de eenden van supercees
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
vandaag weer met de dyazu gereden, accu voor de zekerheid toch eerst nog eens opgeladen, blijkt het gewoon te doen. mmm.
en iets anders merkwaardigs. ze wilde niet meer stationair lopen van de ene op de andere dag. topsnelheid lag ineens wel een stuk hoger, 110 op de teller. vandaag loopt ze wel weer stationair, terwijl ik nog niets veranderd heb en de top is met moeite 90. optrekken gaat gewoon goed, ik trek in zijn 3 door naar 90 (dyane 6 motor met bijbehorende bak, is dus geen probleem), schakel over naar 4, maar dan komt er geen kilometer meer bij. ik begrijp het niet. vooral niet omdat ik geen instelling gewijzigd heb, plus wat heeft stationair lopen te maken met de topsnelheid?
wie kan hier iets zinnigs over zeggen? misschien omdat ik 150 kilometer geleden 95 heb getankt en geen 98? maar gepingel hoor ik nu ook niet?
en iets anders merkwaardigs. ze wilde niet meer stationair lopen van de ene op de andere dag. topsnelheid lag ineens wel een stuk hoger, 110 op de teller. vandaag loopt ze wel weer stationair, terwijl ik nog niets veranderd heb en de top is met moeite 90. optrekken gaat gewoon goed, ik trek in zijn 3 door naar 90 (dyane 6 motor met bijbehorende bak, is dus geen probleem), schakel over naar 4, maar dan komt er geen kilometer meer bij. ik begrijp het niet. vooral niet omdat ik geen instelling gewijzigd heb, plus wat heeft stationair lopen te maken met de topsnelheid?
wie kan hier iets zinnigs over zeggen? misschien omdat ik 150 kilometer geleden 95 heb getankt en geen 98? maar gepingel hoor ik nu ook niet?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Sinds ik mijn Dyane alleen nog 98 tank loopt ze beter en sneller, het lijkt erop dat de Dyane motortjes slecht tegen 95 kunnen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
vanochtend de charleston gepakt, want die heeft michelin modder en sneeuwbanden. de natte kledder hier in stompwijk lijkt meer op modder dan sneeuw en de banden zijn hiervoor perfect, een aanrader. alsof je op een droge weg rijdt. nu nog een keer proberen met droge sneeuw...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
vandaag maar het eendje laten staan.
Winterbandjes heb ik niet en ikzelf rijd wel rustig, maar je moet er niet aan denken dat er een of andere oelewapper tegen je aan glijdt.
Bijvoorbeeld de bus die ik vandaag nam, die reed heel langzaam... maar gleed heel charmant tegen een peugot 107 aan! schrammetjes en een deuk, bij een eendje zou het flinke deuk zijn (rechtsvoor en zijkant tot aan achterdeurtje)
Winterbandjes heb ik niet en ikzelf rijd wel rustig, maar je moet er niet aan denken dat er een of andere oelewapper tegen je aan glijdt.

Bijvoorbeeld de bus die ik vandaag nam, die reed heel langzaam... maar gleed heel charmant tegen een peugot 107 aan! schrammetjes en een deuk, bij een eendje zou het flinke deuk zijn (rechtsvoor en zijkant tot aan achterdeurtje)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
fijn zijn die banden he?supercees schreef:vanochtend de charleston gepakt, want die heeft michelin modder en sneeuwbanden. de natte kledder hier in stompwijk lijkt meer op modder dan sneeuw en de banden zijn hiervoor perfect, een aanrader. alsof je op een droge weg rijdt. nu nog een keer proberen met droge sneeuw...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
tjonge jonge, sta ik vanochtend na 4 kilometer rijden zonder benzine
.
bij alle drie de eenden werkt de benzinemeter niet, bij twee eenden tank ik als de kilometerstand eindigt op 000 of 250 of 500 of 750, dan zit ik altijd goed. in de tapijteend heb ik een dagtellertje die je met de hand kan verdraaien en deze zit met een magneetje op mijn metalen dashboard. deze verdraai ik na een tankbeurt 250 kilometer verder zodat ik de kilometerstand zie waarbij ik weer moet tanken. en hierbij heb ik dus duidelijk een fout gemaakt
.
gelukkig staat er een reservetankje met benzine in de dyazu en was mijn vrouw nog niet vertrokken naar haar werk, dus 10 minuten later kon ik weer verder.
ook bij de tapijteend maar gaan tanken op de 000, 250, 500 en 750 stand. of na 6 jaar toch maar eens de benzinemeter maken. of in elke eend een jerrycan benzine meenemen.
heb laatst ook 4 ijskrabbers gekocht...
nog wat leuks als je in drie verschillende eenden rijdt, niet alleen voelen ze anders (sturen, remmen, koppelingsaangrijppunt, zelfs schakelen) en klinken en ruiken ze anders, ook de bediening verschilt: voor de ruitenwissers zit in de tapijteend een draaiknop rechts op het dashboard, in de dyazu een draaiknop links op het dashboard, in de charleston een drukknop rechts op het dashboard. starten in de tapijteend gaat met een drukknop op het dashboard, in de dyazu zit het contact met een sleuteltje rechts van het dashboard en start je met een trekknop en de charleston heeft het contactslot gewoon, zoals de meeste eenden, links onder het stuur. verlichting, claxon en richtingaanwijzers zijn bij alledrie hetzelfde, wel zijn het in de dyazu andere schakelaars.
de verwarming in de dyazu was ook anders, door de moderne motor en bijbehorende verwarmingsbuizen heeft deze nu de moderne kachelbediening, maar dan weggewerkt onder het linker aflegplankje.
over verwarming gesproken, ik vond de verwarming in de charleston en tapijteend niet echt geweldig, bedacht vandaag dat de wintergrilletjes er wel eens op mogen... dat wordt nog even zoeken in de schuur en moet ook weer in drievoud. ach, luxeproblemen, die zijn niet erg.

bij alle drie de eenden werkt de benzinemeter niet, bij twee eenden tank ik als de kilometerstand eindigt op 000 of 250 of 500 of 750, dan zit ik altijd goed. in de tapijteend heb ik een dagtellertje die je met de hand kan verdraaien en deze zit met een magneetje op mijn metalen dashboard. deze verdraai ik na een tankbeurt 250 kilometer verder zodat ik de kilometerstand zie waarbij ik weer moet tanken. en hierbij heb ik dus duidelijk een fout gemaakt

gelukkig staat er een reservetankje met benzine in de dyazu en was mijn vrouw nog niet vertrokken naar haar werk, dus 10 minuten later kon ik weer verder.
ook bij de tapijteend maar gaan tanken op de 000, 250, 500 en 750 stand. of na 6 jaar toch maar eens de benzinemeter maken. of in elke eend een jerrycan benzine meenemen.
heb laatst ook 4 ijskrabbers gekocht...
nog wat leuks als je in drie verschillende eenden rijdt, niet alleen voelen ze anders (sturen, remmen, koppelingsaangrijppunt, zelfs schakelen) en klinken en ruiken ze anders, ook de bediening verschilt: voor de ruitenwissers zit in de tapijteend een draaiknop rechts op het dashboard, in de dyazu een draaiknop links op het dashboard, in de charleston een drukknop rechts op het dashboard. starten in de tapijteend gaat met een drukknop op het dashboard, in de dyazu zit het contact met een sleuteltje rechts van het dashboard en start je met een trekknop en de charleston heeft het contactslot gewoon, zoals de meeste eenden, links onder het stuur. verlichting, claxon en richtingaanwijzers zijn bij alledrie hetzelfde, wel zijn het in de dyazu andere schakelaars.
de verwarming in de dyazu was ook anders, door de moderne motor en bijbehorende verwarmingsbuizen heeft deze nu de moderne kachelbediening, maar dan weggewerkt onder het linker aflegplankje.
over verwarming gesproken, ik vond de verwarming in de charleston en tapijteend niet echt geweldig, bedacht vandaag dat de wintergrilletjes er wel eens op mogen... dat wordt nog even zoeken in de schuur en moet ook weer in drievoud. ach, luxeproblemen, die zijn niet erg.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1943
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Ik heb er lang naar gezocht, en uiteindelijk op de vrije markt in Cuijk gevonden. Via internet zijn ze ook nog te bestellen.Thijs schreef: Iemand een idee waar je die nog koopt?
http://www.caraccessoiresonline.nl/epag ... ts/RMD0254