Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 4 jun, 2012 22:12
door Thijs
, dit is van een 602 model met schijven
Heel simpel te zien aan de handrembevestigingsmoeren (3x woordwaarde)....

Geplaatst: ma 4 jun, 2012 22:49
door siemen
nou ontopic!, ik ben benieuwd wat je er van maakt!

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 22:02
door JieKie
ik ga morgen de armen terug op de assen zetten, welk vet moet ik aan de rollager wrijven?

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 22:52
door siemen
wiellager vet word veel gebruikt, ik tegenwoordig blauwe wiellager vet! is voor zwaardere belasting!

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 23:00
door JieKie
ok, daar ga ik morgen eens voor gaan kijken! moet ik de lagers van het oude vet eerst ontdoen?

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 23:06
door marcopr
Oud vet verwijder ik met een doek.

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 01:38
door JieKie
ik was vandaag dus de achterste wielarmen aan het opkuisen, de allerlaatste schroef van de remmen moest eruit, deze brak natuurlijk af.. iemand enig idee hoe ik die er nog uit krijg?
Afbeelding

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 12:46
door siemen
dat is je reimleiding.
Met een waterpomptang! dan draai je hem er zo uit!

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 13:05
door Punky
Ff schoonmaken met staalborstel en dan een paar dagen in de kruipolie. Komt ie zekers los.

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 13:09
door hetwrak
Die hoeft niet los. Gewoon de remcilinder demonteren met die andere twee boutjes en de remcilinder weggooien vrees ik.

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 13:22
door David
Dat laatste lijkt mij persoonlijk ook de beste optie....

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 13:25
door RobM
.... en de enige optie.

een nieuwe remcylinder is zo rond de 25 euro. Je moet wel die moer 44 losdraaien om er bij te kunnen.

Gr Rob

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 13:36
door JieKie
wel de remleiding is niet afgebroken, maar die moer is verbrijzeld -_-
dus zal ik hem mogen open doen. eerst een dop 44 zien te bemachtigen.

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 13:38
door JieKie
ondertussen staat de achteras in de rx5

Afbeelding

Geplaatst: zo 10 jun, 2012 13:57
door theoenmarion
Gezien de staat van de cilinder, even goed kijken naar de staat van de remleidingen. Bij APK is dit gauw een afkeur. ik heb voor mijne een compleet nieuw setje aangeschaft. Geen gedonder! Vooral de remmen moet je niet op bezuinigen, vindt ik.