starten op lpg
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
starten op lpg
Hallo,
ik heb mijnlpg installatie zelf ingebouwd en kom tot de conclusie dat ie zeer slecht start.
Ik moet enorm lang starten met volle choke aan en uiteindelijk begint ie een beetje aan te slaan.Als ik dan constant op mijn gaspedaal trap slaat ie uiteindelijk aa.
Nu dit is niet normaal.
Op benziene is het 3 tellen en weg.
Wat zou het kunnen zijn.
De verdamper wordt wel niet warm maar bevriest ook niet en om te starten staat elke verdamper koud lijkt mij.
de electrische afsluiters openen wel want uiteindelijk start ie toch...
rara...
rijden gaat goed maar hij valt toch ook regelmatig stil bij stoplichten enzo.....
iemand een idee?
mvg
ik heb mijnlpg installatie zelf ingebouwd en kom tot de conclusie dat ie zeer slecht start.
Ik moet enorm lang starten met volle choke aan en uiteindelijk begint ie een beetje aan te slaan.Als ik dan constant op mijn gaspedaal trap slaat ie uiteindelijk aa.
Nu dit is niet normaal.
Op benziene is het 3 tellen en weg.
Wat zou het kunnen zijn.
De verdamper wordt wel niet warm maar bevriest ook niet en om te starten staat elke verdamper koud lijkt mij.
de electrische afsluiters openen wel want uiteindelijk start ie toch...
rara...
rijden gaat goed maar hij valt toch ook regelmatig stil bij stoplichten enzo.....
iemand een idee?
mvg
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik heb de nodige auto's (geen 2cv's) gehad op lpg, allemaal met een carburateur. wat eigenlijk altijd werkte was eerst drie keer contact aan en weer uit en dan starten. elke keer als je het contact aanzet opent de klep op de gastank en komt er een pufje gas vrij in je carburateur. starten en pas wat gas geven als de motor aanslaat.
werkt dat niet, dan gewoon starten op benzine en na een kilometer al rijdend overschakelen op gas.
hoe werkt jouw verdamper, hoe wordt deze warm?
werkt dat niet, dan gewoon starten op benzine en na een kilometer al rijdend overschakelen op gas.
hoe werkt jouw verdamper, hoe wordt deze warm?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
lpg gas komt direct na het luchtfilter dus in de rubber manchet boven de carb binnen
ik weet niet of het werkt op benzine te starten want ik heb zo een e;lectronisch kastje ertussen dat de benzine automatisch laat overgaan op lpg als ie over de 1200 toeren komt,,hij valt in ieder geval stil als ik hem zo start
bij mijn saab werkt dat kastje prima maar das injectie
met de carb is het toch allemaal wat moeilijker
verdamper wordt verwarmt door koperspiraal rond de uitlaat en met pompje dat het koelmideel rondpompt
wordt alleen niet echt warm
ik weet niet of het werkt op benzine te starten want ik heb zo een e;lectronisch kastje ertussen dat de benzine automatisch laat overgaan op lpg als ie over de 1200 toeren komt,,hij valt in ieder geval stil als ik hem zo start
bij mijn saab werkt dat kastje prima maar das injectie
met de carb is het toch allemaal wat moeilijker
verdamper wordt verwarmt door koperspiraal rond de uitlaat en met pompje dat het koelmideel rondpompt
wordt alleen niet echt warm
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Geen idee wat voor systeem je hebt maar ik moet handmatig overschakelen.ik weet niet of het werkt op benzine te starten want ik heb zo een e;lectronisch kastje ertussen dat de benzine automatisch laat overgaan op lpg als ie over de 1200 toeren komt,,hij valt in ieder geval stil als ik hem zo start
Start dus op benzine met choke aan.
Na een kilometer op de tussenstand zetten, leegrijden vlotterkamer.
Als hij begint te stotteren knopje indrukken en hij rijdt op LPG.
Na een tankstop of supermarktstop start ik gewoon weer op LPG.
Bij mijn Clio is het automatisch, G3.
Start altijd op benzine en schakelt na zoveeltig toeren vanzelf op LPG.
Ik kan ook handmatig overschakelen maar starten is altijd op benzine.
LPG dampgas injectie
Ik heb nu diverse Citroens voorzien van een lpg injectie installatie, voorzien van een Megasquirt ECU (vrij programmeerbaar via laptop)
Eenmaal correct afgesteld starten deze tot -25 graden op LPG..... (wintersport Oostenrijk)
Nog een groot voordeel is dat er geen gasmengstuk in je inlaat traject zit.
Mijn 2cv ging van 105km (traditionele lpg installatie) per uur naar 120 km per uur op dampgas-injectie.....
Daarna heb ik hem nog voorzien van een Smart turbo en intercooler (gewoon omdat het kan) geschat vermogen, meer dan 60 pk...
Qua kosten moet je denken aan 800 euro als je alles zelf doet.....
LPG onderdelen koop ik altijd in Duitsland, daar kost het 1/3 van de prijs van hier....
videos
2cv lpg injectie
https://www.youtube.com/watch?v=_oEY5LSovEI
2cv turbo intercooler lpg injectie
https://www.youtube.com/watch?v=zfOfg7I_1VA
Bx sport lpg injectie
http://www.bxclub.nl/phpBB/viewtopic.php?t=1217&start=0
[/url]
Eenmaal correct afgesteld starten deze tot -25 graden op LPG..... (wintersport Oostenrijk)
Nog een groot voordeel is dat er geen gasmengstuk in je inlaat traject zit.
Mijn 2cv ging van 105km (traditionele lpg installatie) per uur naar 120 km per uur op dampgas-injectie.....
Daarna heb ik hem nog voorzien van een Smart turbo en intercooler (gewoon omdat het kan) geschat vermogen, meer dan 60 pk...
Qua kosten moet je denken aan 800 euro als je alles zelf doet.....
LPG onderdelen koop ik altijd in Duitsland, daar kost het 1/3 van de prijs van hier....
videos
2cv lpg injectie
https://www.youtube.com/watch?v=_oEY5LSovEI
2cv turbo intercooler lpg injectie
https://www.youtube.com/watch?v=zfOfg7I_1VA
Bx sport lpg injectie
http://www.bxclub.nl/phpBB/viewtopic.php?t=1217&start=0
[/url]
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Ik heb ook een systeem waarbij het gas in het elleboogje in de lucht komt. Starten op gas gaat moeizaam inderdaad. Ik heb geleerd inmiddels om juist niet eerst het contact een paar keer aan en uit te zetten, het mengsel is bij stationair toerental toch al te rijk. Als ik start dan schakel ik gelijktijdig het gas uit. Zodra de eend aanslaat schakel ik het gas weer in. Dat werkt meestal redelijk. Als hij goed koud is (winterkou) dan moet hij eerst een paar minuten stationair draaien voor hij toeren wil maken. Ik start dus ook meestal op benzine.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
ik heb het nu een beetje door
starten op benzine , eenmaal aan het rijden overschakelen
altijd wel een heel gepruttel maar uiteindelijk gaat ie dan op gas en dan rijdt hij ook gewoon goed
zelfs beter dan op benziene
als ik ergens moet stoppen zet ik 100 meter voor de stop over naar benziene
de warme start erna veloppt goed door weer op benziene te starten
blijft nog een heikel punt
als ik onverwacht kom stil te vallen op gas krijg ik hem bijna niet meer aan
niet op gas en ook niet op benzine
weet niet goed wat ik daarmee moet
onlangs in het centrum van gent en dat was echt niet leuk....
starten op benzine , eenmaal aan het rijden overschakelen
altijd wel een heel gepruttel maar uiteindelijk gaat ie dan op gas en dan rijdt hij ook gewoon goed
zelfs beter dan op benziene
als ik ergens moet stoppen zet ik 100 meter voor de stop over naar benziene
de warme start erna veloppt goed door weer op benziene te starten
blijft nog een heikel punt
als ik onverwacht kom stil te vallen op gas krijg ik hem bijna niet meer aan
niet op gas en ook niet op benzine
weet niet goed wat ik daarmee moet
onlangs in het centrum van gent en dat was echt niet leuk....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
overschakelen doe je niet door van benzine meteen naar gas te gaan want de vlotterkamer van je carburateur zit nog vol benzine. als het goed is is er een middenstand, als je hem daar in zet wordt de benzinetoeveor naar de carburateur afgesloten, je rijdt dan nog steeds op benzine totdat je vlotterkamer leeg is, dan sputtert hij en zet je hem op gas en kun je gewoon doorrijden.elfried schreef:ik heb het nu een beetje door
starten op benzine , eenmaal aan het rijden overschakelen
altijd wel een heel gepruttel maar uiteindelijk gaat ie dan op gas en dan rijdt
als de motor afgeslagen is op gas en je wil op benzine starten moet eerst de vlotterkamer weer gevuld worden met benzine, daardoor kan je niet direct op benzine starten, dat duurt een paar seconden.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
klopt wel hoor
maar ik heb zo een kastje dat automatisch overschakelt
er is dus geen tussenstand
was misschien niet de beste oplossing maar ik had het kastje nog ligggen
het starten met warme motor na stilvallen gaat dus zeer erg moeizaam
had het idee dat mijn accu het aan het begeven was maar uiteindelijk ging ie toch
het lijkt mij als of er toch soms te weinig gas komt
maar ik heb zo een kastje dat automatisch overschakelt
er is dus geen tussenstand
was misschien niet de beste oplossing maar ik had het kastje nog ligggen
het starten met warme motor na stilvallen gaat dus zeer erg moeizaam
had het idee dat mijn accu het aan het begeven was maar uiteindelijk ging ie toch
het lijkt mij als of er toch soms te weinig gas komt
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
starten op gas
rijd al jaren op ,,eerst lpg nu aardgas! start bij koude start ALTIJD op benzine
al jaren lang ,,niet omdat de auto op gas niet wil starten alhoewel dit moeizamer gaat dan op benzine bij koude temperaturen .,, maar simpelweg omdat dit je carburator en benzine systeem gewoon gangbaar en gebruiksklaar houd
is de motor eenmaal een beetje warm ( 800 meter) zet ik ,m op gas tussendoor starten ook gewoon op gas het is een gewone venturi gas eend dus geen injectie er zijn verdampers /systemen die teveel gas leveren bij de start
waardoor er een te rijk mengsel ontstaat en de auto niet wil starten je kunt dan een ander type verdamper proberen of een ,,kortsluit,, knopje naar je gas relais maken
als de auto ook met warme motor op benzine slecht start ( elke eend zou binnen 5 seconden aan moeten slaan ) is het bijna altijd een bobine probleem
al jaren lang ,,niet omdat de auto op gas niet wil starten alhoewel dit moeizamer gaat dan op benzine bij koude temperaturen .,, maar simpelweg omdat dit je carburator en benzine systeem gewoon gangbaar en gebruiksklaar houd
is de motor eenmaal een beetje warm ( 800 meter) zet ik ,m op gas tussendoor starten ook gewoon op gas het is een gewone venturi gas eend dus geen injectie er zijn verdampers /systemen die teveel gas leveren bij de start
waardoor er een te rijk mengsel ontstaat en de auto niet wil starten je kunt dan een ander type verdamper proberen of een ,,kortsluit,, knopje naar je gas relais maken
als de auto ook met warme motor op benzine slecht start ( elke eend zou binnen 5 seconden aan moeten slaan ) is het bijna altijd een bobine probleem
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Toch denk ik dat er iets mis gaat met je kastje.
Als je met een warme motor weer start dan moet het prima op LPG gaan.
Als jouw kastje bij stilvallen meteen weer de benzine inschakelt zal het inderdaad en poosje duren voordat de mechanische benzinepomp de vlotterkamer weer vol heeft gepompt.
Al die tijd ben je dus aan het starten maar hij slaat niet aan omdat er nog geen benzine is.
Ik heb ook een elektronisch schakelkastje hiervoor maar dit gaat handmatig.
Je kunt die dingen ook programmeren op langer of korter LPG toedienen bij starten.
Als je met een warme motor weer start dan moet het prima op LPG gaan.
Als jouw kastje bij stilvallen meteen weer de benzine inschakelt zal het inderdaad en poosje duren voordat de mechanische benzinepomp de vlotterkamer weer vol heeft gepompt.
Al die tijd ben je dus aan het starten maar hij slaat niet aan omdat er nog geen benzine is.
Ik heb ook een elektronisch schakelkastje hiervoor maar dit gaat handmatig.
Je kunt die dingen ook programmeren op langer of korter LPG toedienen bij starten.