
kijk s op t typeplaatje, als t goed is zit er een AM2 blok in, t zou ook kunnen zijn dat met een kleine aanpassing van de sproeiers hij veel beter loopt!

wat natuurlijk heel goed kan zijn bij onze oude autotjes is dat er een keer een ander blok (of alleen carburateur) op is gekomen en dat de sproeiers niet zijn aangepast naar diane met 'turbo' en dan heeft ie dus te weinig brandstof!

vriend van mij heeft t zelfde met zijn Diane (heet ook Michiel en heeft ook een blauwe :) ) daar is een S6 eendblok ingezet maar waren de sproeiers niet aangepast... reed gewoon niet lekker die auto, en ook niet snel. nu spoeiers iets groter dan origineel en t beestje rijdt nu makkelijk 130 (op de teller)

dus zeker de moeite waard om dat een keer na te kijken.

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: do 14 jun, 2012 10:55
door David
Uberhaupt is het checken van je sproeiers belangrijk. Ook bij een eend.
Ik heb ze vorige week veranderd, 'wat een verschil in rijden.
Vooral de overgang van de 1ste naar de 2 de trap. Ongelooflijk, zo iets kleins kan zoveel uitmaken!!

Geplaatst: do 14 jun, 2012 14:03
door Michiel van G.
Er zit geen typeplaatje op...

Sproeierbezetting is origineel van een AM2, pasgeleden nog gecontroleerd. Accelereert goed, trekt goed, loopt goed, compressie goed, rijdt alleen niet harder dan de eerder genoemde snelheid... maar goed, nu wijken we erg af van het topic...

Geplaatst: do 14 jun, 2012 14:56
door jornmetten
Je leest het al..

Je kunt met een eend/ Atype dagelijks bezig zijn.
Af zijn ze nooit:)

Maar met een goede betrouwbare wagen kan je jarenlang probleemloos rijden zonder ellende.

Met mijn AZU heb ik meer dan 450 000 kilometer gereden eigenlijk zonder veel gedoe.
Toen was het tijd voor een grondige aanpak.
Maar hij heeft me maar 1 keer laten staan, olie was via een scheur uit de bak gelopen..

tips:
Goed onderhouden, op tijd verse sapjes.
Als er iets kapot dreigt te gaan, niet mee doorrijden
Goede onderdelen gebruiken. Dus niet een kapotte dynamo voor zo maar een andere oude vervangen ect.
Op tijd tegen roest beschermen en herhalen.

En als ik terugkijk wat het me allemaal gekost heeft. Daar had ik geen andere auto voor kunnen rijden.
Ik heb wel geivesteerd in en goede auto, toen ik begon,


kortom, geen reden om het niet te doen:)

Hoop dat je met deze info wat kan

Geplaatst: do 12 jul, 2012 00:06
door BasvanEerden
Michiel van G. schreef:Er zit geen typeplaatje op...

Sproeierbezetting is origineel van een AM2, pasgeleden nog gecontroleerd. Accelereert goed, trekt goed, loopt goed, compressie goed, rijdt alleen niet harder dan de eerder genoemde snelheid... maar goed, nu wijken we erg af van het topic...
Ben je er al is op een vermogensbankdag mee geweest? Misschien houdt hij in.