motorproblemen: opgelost??
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
motorproblemen: opgelost??
Mijn Dyane 6 reed nooit al echt snel, 110 met moeite. Sinds vorig jaar is het echter erger geworden: ploffen in de carburateur, heel erg onregelmatig lopen enzovoort.
Na de laatste stallingsperiode is het echter nog véél erger geworden. De auto houdt in de eerste trap heel erg in, terwijl hij in de tweede trap goed trekt. In de tweede trap wil hij echter ook maximaal 100 km/h plank gas.
Het inhouden is alsof de auto niet genoeg benzine krijgt, maar dat krijgt 'ie wel...
Dat lijkt mij voor een AM2-blok echt niet normaal. Ik heb al vanalles geprobeerd:
carburateur, sproeiers, condensator, pakkingen van het spruitstuk...
maar niets helpt!
Wat zou het wél kunnen zijn?
Na de laatste stallingsperiode is het echter nog véél erger geworden. De auto houdt in de eerste trap heel erg in, terwijl hij in de tweede trap goed trekt. In de tweede trap wil hij echter ook maximaal 100 km/h plank gas.
Het inhouden is alsof de auto niet genoeg benzine krijgt, maar dat krijgt 'ie wel...
Dat lijkt mij voor een AM2-blok echt niet normaal. Ik heb al vanalles geprobeerd:
carburateur, sproeiers, condensator, pakkingen van het spruitstuk...
maar niets helpt!
Wat zou het wél kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Michiel van G. op wo 18 jul, 2012 16:16, 3 keer totaal gewijzigd.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Zo. Paar uurtjes aan besteed, alles schoon gemaakt, en er kwamen twee dingen naar boven: de sproeier van de 1e trap was beschadigd, (had ik over het hoofd gezien, zo een klein ding) en één van de vlotters bleek los van het pootje, en ook nog eens lek...
Ik denk dat dat ook verklaart waarom de auto zoveel brandstof gebruikte (eerst altijd 1:17, nu 1:12 met geluk)
Dus van een donor carburateur de bovenplaat genomen en de sproeier vervangen, en nu houdt de auto niet meer in! Nog steeds wil 'ie niet echt snel rijden, maar het inhouden is verleden tijd.
edit: nog even gekeken naar het verbruik van de laatste ritten sinds dat de auto uit de stalling is:
1:11,3!! Dat lijkt me niet normaal.
Ik denk dat dat ook verklaart waarom de auto zoveel brandstof gebruikte (eerst altijd 1:17, nu 1:12 met geluk)
Dus van een donor carburateur de bovenplaat genomen en de sproeier vervangen, en nu houdt de auto niet meer in! Nog steeds wil 'ie niet echt snel rijden, maar het inhouden is verleden tijd.
edit: nog even gekeken naar het verbruik van de laatste ritten sinds dat de auto uit de stalling is:
1:11,3!! Dat lijkt me niet normaal.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Tsja, als je kijkt in de verbrandingskamers zijn deze zwart van de roetafzetting... Maar dat had de auto al toen ik haar 8 jaar geleden kocht.
Net nog een stuk gereden, plank gas met flinke tegenwind 100-105, wind mee (terug op dezelfde weg) 110-115-118 km/h. Dat komt redelijk overeen met hetgeen in het handboek staat, dus ontevreden ben ik ook niet meer.
Met het gas iets terug (dus klein beetje 2e trap) rijdt hij zo rond de 100 km/h.
Net nog een stuk gereden, plank gas met flinke tegenwind 100-105, wind mee (terug op dezelfde weg) 110-115-118 km/h. Dat komt redelijk overeen met hetgeen in het handboek staat, dus ontevreden ben ik ook niet meer.
Met het gas iets terug (dus klein beetje 2e trap) rijdt hij zo rond de 100 km/h.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
even een update:
auto heeft ondertussen een beurt gehad, en de laatste tank is het verbruik gedaald naar 1:14. Kan beter, maar het lijkt er al meer op. Ergens de komende maand ga ik weer naar het Franse land, dus dan kan ik mooi testen wat het verbruik gaat worden. moet toch wel weer 1:16 kunnen worden, zeker omdat de afgelopen tank zeker voor de helft nog gedurende de problemen was. Snelheid is onveranderd.
auto heeft ondertussen een beurt gehad, en de laatste tank is het verbruik gedaald naar 1:14. Kan beter, maar het lijkt er al meer op. Ergens de komende maand ga ik weer naar het Franse land, dus dan kan ik mooi testen wat het verbruik gaat worden. moet toch wel weer 1:16 kunnen worden, zeker omdat de afgelopen tank zeker voor de helft nog gedurende de problemen was. Snelheid is onveranderd.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
en ik heb dat nog niet gezegd of...
hele probleem was er weer!
Bij het starten wilde de auto al niet lekker blijven lopen, neigt tot smoren. maar, na even wachten geen probleem meer en geen enkel punt.
Nog geen kilometer op pad, of bij acceleratie inhouden en enorm ploffen bij gas geven. Vervolgens op één poot lopen. Stug doorgereden, 2e cilinder er weer bij.
Auto geparkeerd, daarna weer gestart, weg gereden nog één plof, en nu is alles weer normaal.
Wat IS dit!!
vlotterhoogte had ik gecontroleerd, was ok.
kleppen zijn gesteld
ontsteking is in orde.
1) zou het een rotte bobine kunnen zijn?
2) zou het kunnen liggen aan een defecte brandstofslang bij de tank? (dat kleintje naar de leiding?)
Zo kan ik er namelijk niet mee op vakantie...
hele probleem was er weer!
Bij het starten wilde de auto al niet lekker blijven lopen, neigt tot smoren. maar, na even wachten geen probleem meer en geen enkel punt.
Nog geen kilometer op pad, of bij acceleratie inhouden en enorm ploffen bij gas geven. Vervolgens op één poot lopen. Stug doorgereden, 2e cilinder er weer bij.
Auto geparkeerd, daarna weer gestart, weg gereden nog één plof, en nu is alles weer normaal.
Wat IS dit!!
vlotterhoogte had ik gecontroleerd, was ok.
kleppen zijn gesteld
ontsteking is in orde.
1) zou het een rotte bobine kunnen zijn?
2) zou het kunnen liggen aan een defecte brandstofslang bij de tank? (dat kleintje naar de leiding?)
Zo kan ik er namelijk niet mee op vakantie...
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer: