alternatieve motoren voor eend? :-)

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

alternatieve motoren voor eend? :-)

Bericht door Captain Krimson » za 23 mar, 2013 10:46

topic voor woeste ideeën om andere motoren in eenden te bouwen:

http://en.wikipedia.org/wiki/HKS_700E

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 23 mar, 2013 13:06

dat is idd wel een bruut motortje , het oliekoelertje dat er onder hangt lijkt ook erg veel op die van ons. Maar 600 uur draaien voor een overhaul is misschien wat weinig voor auto gebruik.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 23 mar, 2013 14:34

leuk blokje hoor :D
Afbeelding


60 pk bij 5800 toeren.
Verbruik: Afbeelding

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » za 23 mar, 2013 19:07

Ik zeg niks :roll:

Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1860
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 23 mar, 2013 19:46

Afbeelding

Dubbele Hayabusa motor V8 / 2800 cc / 455 PK.... :P
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5076
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 26 mar, 2013 19:17

een dieselke
Afbeelding
diverse Citroens, wat anders.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 26 mar, 2013 19:37

ik ben druk bezig met de voorbereiding van de inbouw van een modern BMW 1100cc motorfietsblok - is reeds meerdere malen eerder uitgevoerd, electronische ontsteking, brandstofinjectie, motormanagement, door-en door bewezen betrouwbaar, lijkt qua bouw en geluid nog enigszins op de originele 2cv motor, gecombineerd met een GSA 5-bak kan een gemiddeld verbruik van 1:17 gerealiseerd worden, ca. 90 pk, veel mer kan ik me niet wensen als daily driver voor langere afstanden ..... zit te wachten op de bestelde adaptorplaat tussen blok en AmiSuper versnellingsbakhuis.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1860
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 26 mar, 2013 20:48

Zien we je dan ook op de 24 uur van Spa? :P
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 26 mar, 2013 21:31

haha, jazeker maar dan wel als aandachtig toeschouwer van dit spectakel.
Deze jongens racen overigens met 850cc BMW blokken

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » di 26 mar, 2013 21:46

Ik was net onderweg met de eend en zat te genieten van het geluid van het motortje.
Nu heb ik die Daihatsu als 1e auto, of als 2e, net hoe m'n bui is, en daar moet eigenlijk een ander blokje in. Ik ga eens kijken hoe makkelijk of juist moeilijk het is om daar een eend blokje in te bouwen. Denk dat de diepte vooral een probleem word..

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 26 mar, 2013 22:29

@Maus

het moet wel kunnen lijkt me, het grootste probleem bij een 2cv is de hoogte van de olievulpijp aan de voorkant, maar met zo'n modern klein pijpje moet dat wel op te lossen zijn. Een luchtfilter op een voorscherm moet ook geen probleem zijn lijkt me.
Aandrijfassen maken is al helemaal goed te doen, gezien het feit eenden schuifstukken hebben. Dan komt het aan elkaar lassen van het wiel-deel met de Daihatsu-assen niet zó nauw (qua lengte)

In een LN/a past het ook, en zo groot zijn die ook niet :D
Verbruik: Afbeelding

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » di 26 mar, 2013 23:03

andersom kan wel, Hofmann levert een setje waarmee je je eend kunt voorzien van Daihatsu blok (die gele limo rijdt daarmee rond)

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 26 mar, 2013 23:40

Catain Krimson : als ik me niet vergis betreft de Hoffman ombouw Suzuki 3-cylinder motoren, geen Daihatsu. Je kan bij hem een verlengde motorkap kopen zodat de 3-cylinder Suzuki of GS 4-cylinder boxer onder de (verlengde) motorkap past. Hiermee heb je dan weliswaar een 2CV motorkap, maar als je echt goed kijkt kloppen de verhoudingen niet meer met die te lange motorkap, maar dat is mijn mening.

wat voor alternatieve motor je ook bedenkt voor in je A-type, het betekent altijd veel geld, veel tijd, consequenties voor brandstofverbruik, gewichtstoename, andere wegligging en veel moeite en de vraag of dit alles de moeite loont - dus bezint eer gij er aan begint .... waarvan acte

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » wo 27 mar, 2013 00:23

Qua brandstof kan ie haast niet slechter worden lijkt me. Ding rijd nu 1.14 en dat vind ik best fors voor het formaat. De daihatsu haalt de 1:17.

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » wo 27 mar, 2013 11:39

azuiper schreef:Catain Krimson : als ik me niet vergis betreft de Hoffman ombouw Suzuki 3-cylinder motoren, geen Daihatsu.
daar zul je zeker gelijk in hebben, ik vergeet soms dat ik een slecht geheugen heb...
azuiper schreef: wat voor alternatieve motor je ook bedenkt voor in je A-type, het betekent altijd veel geld, veel tijd, consequenties voor brandstofverbruik, gewichtstoename, andere wegligging en veel moeite en de vraag of dit alles de moeite loont - dus bezint eer gij er aan begint .... waarvan acte
volgens mij doe je zoiets zowiezo alleen voor de lol (omdat het kan)

Plaats reactie