Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 28 jan, 2013 15:05
door vanVeller
schermer schreef: bij jump 2cv dan kun je een eend in de woestijn een reuzesprong zien maken en die reed de volgende dag weer. Deze is wel verstevigd, maar dan nog.
Tuurlijk was dit chassis geknikt!!!! Door goed samenwerken en een lasapparaat is de Dymoduck weer gemaakt en kon hij verder.

Geplaatst: ma 28 jan, 2013 19:22
door Ramon
was dat geen wheels chassis?

Geplaatst: ma 28 jan, 2013 19:23
door Ramon

Geplaatst: di 29 jan, 2013 09:02
door vanVeller
Het was een wheels chassis, maar deze sprong overleeft geen enkel chassis. Wel weer leuk een ander filmpje te zien, ik sta er zelf ook nog op :)

Zal vanavond eens zoeken of ik een foto van de reparatie heb.

Geplaatst: di 29 jan, 2013 11:06
door dyane_maniac
wel een beetje domme actie dit

Geplaatst: di 29 jan, 2013 12:24
door LPGo
dyane_maniac schreef:wel een beetje domme actie dit
Niet zo'n domme aktie; hiervoor reed een Toyo Landcruiser hetzelfde duin omhoog en bijna boven begon hij zich in te graven en kwam er maar net overheen.
De bestuurder van de eend dacht,"dat kan ik beter" en deed het met een aanloopje, alleen de pech van een eend is dat deze zo licht is dat deze zich niet bovenaan ingraaft maar gewoon zijn snelheid aanhoudt!!!

Edwin verbeter me maar als ik het fout heb!!

Geplaatst: di 29 jan, 2013 12:31
door vanVeller
LPGo schreef:
dyane_maniac schreef: deed het met een aanloopje
Niet alleen een aanloopje, even daarvoor was alle bagage uit de auto gehaald. het aanloopje was ook lang en de snelheid was onderaan de duin 80km/h.
Beetje dom was het wel omdat Seppe niets wist van de Landcruiser en niet even achter de duin had gekeken.

Gelukkig is het goed afgelopen en heeft het schitterende beelden opgeleverd en altijd weer reden tot discussie. De jump was in november 2008 in de sahara in Mauretaniƫ tijdens de Touareg Trail.

Geplaatst: di 29 jan, 2013 13:00
door dyane_maniac
Ja, priceless is het wel. :)

Geplaatst: di 29 jan, 2013 19:35
door brammie
gelukkig is alles goed afgelopen dus nu kunnen we gewoon zeggen
het was legendarisch
zelfs duson staat met zijn bek open te staren! :twisted:

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 14:14
door Joruhnt
Ik was vandaag mn Eendje aant het poetsen en zag dat de stuurstang vrij hoog in het gat van de koets zit. Hij zit namelijk helemaal tegen de bovenkant aan. Sinds ik mij Eend nog maar een weekje of 2 heb, ben ik van alles aan het ontdekken:). Ik vraag me of of dit zo hoort?

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 15:56
door LPGo
Ziet er inderdaad niet zo goed uit. Hoeft niet perse het chassis te zijn,
kan ook dat je voetenbak door rottigheid in elkaar aan het zakken is!!
Dan zakt de koets als het ware over het chassis heen........


Ik zou de boel wel eens goed ondezoeken want er is iets (goed) mis!!!!!

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 20:15
door Joruhnt
Dank TPGo. Bij een doorzakkend chassis zou de stuurstang juist tegen de onderkant van het gat moeten komen?

Ik ga em binnenkort es op de brug zetten en de onderkant eens goed bekijken!

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 21:03
door Charleston 88
Tegen de bovenkant!

Geplaatst: ma 11 mar, 2013 09:11
door Maus0611
Hoe zijn die hoekjes tussen motorkap en spatbord?

Afbeelding

Afbeelding

Als die ook een beetje naar buiten gevouwen staan is dat ook een teken van slecht chassis.

Geplaatst: ma 11 mar, 2013 10:38
door Bull Frog Bleu
Gezien de afdruk in het blik onderin is het chassis in verleden al een keer geknikt en/of vervangen. Mogelijk dat bij de vervanging van het chassis de voetenbak nog redelijk was en niet is vervangen en nu als het ware de koets over chassis heen valt.