Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
Thijs
- Heavy user

- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bericht
door Thijs » ma 4 jun, 2012 22:12
, dit is van een 602 model met schijven
Heel simpel te zien aan de handrembevestigingsmoeren (3x woordwaarde)....
-
siemen
- Las Expert

- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
-
Contacteer:
Bericht
door siemen » ma 4 jun, 2012 22:49
nou ontopic!, ik ben benieuwd wat je er van maakt!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
JieKie
- Regelmatige poster

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
-
Contacteer:
Bericht
door JieKie » vr 8 jun, 2012 22:02
ik ga morgen de armen terug op de assen zetten, welk vet moet ik aan de rollager wrijven?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
siemen
- Las Expert

- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
-
Contacteer:
Bericht
door siemen » vr 8 jun, 2012 22:52
wiellager vet word veel gebruikt, ik tegenwoordig blauwe wiellager vet! is voor zwaardere belasting!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
JieKie
- Regelmatige poster

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
-
Contacteer:
Bericht
door JieKie » vr 8 jun, 2012 23:00
ok, daar ga ik morgen eens voor gaan kijken! moet ik de lagers van het oude vet eerst ontdoen?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
marcopr
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1952
- Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41
Bericht
door marcopr » vr 8 jun, 2012 23:06
Oud vet verwijder ik met een doek.
tweeceevees zijn leuk!
-
JieKie
- Regelmatige poster

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
-
Contacteer:
Bericht
door JieKie » zo 10 jun, 2012 01:38
ik was vandaag dus de achterste wielarmen aan het opkuisen, de allerlaatste schroef van de remmen moest eruit, deze brak natuurlijk af.. iemand enig idee hoe ik die er nog uit krijg?

dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
siemen
- Las Expert

- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
-
Contacteer:
Bericht
door siemen » zo 10 jun, 2012 12:46
dat is je reimleiding.
Met een waterpomptang! dan draai je hem er zo uit!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 10 jun, 2012 13:05
Ff schoonmaken met staalborstel en dan een paar dagen in de kruipolie. Komt ie zekers los.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
hetwrak
- Regelmatige poster

- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
- Locatie: Elahuizen
-
Contacteer:
Bericht
door hetwrak » zo 10 jun, 2012 13:09
Die hoeft niet los. Gewoon de remcilinder demonteren met die andere twee boutjes en de remcilinder weggooien vrees ik.
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » zo 10 jun, 2012 13:22
Dat laatste lijkt mij persoonlijk ook de beste optie....
-
RobM
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
-
Contacteer:
Bericht
door RobM » zo 10 jun, 2012 13:25
.... en de enige optie.
een nieuwe remcylinder is zo rond de 25 euro. Je moet wel die moer 44 losdraaien om er bij te kunnen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
JieKie
- Regelmatige poster

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
-
Contacteer:
Bericht
door JieKie » zo 10 jun, 2012 13:36
wel de remleiding is niet afgebroken, maar die moer is verbrijzeld -_-
dus zal ik hem mogen open doen. eerst een dop 44 zien te bemachtigen.
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
JieKie
- Regelmatige poster

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
-
Contacteer:
Bericht
door JieKie » zo 10 jun, 2012 13:38
ondertussen staat de achteras in de rx5

dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » zo 10 jun, 2012 13:57
Gezien de staat van de cilinder, even goed kijken naar de staat van de remleidingen. Bij APK is dit gauw een afkeur. ik heb voor mijne een compleet nieuw setje aangeschaft. Geen gedonder! Vooral de remmen moet je niet op bezuinigen, vindt ik.