2cv jaren 60 stijl

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

2cv jaren 60 stijl

Bericht door JieKie » zo 3 jun, 2012 17:47

hallo,

ik ben van plan een custom jaren 60 2cv te maken maar met 602 technologie.
als basis heb ik een charleston die eigenlijk verkocht werd voor sloop/onderdelen. chassis was rot, koets op de meerdere plaatsen rot (achterste 2 poten braken af), zowat alles was gedemonteerd en in de koets gegooid.
ondertussen heb ik een ander chassis gekocht, opgekuist en er moeten nog 2 plaatjes ingelast worden. later zet ik het in de rx5 en de rx10
aan de koets moeten de vloerplaten en zijlijsten gelast worden. hij zal tevens gechanneled worden.
3e ruitjes en de knipperlichten worden toegelast. voordeuren zullen aangepast worden naar zelfmoord.
motorkap en dak zullen gewisseld worden voor een ribbel en lang dak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Gebruikersavatar
Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
Locatie: Purmerend

Bericht door Peter Parker » zo 3 jun, 2012 21:20

Leuk plan, het lijkt wel houtworm, maar dan de metaal versie ervan.
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » zo 3 jun, 2012 21:40

ziet er niet slecht uit, k ben benieuwd ;)

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 3 jun, 2012 21:47

Apart gezicht :?

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » zo 3 jun, 2012 22:06

chassis zoals het er nu bij ligt
Afbeelding

de carrosserie
Afbeelding

AM 2 motor
Afbeelding

170% uprated
Afbeelding

sfeerfoto: (chassis recht zetten en voort slepen :) )
Afbeelding
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1952
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 3 jun, 2012 23:23

Er kan nooit veel roest in dat chassis (meer) zitten. Lache man. Slijp het maar open, kan je gelijk kijken of er nog ijzer in zit.
Die houtworm gaatjes komen niet van zweetsokken. Stevige roest van binnenuit, ben benieuwd of er nog vlees aan het chassis zit.
Leuk project trouwens! Ga dit zeker volgen.
tweeceevees zijn leuk!

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » ma 4 jun, 2012 00:02

ik heb een van de kanten waar de gaatjes zitten opengeslepen (het is de bodemplaat)
wonderbaarlijk was de bovenplaat nog niet geroest, en de chassis balken zagen er ook nog goed uit. dus enkel de bodemplaat. ik twijfel om bodemplaat te laten vervangen of plaatjes in te laten lassen.
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 4 jun, 2012 05:41

Is dat 1 van die vroegere imitatie chassis?
Lijkt wel zo namelijk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1952
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 4 jun, 2012 11:28

Als de rest goed is en de bodemplaat maar zozo, dan is het beste om de plaat in 1 keer te vervangen. Wellicht relatief sneller ook.
tweeceevees zijn leuk!

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » ma 4 jun, 2012 14:03

André Post schreef:Is dat 1 van die vroegere imitatie chassis?
Lijkt wel zo namelijk.
geen idee, aan wat kan je dat zien?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 4 jun, 2012 14:50

Ik zou juist alleen een deel van die plaat vervangen, dat scheelt veel proplassen en gepruts met felsnaden. Als je hem netjes er IN last, dus geen overlappende randen, is dat een prima oplossing. Zeker als je zegt dat je dat zelf zou doen maar de volledige plaat uit zou besteden. Gewoon in de eigen garage stukje er tussen! Succes er mee ;)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 4 jun, 2012 17:17

JieKie schreef:
André Post schreef:Is dat 1 van die vroegere imitatie chassis?
Lijkt wel zo namelijk.
geen idee, aan wat kan je dat zien?
De extreme roestvorming maar ook dacht ik te zien dat beide, voor en achter, schokbreker bevestigingen
aan het chassis een extra versterking hebben naar de onderplaat.
Bij het originele chassis heeft alleen achter dat.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 4 jun, 2012 18:31

Je hebt gelijk, het is een imitatie.

Zie de veerpot-bevestigingsbussen. Origineel aan 1 kant maar 1 sleuf voor de trekstang.
Deze heeft ze in beide bussen.

En die schetsplaten onder de aandrijfassen. De gaten hierin kloppen niet.
Dan doel ik op die gaten voor de rubber-spatbordhouders.

Wil je eens een foto posten van het chassisnummer?

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 4 jun, 2012 19:13

volgens mij hebben sommige jaren 60 chassis's ook 2 gleuven in de buizen van de veerpotten.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » ma 4 jun, 2012 20:49

siemen schreef:volgens mij hebben sommige jaren 60 chassis's ook 2 gleuven in de buizen van de veerpotten.
het is misschien imitatie maar het is geen jaren 60 chassis, dit is van een 602 model met schijven
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Plaats reactie