Ben benieuwd of je er nu meer vermogen uithaalt met alles nieuw/gereviseerd....
eerlijk gezegd heb ik nog nooit een motortje gereviseerd.......
Doe Filip de groeten van mij (zeg maar van de ontsteking) en spreek hem eens aan over hoe hij over twinspark denkt..
Ik zit te twijfelen of ik dit eens ga proberen 1-2-spark kan het aan, dat is het probleem niet, ik denk echt dat er dan meer vermogen uit te halen is/ of meer zuinigheid....
Hoog olieverbruik wat kan het zijn.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
De pickup is bijna klaar. Hij lekt alleen nog olie bij de oliepomp.
De nokkenas en nokvolgers laten slijpen, de krukas laten controleren en de nokkenas laten timen met de krukas.
De kleppen heb ik geslepen, de seals vernieuwd en uiteraard alles schoongemaakt.
De zuigerveren, pakkingen en alle keerringen zijn vervangen.
De vulpijp gereviseerd met nieuwe rubbers en een modificatie van Fillip, de onderdruk is zeer goed ruim 20 cm.
Walter heeft nieuwe synchroringen en een lager in de versnellingsbak gezet en de boel afgesteld.
De bak en de motor zijn voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter.
Alleen na de testrit blijkt dat de olie er flink uit druppelt via de bovenkant van de oliepomp. Misschien zit de o-ring niet goed. Het blokje moet er nog even uit in elk geval. Dat was wel een tegenvaller na een avond sleutelen. Ik hoop dat het een kwestie is van de o-ring vervangen, als het tussen de papieren pakking vandaan komt ben ik wel de sjaak dan moet het spul weer los
Hij rijdt verder super zowel op de 123 ignition als op de 12 spark.
We hebben toch ons best gedaan en alles op de voorgeschreven momenten vast gezet.

Nieuwe vacuüm aansluiting op de carb. heb een messing lastip uitgeboord en in de voet van de carburateur gemaakt. Dit is wat steviger dan een aansluiting in de voetpakking.

De nokkenas en nokvolgers laten slijpen, de krukas laten controleren en de nokkenas laten timen met de krukas.
De kleppen heb ik geslepen, de seals vernieuwd en uiteraard alles schoongemaakt.
De zuigerveren, pakkingen en alle keerringen zijn vervangen.
De vulpijp gereviseerd met nieuwe rubbers en een modificatie van Fillip, de onderdruk is zeer goed ruim 20 cm.
Walter heeft nieuwe synchroringen en een lager in de versnellingsbak gezet en de boel afgesteld.
De bak en de motor zijn voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter.
Alleen na de testrit blijkt dat de olie er flink uit druppelt via de bovenkant van de oliepomp. Misschien zit de o-ring niet goed. Het blokje moet er nog even uit in elk geval. Dat was wel een tegenvaller na een avond sleutelen. Ik hoop dat het een kwestie is van de o-ring vervangen, als het tussen de papieren pakking vandaan komt ben ik wel de sjaak dan moet het spul weer los

We hebben toch ons best gedaan en alles op de voorgeschreven momenten vast gezet.

Nieuwe vacuüm aansluiting op de carb. heb een messing lastip uitgeboord en in de voet van de carburateur gemaakt. Dit is wat steviger dan een aansluiting in de voetpakking.

Ja Rob inderdaad, zo kun je het ook doen... Zolang je hem maar aansluit aan de onderzijde van de gasklep.....Robcap schreef:Hoi Erik Jan.
Is dat de vacuum aansluiting voor de 12-spark? (die ik vandaag heb gehaald)
Ik wil 'm ook in de carb maken.
Groet, Rob
p.s. nadat je bij mij weg bent gegaan heb ik de rest van de dag in het ziekenhuis gezeten met mijn knie.. Eigenlijk wilde ik nog een 1-2-Spark voor Rusty klaarmaken maar dat is niet meer gelukt en morgen moet ik weer terug naar het ziekenhuis en gaan ze weer op bacteries testen... als dat niet goed gaat mag ik niet op vakantie.... (dinsdag)...
Sow, Geo, dat is niet best. Dus meer dan een verdraaide knie, zo te horen. Beterschap man. Hopelijk kun je die reis toch maken.
PS, dan ga ik daar de vacuüm aansluiting maken, zit onder de gasklep. En ik heb m'n gasklep veertje erop. Toch gedraaid. Dat vijlen lukte niet. Zit strak als een pianosnaar, dus die gasklep blijft voorlopig niet meer hangen. Was leuk vanmorgen. Ben zeer onder de indruk van je verzameling!
PS, dan ga ik daar de vacuüm aansluiting maken, zit onder de gasklep. En ik heb m'n gasklep veertje erop. Toch gedraaid. Dat vijlen lukte niet. Zit strak als een pianosnaar, dus die gasklep blijft voorlopig niet meer hangen. Was leuk vanmorgen. Ben zeer onder de indruk van je verzameling!
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

2CV6 uit 1980,Verte Embrun