motor start niet,kou?
oouh,bedankt allemaal!!
ik zal straks eens proberen met de een paar minuten lichten aan en aan te laten tijdens het starten,
maar de co schroef... welke is dat ook weer?
want ik heb waar aan 1 stelschroef verstelt (ongelukje)
en dat is er 1 met een koper/ messing plaatje er rond en de sleuf staat wat uit het midden
ik heb trouwens nog een diesel accu liggen van een opel caddet die het waarschijnlijk nog goed doet,en heel wat meer ah geeft,zou het misschien iets zijn om die in mijn eend te "bouwen"? (als het niet lukt met die trucjes en co schroef)
ik heb niet direct toegang toet een andere auto om hem te starten met startkabels (pa is voorzichtig met zijn accu :s ) zonder gas heb ik gedaan,zonder half choke nog niet ,zal ik ook eens proberen
alvast heel hartelijk bedankt!
ik zal straks eens proberen met de een paar minuten lichten aan en aan te laten tijdens het starten,
maar de co schroef... welke is dat ook weer?

want ik heb waar aan 1 stelschroef verstelt (ongelukje)
en dat is er 1 met een koper/ messing plaatje er rond en de sleuf staat wat uit het midden
ik heb trouwens nog een diesel accu liggen van een opel caddet die het waarschijnlijk nog goed doet,en heel wat meer ah geeft,zou het misschien iets zijn om die in mijn eend te "bouwen"? (als het niet lukt met die trucjes en co schroef)
ik heb niet direct toegang toet een andere auto om hem te starten met startkabels (pa is voorzichtig met zijn accu :s ) zonder gas heb ik gedaan,zonder half choke nog niet ,zal ik ook eens proberen

alvast heel hartelijk bedankt!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Die schroef met de sleuf uit het midden is idd. de CO schroef, en je lampen voor het starten aan zetten is verspilling van energie uit je accu die je beter kunt gebruiken voor het starten zelf.........
De test die achtpeter voorstelt, is wel zinvol, en een zwaardere accu kan handig zijn als starthulp, maar als je die zou inbouwen los je het probleem niet op, succes!
De test die achtpeter voorstelt, is wel zinvol, en een zwaardere accu kan handig zijn als starthulp, maar als je die zou inbouwen los je het probleem niet op, succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Toch niet heel erg raar. Een koude accu presteert slecht. Het even aanzetten van de verlichting zorgt voor wat opwarming. (Er is immers stroom en inwendige weerstand.) Netto levert het trucje meer power op tijdens het starten.2cvmaarten schreef:of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten
- André Post
- Heavy user
-
- Heavy user
Wat een lariekoek.te starten met startkabels (pa is voorzichtig met zijn accu :s )
Er gebeurt echt niks met een accu als je er stroom uit tapt... daar zijn ze juist voor...

Wat denk je dat er gebeurt als je vader zijn auto start? Dan loopt er een veel grotere stroom doordat die startmotor zwaarder is en een grotere motor moet ronddraaien.
Inbouwen is nog niet nodig. even een nacht aan de lader zetten en dan de truc met de startkabels.ik heb trouwens nog een diesel accu liggen van een opel caddet die het waarschijnlijk nog goed doet,en heel wat meer ah geeft,zou het misschien iets zijn om die in mijn eend te "bouwen"?
Gewoon proberen, kost niks.
Dat van die lichten aan zetten geloof ik trouwens niet zo in. Je gooit je spaarzame beetje elektriek weg die je juist nodig hebt bij het starten.
-
- Heavy user
En waarom bij twijfel of er wel genoeg spanning is voor se ontsteking de auto even aanduwen? Eerst even een paar keer startmotor rond laten gaan zodat ie een beetje los is en dan duwen maar. Mijn vriendin kon de eend in haar eentje aanduwen op een grasveld. Dan is het met twee duwers op een stukje weg appeltje eitje
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
bedankt voor de reacties!!,
ik heb de accu laten testen toen hij ijskoud was,die is nog heel gezond,
dat kan dus geen enkel probleem geven,
tja ons pa die kent niet zoveel van auto's en zegt gewoon van de goede auto's blijf je af :S maar op zich geen probleem nu we weten dat het nie om de accu gaat,
De bougi's geven ook een mooie vonk,
welke nr olie weet ik niet juist, hij is 25 augustus ververst ,en is half synthetisch (ik was bang om synthetische olie te gebruiken ivm pakkingen leidingen etc )
de afstelling van de co schroef... bedankt brammie, dat ga ik morgen eerst doen alvorens hem nog eens proberen te starten ik weet dat het heel stom klinkt,... maar waar dient die voor? (mss een andere benaming in BE? )
echt heeel erg bedankt allemaal!
ik heb de accu laten testen toen hij ijskoud was,die is nog heel gezond,
dat kan dus geen enkel probleem geven,
tja ons pa die kent niet zoveel van auto's en zegt gewoon van de goede auto's blijf je af :S maar op zich geen probleem nu we weten dat het nie om de accu gaat,
De bougi's geven ook een mooie vonk,
welke nr olie weet ik niet juist, hij is 25 augustus ververst ,en is half synthetisch (ik was bang om synthetische olie te gebruiken ivm pakkingen leidingen etc )
de afstelling van de co schroef... bedankt brammie, dat ga ik morgen eerst doen alvorens hem nog eens proberen te starten ik weet dat het heel stom klinkt,... maar waar dient die voor? (mss een andere benaming in BE? )

echt heeel erg bedankt allemaal!

foto's van mijn 2cv;
foto's van mijn 2cv;
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Als je een goede vraagbaak koopt over jouw type 2cv dan lees je daar al snel dat de CO schroef door de fabriek heeeeeeeeeel nauwkeurig afgesteld wordt. Daar mag je nooit aankomen. Tenminste dat is mij geleerd. Verder hoort er in een eend gewone minerale olie. Syntheten zijn voor de moderne brikken. Ik koop mijn olie bij action 9 euro voor 5 liter. Prima spul voor mijn dyane uit 1974!
Ik heb ook problemen gehad met mijn motor, uiteindelijk bleek de ontsteking net niet goed te staan, en de kleppen idem. Doe alles nogmaals en dan echt secuur. Verder heb ik mijn carburateur keurig afgesteld dmv de stationar sproeier eerst helemaal in te draaien. Daarna de motor starten en de sproeier steeds een beetje uit te draaien, als de motor op zijn hardst loopt staat hij goed. Dan stel je het aanslagpunt in met de stelmoer aan de voorzijde. En voor het eerst loopt ze als een zonnetje!
Succes en geef niet op!
Ik heb ook problemen gehad met mijn motor, uiteindelijk bleek de ontsteking net niet goed te staan, en de kleppen idem. Doe alles nogmaals en dan echt secuur. Verder heb ik mijn carburateur keurig afgesteld dmv de stationar sproeier eerst helemaal in te draaien. Daarna de motor starten en de sproeier steeds een beetje uit te draaien, als de motor op zijn hardst loopt staat hij goed. Dan stel je het aanslagpunt in met de stelmoer aan de voorzijde. En voor het eerst loopt ze als een zonnetje!
Succes en geef niet op!
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Die CO-schroef is onderdeel van het stationair systeem. Kan wel een beetje invloed hebben op het starten, maar zeker niet dramatisch. De motorolie is in ieder geval dun genoeg voor de winter, dus die is ook niet het probleem. Klepspeling controleren vind ik wel een goed voorstel nu al zoveel andere oplossingen niet werkten. Verder: Vlotterniveau en toch nog steeds: dat #@@# chokeveertje. Maar check ook even je accuklemmen en de aansluiting van de min op de versnellingsbak; een beetje overgangsweerstand kan het verschil maken. Tsja, het komt zo langzamerhand neer op: helemaal uitbenen, dan vind je het wel...
Heb je trouwens al geprobeerd of ze met een pufje remmenreiniger of Startpilote rechstreeks in het keeltje van de carburateur wel aanslaat? Als het daarmee lukt, weet je vrij zeker dat het niet aan de ontsteking ligt en dat je het dus verder in de carburateur kunt zoeken.
Heb je trouwens al geprobeerd of ze met een pufje remmenreiniger of Startpilote rechstreeks in het keeltje van de carburateur wel aanslaat? Als het daarmee lukt, weet je vrij zeker dat het niet aan de ontsteking ligt en dat je het dus verder in de carburateur kunt zoeken.
oeii,voor de co schroef al versteld...
maar
ik ga eens proberen,vast en 7slagen los , ik zal mijn vraagbaak eens onder het stof halen , en afstellen als het weer wat beter weer is
bedankt

ik ga eens proberen,vast en 7slagen los , ik zal mijn vraagbaak eens onder het stof halen , en afstellen als het weer wat beter weer is

foto's van mijn 2cv;
foto's van mijn 2cv;