bekende lekkagepunten koets
bekende lekkagepunten koets
Vandaag gepoogd te starten na een aantal weken en (weer) druppend water uit de contactrol. Niet eens een klikje dus. Deze getracht schoon te maken, maar in mijn enthousiasme een koperkleurig deeltje afgebroken. Op zoek naar een nieuwe dus.
Mijn vraag nu, ook gebaseerd op ander topic "schimmel":
Waar kan ik het beste een lekkage zoeken? Zoals gezegd zit er vocht bij het contactslotgedeelte (plasje water op de bodem eronder ook). Er zit gen vocht ter hoogte van het dashboard (zegmaar waar de bekende zemen spons vaak ligt en asbak is gemonteerd) dus ik verwacht dat de ventilatieklep goed afsluit.
Heb behoorlijk de P in (of pee, wat je wilt), want dit gaat elke keer terugkomen en ik wil gewoon lekker rijden...
Meteen de stoelen en bank eruit gehaald; die ga ik opnieuw bekleden. Dorpels zijn ook aan de beurt en wellicht binnenkort lassen onder het derde zijruitje.
Mijn vraag nu, ook gebaseerd op ander topic "schimmel":
Waar kan ik het beste een lekkage zoeken? Zoals gezegd zit er vocht bij het contactslotgedeelte (plasje water op de bodem eronder ook). Er zit gen vocht ter hoogte van het dashboard (zegmaar waar de bekende zemen spons vaak ligt en asbak is gemonteerd) dus ik verwacht dat de ventilatieklep goed afsluit.
Heb behoorlijk de P in (of pee, wat je wilt), want dit gaat elke keer terugkomen en ik wil gewoon lekker rijden...
Meteen de stoelen en bank eruit gehaald; die ga ik opnieuw bekleden. Dorpels zijn ook aan de beurt en wellicht binnenkort lassen onder het derde zijruitje.
Een oude raamrubber kan ook hard worden waardoor hij niet meer goed aansluit en het water er onderdoor loopt. Ik heb de laatste tijd ook regelmatig druppels aan het dashbord hangen. Tot op de dag dat ik hem voor het zout naar de winterstalling wou brengen. Toen hed het vreselijk geregend die avond en stond de hele vloer voor blank...
Dus ik ga hem toch maar eens demonteren/vervangen.

Dus ik ga hem toch maar eens demonteren/vervangen.
diverse Citroens, wat anders.
- Ed147
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
- Locatie: Unnaryd, Zweden
En als het raam er dan toch uit is, kijk even of de gaten aan der zijkant van het raamframe wel afgedicht zijn!
Er zitten langwerpige gaten in de stijl, die zijn normaal gesproken afgedicht met een soort van tape.
Als dat oud is, wil het nog wel eens afbrokkelen.
Het water loopt dan zo naar binnen (spreek uit ervaring....)
Er zitten langwerpige gaten in de stijl, die zijn normaal gesproken afgedicht met een soort van tape.
Als dat oud is, wil het nog wel eens afbrokkelen.
Het water loopt dan zo naar binnen (spreek uit ervaring....)
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Horen die gaten echt dicht te zijn?
Ik dacht dat die gaten er voor zijn om eventueel water tussen het rubber te laten verdampen.
Bij mij zijn ze niet dicht en ik heb wel lekkage. Maar ik hed het idee dat het tussen de bovenkant van het ventilatieklep rubber naar binnen komt en dan langs de tapeindjes waar mee de klep vast zit naar binnen komt.
Het is opvallend dat je precies bij 2 van die tapeindjes het wat er naar binnen ziet druppelen als het regent.
Helaas is het nu ook mijn radio in gelopen die doet niets meer. :s
Ik dacht dat die gaten er voor zijn om eventueel water tussen het rubber te laten verdampen.
Bij mij zijn ze niet dicht en ik heb wel lekkage. Maar ik hed het idee dat het tussen de bovenkant van het ventilatieklep rubber naar binnen komt en dan langs de tapeindjes waar mee de klep vast zit naar binnen komt.
Het is opvallend dat je precies bij 2 van die tapeindjes het wat er naar binnen ziet druppelen als het regent.
Helaas is het nu ook mijn radio in gelopen die doet niets meer. :s
- Ed147
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
- Locatie: Unnaryd, Zweden
Ik zag bij de koets waar ik nu aan bezig ben, dat die gaten dicht zijn.
(Aan de hardheid van de tape te zien erg origineel)
Er was dan ook geen roest te zien in de buurt van het raam.
Bij de Charleston dacht ik ook eerst aan het rubber van de klep.
Losgehaald en afgekit, maar nog steeds lekken!
Later zag ik ook duidelijk het water vanaf de zijkant binnenkomen.
Heb nu het raamrubber afgekit, zodat daar geen water meer tussendoor kan komen.
Hij is nu redelijk droog.
(Aan de hardheid van de tape te zien erg origineel)
Er was dan ook geen roest te zien in de buurt van het raam.
Bij de Charleston dacht ik ook eerst aan het rubber van de klep.
Losgehaald en afgekit, maar nog steeds lekken!
Later zag ik ook duidelijk het water vanaf de zijkant binnenkomen.
Heb nu het raamrubber afgekit, zodat daar geen water meer tussendoor kan komen.
Hij is nu redelijk droog.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
dag allemaal;
Ik ben mijn geitje terug in elkaar aan het zetten na een spuitbeurt , heel wat roest weg
te werken en plaaten te vervangen.
nu wou ik mijn ventilatieklep terug monteren,er hangt een goede ventilatieklep-
rubber aan maar moet er op de carrosserie
zelf ook geen rubber komen (dat was vroeger namelijk wel zo) zo ja zijn die apart te koop?
alvast bedankt!!
Ik ben mijn geitje terug in elkaar aan het zetten na een spuitbeurt , heel wat roest weg
te werken en plaaten te vervangen.
nu wou ik mijn ventilatieklep terug monteren,er hangt een goede ventilatieklep-
rubber aan maar moet er op de carrosserie
zelf ook geen rubber komen (dat was vroeger namelijk wel zo) zo ja zijn die apart te koop?
alvast bedankt!!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
Nee, er zit maar één rubber aan, die rondom de klep loopt en onder het dashboard vastzit met een aantal heel kleine boutjes ( sleutel 5 geloof ik) .simon-95 schreef:dag allemaal;
Ik ben mijn geitje terug in elkaar aan het zetten na een spuitbeurt , heel wat roest weg
te werken en plaaten te vervangen.
nu wou ik mijn ventilatieklep terug monteren,er hangt een goede ventilatieklep-
rubber aan maar moet er op de carrosserie
zelf ook geen rubber komen (dat was vroeger namelijk wel zo) zo ja zijn die apart te koop?
alvast bedankt!!
Als dat rubber oud is zou ik het wel vervangen, maar dat kun je beter zlf beoordelen.
oke!,bedankt nee de rubber op zich is nog goed
( een "nieuwe" occasie klep
)
( een "nieuwe" occasie klep

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
Mijn eend is niet vreemd met water lekkage. Ik heb mijn dashboard bekleding er uit om deze te vernieuwen en blijk nog niet lek vrij.....
Ik begrijp alleen niet waar het water erin komt. Het water loopt uit de hole ruimte onder het raam en achter de kofferbak schanier. Ik heb de rubber van de ruitenwisseras al vernieuwd en mijn kleprubber lijkt oke. Kan dit ook van die gaten van het raam afkomen?
Ik begrijp alleen niet waar het water erin komt. Het water loopt uit de hole ruimte onder het raam en achter de kofferbak schanier. Ik heb de rubber van de ruitenwisseras al vernieuwd en mijn kleprubber lijkt oke. Kan dit ook van die gaten van het raam afkomen?