Pagina 2 van 4
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 16:37
door Michiel van G.
hm, bougies, dat zou ook kunnen. Die zijn misschien wel 8 jaar oud...
kleppen zijn gesteld.
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 17:04
door Gerard2cv
Lijken wel bougiekabels
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 17:05
door Michiel van G.
Dat ze doorslaan vanwege het vocht oid?
Ik ga in ieder geval de bobine, (géén valeo, wees gerust, ik neem er een die past bij de electronische-ontsteking) bougies en bougiekabels vervangen. Dat kan toch geen kwaad, want de bobine is 35 jaar oud, de bougies zeker 8 jaar en de bougiekabels heb ik 2 jaar terug zelf gemaakt, en heb geen idee of ze überhaupt de goede weerstand hebben...
wordt vervolgd!
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 20:49
door backfire
Is je elektronische ontsteking niet gewoon defect, of laadt je systeem niet goed bij?
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 21:48
door Michiel van G.
ontsteking is net nieuw, met puntjes was het probleem er ook.
bijladen is niet optimaal, maar dat is nooit anders geweest, als je rijdt staat ie wel in het witte gedeelte, maar nét. Geeft 13 volt. dus dat is wel ok.
maar het is gek dat 'ie sputtert naar met name één cilinder, het is net of ie daar niet ontsteekt en daardoor een plof in de carburateur geeft.
dus óf dat heeft met de compressie te maken, óf met een bougiekabel/bougie/ de bobine.
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 23:33
door David
De nieuwe Valeo bobines zijn echt top!!
GEEN klachten meer!
(en ik heb er geen aandelen van

)
Geplaatst: di 17 jul, 2012 09:43
door Michiel van G.
kijk aan, dan hebben ze de kwaliteit verbeterd. Nuja, morgen hoop ik alles in huis te hebben. We zullen zien!

Geplaatst: di 17 jul, 2012 16:28
door Michiel van G.
Vandaag was het eindelijk droog, dus maar weer aan de gang gegaan.
Hier en daar met remmenreiniger gespoten, en ja! een lek ontdekt bij de voetpakking...
daar heb ik nu een sandwich van gemaakt, met dunne pakkingen erbij. Lekt nu niet meer.
Ik heb de bougies bekeken en die waren keurig lichtbruin, itt. enkele jaren terug toen ze zwart waren, dus het mengsel is prima. Toch de bobine, bougies en kabels vervangen, want dat kan nooit kwaad. Hopelijk levert dat resultaat op. Ze waren wel wat versleten.
Verder bleek de lekkage van het deksel van de carburateur te komen door een losgetrild schroefje, dus daar het e.a. iets vaster gedraaid.
Ik hoop zo dat dit het probleem veroorzaakte!
Enkel nog eindpijpje van de uitlaat vervangen wat die piept en kraakt als een gek... en dan flink proefrijden.
nog 2 vragen:
1) de oude bougies zijn Eyquem C42S. Zijn dat de goede?
2) wat moet de afstand van de elektrode zijn?
Geplaatst: di 17 jul, 2012 17:09
door Gerard2cv
Het juiste type is C62 en de afstand is 0,60mm
Geplaatst: di 17 jul, 2012 17:14
door Michiel van G.
Verkeerde bougies dus? Die hebben iig een afstand van 0,75 !
Zou dat misschien het niet zo snel willen rijden kunnen verklaren?
De nieuwe zijn inderdaad C62.
Zal de afstand daarvan controleren.
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 11:31
door Michiel van G.
Zo, pakje binnen en het spul gemonteerd. Nog niet echt resultaten, maar de boel moet natuurlijk ook een beetje ingereden worden voordat het effect zichtbaar gaat worden.
Oude bougies waren c42S bougies, en voor zover ik heb kunnen achterhalen horen die thuis in de Dyane met 425cc motor.
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 16:21
door Michiel van G.
Net eens even wat gereden: auto lijkt meer trekkracht te hebben, houdt niet meer in en start goed. Voor zover ik nu kan zien is het probleem dus opgelost, en was het een combinatie van factoren:
1) verkeerde bougies
2) lekke voetpakking
3) defecte vlotter

Geplaatst: wo 18 jul, 2012 18:59
door Thijs
Gefeliciteerd dat je het hebt opgelost.
Hij ziet er mooi uit op de foto's!
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 19:42
door Twécévé
David schreef:De nieuwe Valeo bobines zijn echt top!!
GEEN klachten meer!
(en ik heb er geen aandelen van

)
Heb er tijdje terug een nieuwe bobine ingezet. Bewust een Valeo omdat ik dacht datie goed was. Na paar maanden allerlei vage klachten, contactpuntjes etc. vervangen etc maar bleek het mn Valeo bobine te zijn...... Daarvoor had ik een bobine "made in Argentina" erin zitten. Die was vanaf het begin af aan hopeloos.
Sinds Citromobile een nieuwe Valeo erin, afwachten maar....
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 19:58
door Michiel van G.
Ik heb er een van MCC... zien het wel, de oude ligt in een doosje onder de stoel. Mocht het mis gaan
