Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 7 apr, 2013 17:36
door AZL57
zijn de hefboompjes van je handrem op de klauwen gangbaar? Werken de kabels? Bij een kabel zit een hitteschildje op de uitlaat om hem te beschermen, zit die nog op zij plaats?
Geplaatst: zo 7 apr, 2013 17:54
door Bertje Beige
Probeer eens met een schroevendraaier of je de remblokken/zuigers weer helemaal in de klauwen kunt drukken (let wel op dat het reservoir op de hoofdremcilinder niet over stroomt

)
LET OP, als dit lukt dan eerst met het rempedaal de remblokken weer terug pompen
En als dit lukt zit het probleem waarschijnlijk in je hoofdremcilinder.
Geplaatst: zo 7 apr, 2013 17:59
door hansje59
dat hitte schildje zal ik naar moet zoeken, die kenik nog niet.
ik dat dat alles eens proberen
Geplaatst: vr 19 apr, 2013 06:12
door Bertje Beige
Hoe is dit afgelopen?
Geplaatst: vr 19 apr, 2013 08:43
door hansje59
Ja even bij werken. ik heb ook veel telefonische contacten gehad.
na veel uit proberen bleek het dat sde zuigers te vastr zaten terug duwen ging niet voldoende en ze bleven aanlopen, van alles gebrobeerd
zelfs de remblokken waren er niet zo maar uit te krijgen.
remolie vervangen maar dit gaf ook geen verandering
nu gereficeerde remklauwwen er op gezet met nieuwe remblokken.
tot zo ver is alles nu prima
ik heb alleen na het monteren alleen een probleem dat ik nog moet oplossen.
het rempendaal gaat bij de eerste keer indrukken tot op de bodem, het remt dan wel iets af, bij de twede keer (pompen) doet hij het goed.
ik geloof dat ik het dan moet ontluchten
dat moet ik nog gaan doen
het bleek dus dat de zuigers te vast zaten
Geplaatst: vr 19 apr, 2013 10:14
door dyane_maniac
of je (achter)remmen stellen
Geplaatst: vr 19 apr, 2013 15:08
door hansje59
Ik heb ontlucht en ik heb het idee dat hij niet meer sponzig is
het pendaal zit tot bijna aan de bodem, ik moet dus het pendaal ver in trappen voor hij remt, rem dan niet stevig
(geen noodstop gemaakt om de nieuwe remblokjes)
bij pompen komt hij iets hoger en remt wel beter
vraag
is dit lucht?
moet het rompendaal afgesteld worden?
moeten de achter remmen gesteld (in het boek kan ik niet goed vinden hoe dit oet) worden?
of iets anders?
wie weet raad
Geplaatst: vr 19 apr, 2013 15:16
door dyane_maniac
Het kan dus zijn zoals ik schreef dat je achterremmen gesteld moeten worden. Als deze te ruim staan afgesteld (flinke speling tussen remvoeringen en remtrommel) heb je dus een flinke pedaalslag nodig om de remvoeringen voldoende ver naar buiten te drukken totdat deze goed remmen. Daardoor zal de tweede keer intrappen eerder een hard pedaal opleveren omdat de remvoeringen domweg nog niet volledig terug zijn gekomen
Geplaatst: vr 19 apr, 2013 16:33
door Bertje Beige
De oude remklauwen niet weg gooien, als je er een vetnippel in draait kun je met de vetspuit de zuigers er uit persen
Dan de boel schoonmaken en een revisiesetje halen

Geplaatst: vr 19 apr, 2013 16:43
door hansje59
voorheen had ik dar geen last van maar dat kan dus na het verversen van de remolie of vervangen van de remklauw voor
ik had begrepen dat de voor remmen de meeste werking moesten doen en de achter minder. als ik dit nu stel is het dan niet achter de eerste.
als ik nu rem moet ik diep intrappen en remt hij langzaam af maar remt wel, dit langzame geeft wel een langere remweg.
een stelnok weet ik niet zo te vinden
op een tekening van het handboekd 2cv op blz 162 zie ik links boven een bout aan de achterkant is dat de stelnok?
begrijp ik goed stellen tot dat je hem goord, dan iets terug draaien en iets minder ver aan draaien zodat hij net niet aan loopt op sleept
Geplaatst: vr 19 apr, 2013 16:46
door hansje59
over de remklauwen
ik heb ze ingeleverd en daarvoor een soort statiegeld gehad, korting.
ik heb officieel gereficeerde gehaald
de prijs verschild dan iet veel met als ik heet zelf moet doen met onderdelen
maar klopt de remklauwen hebben een statigeld waarde dus nooi weggooien
Geplaatst: za 20 apr, 2013 23:48
door hansje59
Het stellen van de achterremmen lukt nog niet, de bouten zitten zo vast dat ik eerst moet gaan kijken deze los te krijgen zonder de bouten zelf helemaal lam te maken
mag je op die bouten krupolie doen of is dat verkeerd bij de remmen
Geplaatst: zo 21 apr, 2013 09:40
door Punky
Aan de achterzijde mag je ze best flink inspuiten met kruipolie. Dit na enkele dagen herhalen en dan proberen ze los te draaien/wrikken met een goed passende dop.
Geplaatst: zo 21 apr, 2013 10:00
door hansje59
Mooi ga ik dat doen
alle 4 zitten erg vast, met goede ring sleutel en hamer, volle kracht geen beweging in te krijgen
bij 1 draaide huij al iest door het ijzer geen, als die niet losser gaat zitten wordt het door boren, maar dat probeer ik te voorkomen. het zal een tijd niet los geweest zijn, ik denk dat als he los is er wel nieuwe remblokken op zullen moeten
Geplaatst: zo 21 apr, 2013 10:21
door dyane_maniac
Geef het de tijd. Rustig in laten weken met wd40!