Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 29 apr, 2013 20:49
door supercees
elfried schreef:klopt wel hoor
maar ik heb zo een kastje dat automatisch overschakelt
er is dus geen tussenstand
was misschien niet de beste oplossing maar ik had het kastje nog ligggen
dat verklaart het gesputter met het overschakelen, je rijdt dan eerst even op benzine en gas tegelijk...

met warme motor starten doe ik met het gaspedaal helemaal ingetrapt, dus niet pompen of zo.

Geplaatst: ma 29 apr, 2013 21:11
door elfried
even nadenken
als ie warm stilvalt zit er dus geen benzine in de carb

dus het kan idd dat ie dan op benzine lang nodig heeft om aan te slaan
maar waarom hij dan niet direkt op gas start snap ik toch niot

een te rijk mengsel? maar waarom?
ik heb een simpele vaccuumverdamper van lovaton gekocht, zou het normaal prima moeten doen
zit een choke op die ik via knopje kan bedienen
die gebruik in niet bij warme start
pedaal volledig induwen doe ik altijd

Geplaatst: do 25 jul, 2013 09:34
door Mart
Ik ben het met supercees eens. Koude motor 2x contact aanzetten en altijd zo starten. Zonder choke' maar gebruik de choke na de start wel om gewoon lekker te laten lopen als ie nog koud is.


quote="supercees"]ik heb de nodige auto's (geen 2cv's) gehad op lpg, allemaal met een carburateur. wat eigenlijk altijd werkte was eerst drie keer contact aan en weer uit en dan starten. elke keer als je het contact aanzet opent de klep op de gastank en komt er een pufje gas vrij in je carburateur. starten en pas wat gas geven als de motor aanslaat.

werkt dat niet, dan gewoon starten op benzine en na een kilometer al rijdend overschakelen op gas.

hoe werkt jouw verdamper, hoe wordt deze warm?[/quote]

Geplaatst: vr 16 aug, 2013 20:38
door elfried
verdamper wordt verwarmt door watersysteem dat door de uitlaat wordt verwarmd
dit werkt best goed

dat ie warm niet wil starten versta ik echt niet

ook niet na enkele malen contact aan uit op gas

maar ook op benziene start hij dan echt heel moeilijk maar wel iets beter

het blijft een geklooi met die carburateur

Geplaatst: za 17 aug, 2013 01:53
door schermer
Warm niet starten? Misschien eens een andere bobine proberen.

Geplaatst: za 17 aug, 2013 18:48
door elfried
kan hoor
misschien eens proberen
maar lijkt me toch een probleem van de toevoer van brandstof
of het teveel aaanwezig zijn van brandstof??
maar ik denk eigenlijk te weinig want hij durft ook kleine backfires geven tijdens hety lange starten opm gas

Geplaatst: zo 18 aug, 2013 03:01
door hertog jan
Ik zeg dat automatische kastje vervangen door een met de hand te bedienen kastje enne misschien kleppen stellen?!

Geplaatst: zo 18 aug, 2013 18:06
door elfried
zat ik ook aan te denken
maar wat voor iets dan
op dit kastje zit een veiligheid als ie geen toeren ziet-aansluiting op de bobine-vallen de electrische sluiters dicht

dit alles weer gaan vervangen is een hoop werk

of gewoon een gas/benziene knop met tussenstand?

maar hoe ziet het er dan electriesch uit?

Geplaatst: ma 19 aug, 2013 08:32
door Gerard2cv
En bij dat systeem zit er een vacuumslangetje van het spruitstuk naar de verdamper,die als hij niet meer zuigt de toevoer stopt.

Geplaatst: ma 19 aug, 2013 12:23
door elfried
ja klopt,

heb ik ook gemonteerd

Geplaatst: ma 23 dec, 2013 21:45
door yellowduck
ik heb een ami8 op gas
als ik start is het vol gas, half choke
en dat een 2x keer gas choken
en na 2 tellen VROEM.
ook met -15 graden geen problemen op gas alleen als de motor nog koud is rustig aan met de rechter voet anders bevriest de verdamper.
in de aanvoer slang naar de carburator heb ik geen gas ring maar een buisje zitten waarvan het uiteinde afgezaagd onder 45 graden, een gas ring houd teveel lucht tegen ook als je overschakelt op benzine, en als je een beetje wil opschieten is het wel lekker dat de ami 120 haalt

Geplaatst: di 24 dec, 2013 13:16
door elfried
het pijpje gebruik ik ook
ik start nu op benziene en na 2 sec al op lpg zetten en rijden maar
gaat goed
mijn grootste probleem is nog steeds dat ik warm de auto vrijwel niet gestart krijg
helemaal niet op lpg en uiteindelijk wel op benziene maar dat na zeer lang starten
dus nu voor ik stop, zet ik hem op benziene , leg hem dan af en kan daarna wel weer vlot op benziene starten
is omslachtig maar voorlopig de enigste mogelijkheid
ik vraag me nog steeds af waarom ie met warme motor niet op lpg wil starten
er zit zelfs een choke op de verdamper maar hem gebruiken helpt ook niet

Geplaatst: di 24 dec, 2013 13:42
door Thijs
Kunnen jullie eens een foto posten van dat pijpje? Ik ben er wel benieuwd naar.

Heb je gekeken of je geen valse lucht hebt via de asjes in de carburateur?
Dan krijg je ook rare verschijnselen.