Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 27 mar, 2013 22:14
door st@f
welke motor je ook gebruikt; wel rekening houden met de draairichting!
Geplaatst: do 28 mar, 2013 07:45
door rusty
kan, maar je kan ook bij een eendenbak het kroonwiel omdraaien, draait ie de andere kant op

probleem opgelost!
Geplaatst: ma 1 apr, 2013 13:25
door Mart
Op wat voor wijze moet er gekeurd worden of mag je maar veranderen wat je wilt?
Geplaatst: do 6 jun, 2013 13:12
door Captain Krimson
Geplaatst: do 20 jun, 2013 14:38
door casajordy
Geplaatst: wo 27 mei, 2015 21:44
door schermer
Ik Kwam dit plaatje tegen op facebook< Lijkt mij een honda cx 500/650 blokje. Helaas erg slechte kwaliteit, maar het lijkt alsof het honda klok met versnellingsbak en al op een 2cv versnellingsbak zit. Iemand zoiets al eens in het echt gezien, is weer eens wat anders dan bmw of moto guzzi.

Geplaatst: wo 27 mei, 2015 22:41
door azuiper
watergekoeld blok met de koppeling aan de voorzijde als ik mij goed herinner - niet eenvoudig om passend te maken op een 2cv versnellingsbak aan de voorzijde, zou ik eerder kiezen voor achterwielaandrijving
Geplaatst: wo 27 mei, 2015 22:57
door RobM
schermer schreef:Ik Kwam dit plaatje tegen op facebook< Lijkt mij een honda cx 500/650 blokje. Helaas erg slechte kwaliteit, maar het lijkt alsof het honda klok met versnellingsbak en al op een 2cv versnellingsbak zit. Iemand zoiets al eens in het echt gezien, is weer eens wat anders dan bmw of moto guzzi.
15 jaar een honda CX gehad, leuk dat iemand dat in een eend bouwt. Is wel een enorme toerenmaker; gaat tot 11000.
Ook nog de originele uitlaatbochten er op.
CX 500 heeft een cardan, zit rechts aan de achterzijde van het blok. Als je die recht voor de versnellingsbak van een eend weet te zetten heb je een redelijk simpele constructie.
Heb je een vijfbak met drie overdrives of een vierbak met vier overdrives. Kom je in elk geval de berg op, en met die 50 pk moet het ook nogal hard willen.
Gr Rob