Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 08:39
door Lurch
Dat weet ik niet 100% zeker, maar wat ik dan niet begrijp hoe het water dan in de hole ruimte komt. Ik zou verwachten dat het dan rechtstreeks naar binnen lekt in de plastic dashboard goot. Of klopt mijn redenatie dan niet?

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 09:16
door Gerard2cv
Bij een eend kan alles lekken.Dus met 2 man.1 buiten met een sproeier en 1 man binnen met verlichting om te kijken waar het binnen komt.
Dat werkt beter dan zomaar dingen vernieuwen die daarna exta gaan lekken.
Citroën had een Technische Mededeling van ca.20 bldz.over dit onderwerp.

Geplaatst: do 14 nov, 2013 10:58
door my 2cv is 2 fast 4 you
kan er mij eens iemand helpen. ik ben bezig aan m'n 2cv6 terug te monteren na een restauratie. nu wil ik die ventilatieklep monteren en weet ik niet of er verschil is tussen het bovenste rubber of de onderkant. compleet nieuw dus heb eigenlijk geen idee hoe hij er in moet. ik neem aan dat het dikste rubber bovenaan zit omdat deze moet scharnieren. maar toch eventje vragen.

Geplaatst: do 14 nov, 2013 12:31
door RobM
klopt

gr Rob

Geplaatst: do 14 nov, 2013 12:44
door Erikjan
Bij mijn nieuwe rubber zaten de kleine gaatjes er al in aan de bovenzijde.

Dat is inderdaad de brede kant

Geplaatst: do 14 nov, 2013 12:56
door my 2cv is 2 fast 4 you
nog geen gaatjes bij mij. moet die blijkbaar zelf maken.

Geplaatst: za 16 nov, 2013 16:15
door my 2cv is 2 fast 4 you
heb gisteren m'n klep gemonteerd maar heb niet het gedacht dat ik dit waterdicht krijg. kan zelfs door een klein kiertje naar buiten kijken :( .

echter was ik net in de plaatelijke bazaar en zag daar een soort dichting liggen die ik misschien daar wel ergens kan tussen moffelen.
misschien voorlopig, misschien standaard. buisje 10 mm
hier de site.

http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/87 ... e-nomafill

Geplaatst: zo 17 nov, 2013 11:08
door gelemotor
Volgens mij zijn er, o.a. in Zutphen, RVS ventilatie kleppen te koop die mijns inziens minderr snel krom raken door te strak aandraaien bij het sluiten.

Volgens mij zijn er meer kleppen krom dan men denkt.... :wink:

Gr, Luc

Geplaatst: zo 17 nov, 2013 15:03
door Willem2
Als je de klep iets krom buigt, zodat de buitenkanten als eerste de koets raken, sluit ie ook beter af.

Geplaatst: zo 17 nov, 2013 15:03
door Willem2
Als je de klep iets krom buigt, zodat de buitenkanten als eerste de koets raken, sluit ie ook beter af.

Geplaatst: zo 17 nov, 2013 17:13
door deusjevo
gelemotor schreef:Volgens mij zijn er, o.a. in Zutphen, RVS ventilatie kleppen te koop die mijns inziens minderr snel krom raken door te strak aandraaien bij het sluiten.

Volgens mij zijn er meer kleppen krom dan men denkt.... :wink:

Gr, Luc
Die klep heb ik ook en doet 't tot nu toe prima.
Heb bij monteren rubber ingespoten met Tectyl ML en toen dichtgedraaid om nooit meer open te doen. :P

Geplaatst: ma 18 nov, 2013 18:41
door Ed147
Ook een rvs klep kan krom zijn!
Ik heb er een in zitten, kon aan een kant bijna m'n vinger naar binnen steken..........
En nee, m'n klepje lekt niet, het lijkt er meer op dat er geen een in zit!!! :evil:
Water zeikt naar binnen, moet er dus ook nog naar kijken...........

Geplaatst: ma 25 nov, 2013 11:11
door my 2cv is 2 fast 4 you
hier nog eens een foto'tje van het dichting die ik van plan ben om te monteren als het open blijft.
Afbeelding

wat vinden jullie er van moest het te dik zijn kan ik hem makkelijk met een cuttermesje half door doen of zo.

Afbeelding

Geplaatst: ma 25 nov, 2013 13:12
door vanVeller
Kan prima, de klep sluit alleen met het rubber. Maar als je een heel dun reepje tochtspons (liefst celdichte structuur) rondom de klep plakt is een groot deel van kiertjes dicht.
Ik heb de juiste liggen maar omdat mijn klep goed afdicht zit het er nog niet op.

Kan deze wel goed ingedrukt worden, als het te stevig is houd je hetzelfde probleem.