Sjook

2cvFred
Beginner
Beginner

Bericht door 2cvFred » do 24 apr, 2003 19:17

Twécévé schreef:De lelijke eend plankgas 115 km/u? Dat lukt me dus echt niet hè. Als het een beetje mee zit 110 km/u maximaal. Alleen als de weg echt zichtbaar afloopt haal ik de 115 km/u. En ik heb toch echt een 2CV6.
Met 2 personen en wat bagage in de geit haal ik vlot 115 tot 120, bergaf ga ik nog rapper maar hoeveel weet ik uiteraard niet 8) . Als het wat meer bergaf ga los ik zelf wat gas omdat ik schrik heb mijn geit op te blazen... :lol:
120 rijden is bij mij dus eerder regel dan uitzondering, tot grote ergernis van de grote duitse bakken die ik voorbijsteek. De geit is trouwens een rode 2cv6 spécial van '89 (met bijhorend snelheidsgat in de bodem)

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » do 24 apr, 2003 19:26

2cvFred schreef: De geit is trouwens een rode 2cv6 spécial van '89 (met bijhorend snelheidsgat in de bodem)

Kun je de weg zien of trekt ie slecht als ie niet op toeren is???

2cvFred
Beginner
Beginner

Bericht door 2cvFred » ma 28 apr, 2003 12:54

Bullit schreef:
2cvFred schreef: De geit is trouwens een rode 2cv6 spécial van '89 (met bijhorend snelheidsgat in de bodem)

Kun je de weg zien of trekt ie slecht als ie niet op toeren is???
Ik kan de weg inderdaad zien. Het is weliswaar een klein gaatje, en voor zover ik kan zien is het enkel de bodemplaat die last heeft, de steunen (vooraan) zijn nog goed. Voor de rest heeft deze geit amper last van roest, de vorige eigenaar had er wel steeds de matten inliggen, dat verklaart de roest binnenin waarschijnlijk. Trekken doet ie goed (behalve als hij koud staat..)

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » ma 28 apr, 2003 17:08

ik snap niet waar nou toch die afwijking in topsnelheden vandaan komt.
Ik hoor veel mensen die zeggen dat ze tot het "palletje" in de snelheidsmeter rijden. Maar volgens mij knalt je motor dan al bija uit elkaar. Ik heb nu een Visa motor, maar met de eendmotor haalde ik 120 en echt niet harder.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 28 apr, 2003 19:20

Lelijke Eend schreef:Ik moest zonder olie nog 30 km naar huis ...

En ik moet volgende week naar Brabant, dus ik denk dat ik nu maar ff voorzichtig doe. Liever dat ie hier stuk gaat dan in verweggistan :D
HE BRABANT IS GEEN VERWEGISTAN!!! :x :x :x

:wink:

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 28 apr, 2003 19:25

peter schreef:ik snap niet waar nou toch die afwijking in topsnelheden vandaan komt.
Ik hoor veel mensen die zeggen dat ze tot het "palletje" in de snelheidsmeter rijden. Maar volgens mij knalt je motor dan al bija uit elkaar. Ik heb nu een Visa motor, maar met de eendmotor haalde ik 120 en echt niet harder.
Misschien komt het door slijtage in de snelheidsmeter? Ik weet niet hoe zo'n snelheidsmeter werkt hoor, ik daraag alleen maar een ideetje aan :)
Punky schreef:
Lelijke Eend schreef:Ik moest zonder olie nog 30 km naar huis ...

En ik moet volgende week naar Brabant, dus ik denk dat ik nu maar ff voorzichtig doe. Liever dat ie hier stuk gaat dan in verweggistan :D
HE BRABANT IS GEEN VERWEGISTAN!!! :x :x :x

:wink:
Vanuit Fyslan is het anders wel een heel eind hoor ...
Afblijven.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 29 apr, 2003 09:22

Tsja, we zitten inderdaad te discussieren over de topsnelheden maar wie zegt dat onze snelheidsmeters niet vreselijk afwijken. Dat ga ik binnenkort eens testen met de eend van m'n broer -> achter elkaar rijden op de snelweg en dan via mobieltje (niet handsfree :oops: ) vragen hoe hard de ander rijdt volgens de snelheidsmeter.

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » di 29 apr, 2003 12:26

laat maar horen.

Misschien blijkt wel dat we met z'n allen te hard of te zacht rijden

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 29 apr, 2003 17:52

Niet te zacht hoor, echtniet :D
Afblijven.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Snelheidsmeters

Bericht door Gerard2cv » di 6 mei, 2003 08:56

Volgens de fabrieksopgave mogen de meters tot 15% afwijken anders
hadden ze de grootste helft van de nieuwe tellers moeten weggooien.Maar als dit
voor jullie zo belangrijk is.Ga dan toch maar eens sparen voor een MASERATI.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 6 mei, 2003 10:35

peter schreef:laat maar horen.

Misschien blijkt wel dat we met z'n allen te hard of te zacht rijden
Nou, we hebben de snelheidsmeters op de snelweg even getest. Beide hebben we een 2cv6Club uit 1987. Zowel bij 80, 90, als 100 km/u weken onze snelheidsmeters niet van elkaar af.

Toen we echter allebei plankgas gingen kwam m'n broer in z'n eend me met een redelijk snelheidsverschil vrolijk voorbij stuiven. :cry:

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » di 6 mei, 2003 14:01

bedankt,
ik stel voor om met zijn allen naar italie te rijden, en daar een rally te doen.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 6 mei, 2003 18:26

Gewoon alle Eendjes op de rollenbank v.d. plietsie ;)
Afblijven.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 6 mei, 2003 20:04

Hoi,
bij deze meld ik me aan voor die rally in Italië , wanneer krijg ik mijn startnummer :lol:
Eenden verschillen idd in topsnelheid, niet dat het mij erg veel kan schelen hoe hard de mijne gaat. Ik rijd veel snelweg en regelmatig lange afstanden, als je dan ook nog zorgt dat alles correct is afgesteld heb je kans dat je een redelijk hoge topsnelheid hebt (voor een eend dan). Toen ik hem net had was 105 echt het mattje en nu zijn we 5maanden en 11.000km verder en hij rijd makkelijk naar de 115, 120 en tunnel in 130..........
Maar goed de ene eend is de andere niet.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik een van de vele eenden heb met een "tik"in het blok. Wat ik ook doe kleppenstellen af wat maakt niet uit. Misschien verklaard dat mijn raketsnelheid :wink:
2cv az 1968

Gesloten