Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 14 mar, 2013 07:45
door rusty
Dat een eendenwiel nooit gebalanceerd hoeft te worden is natuurlijk grote onzin! feit is wel dat het meestal niet nodig is, zeker met Michelin's niet. Verder zijn de snelheden die wij rijden nou ook niet extreem.
Maar als je er een hangchiwang band op hebt zitten kan het wel nodig zijn.

verder sluit ik me bij de rest aan, waarschijnlijk schokbreker, maar die kosten ook niet zo veel!

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 15:44
door tejo
Hoi Allen,

Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb de banden achter laten balanceren. rechts (5gr binnen en 15gr buiten) links (20 gr binnen en 30gr buiten). Ze waren dus wel degelijk 'uit balans'.

Daarna de snelweg op en bij 110 km/u begon hij weer netjes te trillen... Dus of dat het nu was...

Ik denk nu aan de schokbrekers of de lagers.

Herken je slechte lagers alleen aan geluid (wiel los van de grond en draaien? en luisteren naar een rauw geluid?! (zoals de APKmeester doet, ik hab het geluid alleen nooit gehoord) Of kun je het oko anders ontdekken? (speling?)

Hoe zijn schokbrekers te testen? ik heb ze er twee jaar geleden nieuw opgezet. met de stofkap naar de veerpot (Lips). Alleen misschien niet 10x op en neer met de hand om ze te vullen (weet ik niet meer...)

GRoet
Frank

Geplaatst: vr 23 aug, 2013 09:18
door tejo
Nog even een update. Daardat hij nogsteeds trilde toch onder de auto gedoken en wat blijkt. De schokbrekerbouten die in de achteras zitten waren helemaal losgetrild en daar zat veel speling op. Ook nog naar de fusees gekeken en daar zat ook aardig wat speling op. Daar de vetspuit opgezet. Toen was het inmiddels twaalf uur dus niet meer gereden. Maar wel duidelijk iets gevonden wat niet goed was!

Komt dat wel vaker voor dat die bouten in de achteras lostrillen?!

Geplaatst: zo 16 feb, 2014 13:43
door Roel van de wal
En hoe is het nu? En bij de APK geen opmerkingen gekregen?