Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma 2 apr, 2012 19:49
door Clau (°\=/°)
Hier... ben ik volgens mij heel blij mee, maar ga ik morgen even doen :-)
Ik kan amper meer ademen van de pollen die mijn luchtwegen teisteren dus ik neem even een wijntje.

Mag ik jullie allen uitnodigen op mijn facebook pagina te Liken?
https://www.facebook.com/claudinegrinphotographie

Vandaag dochter opgehaald en wat foto's gemaakt van de 'deuche'. Zo fijn dat hij dus na die 10 minuten-stop niet gelijk weer wilde starten.... pff 5 minuten gewacht en toen.. na heel veel 'pompen' en proberen wilde wij weer een stukje...

Morgen dus de cursus van achtpeter even uitvoeren, maar moet eerst langs de gendarmerie!

Geplaatst: di 3 apr, 2012 08:13
door achtpeter
Nou, dat was alleen over het afstellen. Best mogelijk dat er nog ergens een vuiltje zit of dat je toch het vlotterniveau moet checken.

Geplaatst: di 3 apr, 2012 09:51
door Clau (°\=/°)
Goed... ik ben gekomen tot: start de motor

toen knapte de gaskabel. Die had ik net een tandje strakker gezet.. dat was namelijk makkelijk.

Dus... gaskabel makkelijk zelf te vervangen? want ik kan geen meter meer met hem rijden :-)

starten warme motor

Geplaatst: di 3 apr, 2012 10:13
door wusten-fuchs
storingen aan de carburatie zijn erg zelden tenzij je aan allerlei stelschroefen hebt gedraaid natuurlijk :)

ik heb meer dan 200!! eenden in onderhoud , in jouw geval van niet starten met warme motor ligt het slechts in 5% van de gevallen aan de carburatie

de andere 80 % is ontsteking en met name de orginele bobine

de rest is vaak mechanisch ( kleppen//inlaatpekking //slijtage)

de ,,,,warmstartstoringen,,, kunnen in de meeste gevallen worden opgelost door de orginele bobine te vervangen door een totaal ander fabrikaat om mde een of andere reden zitten ze bij de productie van de orginele te knoeien vraag me niet waarom ik kan aleen uit ervaring spreken :(

Geplaatst: di 3 apr, 2012 10:34
door Clau (°\=/°)
Boehoe ( ik las Wursten Fuchs haha) jammer dat je niet om de hoe woont. Ik heb er namelijk een probleempje bij van een gebroken gaskabel... :-/

wursten ??

Geplaatst: di 3 apr, 2012 12:30
door wusten-fuchs
:lol: :lol: da,s ook eeen idee welke vos lust er nou geen worst :lol:



ps touwtje eraan knuppen en via het klapraam gas geven zo ben ik al eens uit hamburg komen zeilen met een gebroken gaskabel :)

Geplaatst: di 3 apr, 2012 12:32
door achtpeter
De gaskabel vervangen is een fluitje van 0,4 eurocent, als je het ding in handen hebt zie je direct wat de bedoeling is.
Het is waar dat de ontsteking het vaakst de oorzaak van storingen is, maar in dit geval kun je de bobine uitsluiten. Je beschreef immers dat de motor zich direct na het stilvallen weer vlot laat starten. Met een oververhitte of beschadigde bobine lukt dat juist niet. Daarmee is nog niet gezegd dat het opnieuw afstellen van de carburateur de oplossing is, maar het is zeker het proberen waard. Mogelijk is geprobeerd het stationair af te stellen terwijl de gaskabel al rafeling was en niet goed terugkeerde?
Wat je probleem met slecht starten na een stilstand van 10 minuten betreft: Ik denk nog steeds aan een ontregelde carburateur, maar je zou ook eens kunnen proberen of het ompolen van de bobine (de dunne aansluitingen omwisselen) helpt.

Geplaatst: wo 4 apr, 2012 20:38
door Clau (°\=/°)
Ik had de twee aansluitingen van de bobine al eens omgewisseld :-) De eerste keer deed hij het toen wel, maar toch elke keer met moeite.

Ik heb gewoon een gaskabel, een bobine en 4 nieuwe bougies besteld. Die mocht wel eens vervangen worden en ik hou de oude gewoon 'just in case'

Ik zal het vandaag of morgen wel in de bus krijgen dus dan ga ik verder waar ik gebleven was. :-)
Lijkt mij ook wel dat de gaskabel te doen is, maar zal wel even moeten wroeten bij dat gat naar het gaspedaaal. Of gaat hij er vanuit beneden bij het gaspedeaal in, en trek ik hem dan zo naar voren en span ik hem met dat pinnetje?
Neem aan dat een nieuiwe kabel niet zo snel breekt ookal staat ie te strak?

Straks heb ik toch al heel wat reparaties op mijn naam staan! Trial and error en hulp van het forum, thankx guys!

Geplaatst: wo 4 apr, 2012 20:55
door David
Hey Claudine,

4 bougies, je wil meteen 2 reserve hebben.

Heb je geen handige Harry in de buurt die je even kan helpen?

Succes in ieder geval!

En ....oef wat een mooie foto's........word er stil van!

Geplaatst: wo 4 apr, 2012 21:18
door 2cv4
4 bougies misschien hangt er wel een GS motor in :o

Geplaatst: zo 8 apr, 2012 08:59
door Clau (°\=/°)
neeehee :-) vind het wel handig als ik er gelijk 2 extra heb. Is dat heel raar?
Nog steeds geen gaskabel in de brievenbus... dus dat zal dinsdag worden. Balen!

Geplaatst: di 17 apr, 2012 15:30
door Clau (°\=/°)
djiezus. die gaskabel is helemaal niet zo makkelijk te vervangen! Grrr, iemand tips?

Geplaatst: di 17 apr, 2012 15:49
door David
Hoezo niet makkelijk???

Simpel!

Wat lukt er niet?

Vergeet niet het doorvoertje in het schutbord netjes los te maken.

Het is juist de makkelijkste kabel ongeveer
maar vertel: "What's the problem?"

Geplaatst: di 17 apr, 2012 17:22
door achtpeter
Heb je een probleem met het losmaken van de doorvoer in het schutbord of ben je al verder?

Geplaatst: wo 18 apr, 2012 09:02
door Clau (°\=/°)
nou... ik had de oude even laten zitten om te zien hoe de kabel liep. Dacht: dat kan niet misgaan maar nu weet ik het niet helemaal meer want de verbinding bij het gaspedaal wijst niet recht naar de carburateur. Ik krijg sowieso dat gedeelte bij het pedaal niet goed....
Ik krijg wel dat schroefje in het pedaal, en dan neem ik aan dat dat rubbertje eroverheen geschoven moet om het vast te houden.
Dan denk ik dat dat rubbertje weer in het gaatje van dat buisje moet en dat lukt ook niet.
Dan denk ik ook ( jaja ik denk wat af) dat dat buisje in het gat een halve slag gedraaid moet zodat hij blijft zitten (?) en dat die grotere buis daar weer overheen moet en dat daarvan de 2 uitsteeksels weer net in de uitsparingen van het gat moeten vallen. Hier heb ik al handen tekort want dat moet dan ook zo straks staan dat je dat eh... ringetje er makkelijk inkrijgt om de boel vast te zetten :-)
Dus tot zover lukt het me niet.
En ik was ermee opgehouden omdat als ik het geheel een beetje vasthou, dat het geheel dus een beetje omhoog wijst eg maar, dus als ik de kabel dan doortrek naar de carburateur, dan heeft ie een knik. Lijkt me nie goe toch?

haha ik vond het beschrijven ook al moeilijk :-D