Ik denk dat ik het maar accepteer zoals het is.
Als het te erg word pak ik wel een dop/blikje om het af te dichten...
Dank voor de tips..
Verwarming weinig koude lucht
Re: Verwarming weinig koude lucht
ik weet niet of het zo is maar ik lees een verwarring bij je.Swilly schreef:Hallo,
De verwarming van de 2cv werkt prima, geeft warme lucht. Zelfs als het wat kouder is is het behagelijk te stoken in de 2cv. Nu hadden we laatst best lekker weer en toen bleek dat de koude lucht nog steeds warmte af geeft. Niet zoals de knop maar de warme kant, maar toch lauw. Ik heb gekeken of de klepjes goed werken en dat doen ze best wel.
Het viel me op dat de eend geen warmte afvoerrubbers heeft, maar natuurlijk wel de gaten. Als ik die koop, zou dan het "probleem" opgelost zijn?
De kachel warm/koud handel geeft GEEN koude lucht als hij op koud staat
De handel stuurt de warme lucht naar de cabine of naar buiten
als hij op koud staat is er dus bij een goede afstelling geen tot nauwelijks luchtstroom
Koude lucht is je ventilatieklep je raam en je open dak voor
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ik heb in de zomer soms ook iets in die slangen om lekken naar binnen te voorkomen. Alleen doe ik dan ook een tywrap op de kachelklep zo dat je hem niet per ongeluk toch op warm kan zetten. (of iemand die mee rijdt)
Als je dat wel doet kan de motor zijn warmte niet kwijt en dat lijkt me niet echt goed.
Als je dat wel doet kan de motor zijn warmte niet kwijt en dat lijkt me niet echt goed.
- gelemotor
- Regelmatige poster
Dat is simpel en heel handig!Erikjan schreef:Ik heb in de zomer soms ook iets in die slangen om lekken naar binnen te voorkomen. Alleen doe ik dan ook een tywrap op de kachelklep zo dat je hem niet per ongeluk toch op warm kan zetten. (of iemand die mee rijdt)
Thanks, ga ik ook doen....
Gr, Luc
Duck your life