motorproblemen: opgelost??
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Dat ze doorslaan vanwege het vocht oid?
Ik ga in ieder geval de bobine, (géén valeo, wees gerust, ik neem er een die past bij de electronische-ontsteking) bougies en bougiekabels vervangen. Dat kan toch geen kwaad, want de bobine is 35 jaar oud, de bougies zeker 8 jaar en de bougiekabels heb ik 2 jaar terug zelf gemaakt, en heb geen idee of ze überhaupt de goede weerstand hebben...
wordt vervolgd!
Ik ga in ieder geval de bobine, (géén valeo, wees gerust, ik neem er een die past bij de electronische-ontsteking) bougies en bougiekabels vervangen. Dat kan toch geen kwaad, want de bobine is 35 jaar oud, de bougies zeker 8 jaar en de bougiekabels heb ik 2 jaar terug zelf gemaakt, en heb geen idee of ze überhaupt de goede weerstand hebben...
wordt vervolgd!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
ontsteking is net nieuw, met puntjes was het probleem er ook.
bijladen is niet optimaal, maar dat is nooit anders geweest, als je rijdt staat ie wel in het witte gedeelte, maar nét. Geeft 13 volt. dus dat is wel ok.
maar het is gek dat 'ie sputtert naar met name één cilinder, het is net of ie daar niet ontsteekt en daardoor een plof in de carburateur geeft.
dus óf dat heeft met de compressie te maken, óf met een bougiekabel/bougie/ de bobine.
bijladen is niet optimaal, maar dat is nooit anders geweest, als je rijdt staat ie wel in het witte gedeelte, maar nét. Geeft 13 volt. dus dat is wel ok.
maar het is gek dat 'ie sputtert naar met name één cilinder, het is net of ie daar niet ontsteekt en daardoor een plof in de carburateur geeft.
dus óf dat heeft met de compressie te maken, óf met een bougiekabel/bougie/ de bobine.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Vandaag was het eindelijk droog, dus maar weer aan de gang gegaan.
Hier en daar met remmenreiniger gespoten, en ja! een lek ontdekt bij de voetpakking...
daar heb ik nu een sandwich van gemaakt, met dunne pakkingen erbij. Lekt nu niet meer.
Ik heb de bougies bekeken en die waren keurig lichtbruin, itt. enkele jaren terug toen ze zwart waren, dus het mengsel is prima. Toch de bobine, bougies en kabels vervangen, want dat kan nooit kwaad. Hopelijk levert dat resultaat op. Ze waren wel wat versleten.
Verder bleek de lekkage van het deksel van de carburateur te komen door een losgetrild schroefje, dus daar het e.a. iets vaster gedraaid.
Ik hoop zo dat dit het probleem veroorzaakte!
Enkel nog eindpijpje van de uitlaat vervangen wat die piept en kraakt als een gek... en dan flink proefrijden.
nog 2 vragen:
1) de oude bougies zijn Eyquem C42S. Zijn dat de goede?
2) wat moet de afstand van de elektrode zijn?
Hier en daar met remmenreiniger gespoten, en ja! een lek ontdekt bij de voetpakking...
daar heb ik nu een sandwich van gemaakt, met dunne pakkingen erbij. Lekt nu niet meer.
Ik heb de bougies bekeken en die waren keurig lichtbruin, itt. enkele jaren terug toen ze zwart waren, dus het mengsel is prima. Toch de bobine, bougies en kabels vervangen, want dat kan nooit kwaad. Hopelijk levert dat resultaat op. Ze waren wel wat versleten.
Verder bleek de lekkage van het deksel van de carburateur te komen door een losgetrild schroefje, dus daar het e.a. iets vaster gedraaid.
Ik hoop zo dat dit het probleem veroorzaakte!
Enkel nog eindpijpje van de uitlaat vervangen wat die piept en kraakt als een gek... en dan flink proefrijden.
nog 2 vragen:
1) de oude bougies zijn Eyquem C42S. Zijn dat de goede?
2) wat moet de afstand van de elektrode zijn?
Laatst gewijzigd door Michiel van G. op wo 18 jul, 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Heb er tijdje terug een nieuwe bobine ingezet. Bewust een Valeo omdat ik dacht datie goed was. Na paar maanden allerlei vage klachten, contactpuntjes etc. vervangen etc maar bleek het mn Valeo bobine te zijn...... Daarvoor had ik een bobine "made in Argentina" erin zitten. Die was vanaf het begin af aan hopeloos.David schreef:De nieuwe Valeo bobines zijn echt top!!
GEEN klachten meer!
(en ik heb er geen aandelen van)
Sinds Citromobile een nieuwe Valeo erin, afwachten maar....
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: