Welke maat dop ,heb je hiervoor gebruikt?Erikjan schreef:Er zit een soort moer met 4 sleuven waarmee de veer en cups worden opgesloten.Thijs schreef:Wat doe je daar mee dan?de speciale dop
Ik kan me niet herinneren daar speciaal gereedschap voor nodig te hebben gehad...
Er is een speciale dop in de handel om deze moer los te halen. Als hij niet zit vast geroest lukt het ook zonder. Maar hier blijkt hij vast gerot dat is het wel handig om die dopt te hebben.
Zelf het ik een oude dop genomen daar een sleuf in geslepen en een stalen plaatje in geklemd. Dan heb je het zelfde maar dan gratis.
speling stuurkogel wielzijde
Re: speling stuurkogel wielzijde
Beste mensen,
Misschien ben ik een pietlut, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Bij het vastzetten van de stuurkogelmoer moet je volgens de vraagbaak 1/6 slag terug, maar volgens BCC 1/4. Als je het laatste aanhoudt, krijg je dan geen speling op de kogel?
groet, Jochem
Misschien ben ik een pietlut, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Bij het vastzetten van de stuurkogelmoer moet je volgens de vraagbaak 1/6 slag terug, maar volgens BCC 1/4. Als je het laatste aanhoudt, krijg je dan geen speling op de kogel?
groet, Jochem
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: speling stuurkogel wielzijde
In mijn beleving is 1/4 te veel maar dat merk je gauw genoeg als de boel gaat rammelen tijdens het rijden.
Je moet ook geen speling kunnen voelen.
Je moet ook geen speling kunnen voelen.
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: ma 12 jun, 2023 12:02
- Locatie: Eindhoven
Re: speling stuurkogel wielzijde
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. De eend trilde verschikkelijk aan het stuur, vaak bij ruwer wegdek. Enige remedie was inderdaad flink de vaart eruit en dan weer rustig verder. Zoals eerder in dit topic aangegeven zelf gereedschap gefabriceerd en de boel losgehaald. Zelfs zonder kruipolie ging de opsluitmoer gewoon normaal los. Heb ik hier geluk gehad?
De stuurkogel en het uiteinde van de spoorstang waren in ieder geval duidelijk versleten. Ik heb nog andere stuurkogels liggen. Vanaf welke diameter zijn ze als versleten aan te merken? In de vraagbaak kon ik het niet vinden.
Mijn versleten zijn 19,8 mm diameter (ook niet meer mooi rond) en die ik heb liggen zijn 21,4 mm (en wel mooi rond).
Heeft iemand ooit nieuwe opgemeten bijvoorbeeld?
De stuurkogel en het uiteinde van de spoorstang waren in ieder geval duidelijk versleten. Ik heb nog andere stuurkogels liggen. Vanaf welke diameter zijn ze als versleten aan te merken? In de vraagbaak kon ik het niet vinden.
Mijn versleten zijn 19,8 mm diameter (ook niet meer mooi rond) en die ik heb liggen zijn 21,4 mm (en wel mooi rond).
Heeft iemand ooit nieuwe opgemeten bijvoorbeeld?
EENDJES!!!
Re: speling stuurkogel wielzijde
Sleutel kun ook zelf maken, dat moesten de dealers vroeger ook. Hier het 2cv werkplaatshandboek.
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che54.html
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che54.html
diverse Citroens, wat anders.