Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 10 apr, 2012 12:01
door Peter Parker
want dan David?
Geplaatst: di 10 apr, 2012 12:33
door dyane_maniac
dan pomp je er dus benzine in en dan verzuip je hem.
(hoewel er dus iemand beweert dat je een eend niet kan verzuipen)
Geplaatst: za 28 apr, 2012 11:15
door badmuts
die bewering klopt niet. Je kunt een eend wel degelijk verzuipen, probeer het maar eens met overdreven pompend gassen bij het starten.
Als ie dan toch verzopen is is de remedie hetzelfde als bij starten bij warme motor: geen choke, gaspedaal langzaam vol intrappen en ingetrapt houden, en dan doorstarten. Op deze manier komt er het meeste lucht in de cylinders waardoor het teveel aan benzine wat er al in zit kan verdampen. Na een tijdje doorstarten slaat ze dan wel weer aan.
Geplaatst: za 28 apr, 2012 23:46
door David
Ja daar gaat het hele verhaal dus over......
Het draait om het acceleratiepompje op je carb, iedere keer dat je het gas intrapt geeft dat pompje wat extra benzine en daardoor verzuipt ie.
Helder Peter....?
Geplaatst: zo 29 apr, 2012 19:24
door Peter Parker
Helder! Af en toe heeft ze nog geen zin, maar vooral nu bij dat vochtige weer. Als ze koud start wil ze nog wel eens kort haperen, maar zodra ze warm is, gaat het beter.
Geplaatst: zo 29 apr, 2012 20:23
door David
Heb je puntjes? Of electronische ontsteking?
Het laatste is fijn, vooral bij koude motor
Geplaatst: zo 29 apr, 2012 21:33
door André Post
Als vocht een probleem is, zijn nieuwe bougie kabels aan te bevelen.
Zorg ook dat de bobine goed schoon is.
Vergeet alle "vochtverdrijvers", ze creëren meer problemen dan ze oplossen.
Geplaatst: zo 29 apr, 2012 21:42
door David
Helemaal mee eens, gewoon goede spullen en het zaakje netjes schoon houden.
Geplaatst: zo 6 mei, 2012 17:49
door Clau (°\=/°)
Nou zo begonnen bij mij ook de problemen haha.
Bij mij was het dus een probleempje van de kleppen weer eens stellen.
Misschien, als het bij jou ook blijft, is dat ook even een idee
Geplaatst: zo 6 mei, 2012 21:04
door David
Clau, alles doet het dus weer?