De eenden van Citroofreak

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 18:38
Locatie: Hoornaar

Bericht door Sjoerd » zo 27 okt, 2013 17:53

Ik weet überhaupt niet of ze nog rijden. (HZ-67-TR Beige Colorado & HD-63-YH Bleu Nogwattus)

Allebei de eenden zijn nog bekend bij de RDW!
De beige heeft apk tot 2015 en de blauwe is al sinds 2006 niet meer gekeurd....
2cv azu 250 renault 4 f6

Gebruikersavatar
citroofreak
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 okt, 2013 01:43
Locatie: Coevorden

Bericht door citroofreak » ma 28 okt, 2013 03:23

Ja, dat had ik ook gezien. De blauwe is volgens de RDW rood, en de beige staat geregistreerd als cabrio. Kitkar ombouw?
2 linkerhanden is nog altijd beter dan 1 rechter en er niks mee doen

Michellaak
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22 sep, 2010 14:21
Locatie: Breukelen

Bericht door Michellaak » di 29 okt, 2013 08:19

Ik heb alles van matten, vloerbedekking of wat dan ook uit mijn Dyane gehaald. Ziet er misschien wat kaal uit, maar er blijft geen vocht staan in mijn voetenbak. En dus roest ie daar niet

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 29 okt, 2013 08:31

citroofreak schreef:Dat is inderdaad wel iets om over na te denken. Maar wat is dan een betere optie? Kranten eronder houden water vast, dus ook roest. En vloerbedekking lijkt mij ook vochtopnemend... En niks op de vloer vind ik zo kaal...
Bij de Kwantum verkochten ze altijd heel lichte kwaliteit vloerbedekking zonder rubber oid eronder. Gewoon in het zwart of blauw verkrijgbaar. Voordeel was dat dit gewoon ademde en dat er dus geen vocht onder bleef staan.

Wel zelf op maat maken. Dus die rubber matten niet weggooien, maar gebruiken om over te tekenen.

Ik heb het wel over een jaar of 5 geleden, maar misschien de moeite waard om eens te kijken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » di 29 okt, 2013 09:14

badkamermatjes ademen ook...

Gebruikersavatar
citroofreak
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 okt, 2013 01:43
Locatie: Coevorden

Bericht door citroofreak » wo 30 okt, 2013 09:33

Ik ga me er es in verdiepen.
2 linkerhanden is nog altijd beter dan 1 rechter en er niks mee doen

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 30 okt, 2013 21:31

ik heb een soort van velours mat erin gedaan. kon je toen gewoon bij citromobile krijgen en met een mooi citroen loge erin gestikt :D
Citroen 2cv6 special 1986

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » do 31 okt, 2013 00:29

TB schreef:Bij de Kwantum verkochten ze altijd heel lichte kwaliteit vloerbedekking zonder rubber oid eronder. Gewoon in het zwart of blauw verkrijgbaar.
Nog steeds verkrijgbaar, Superfelt. Kost niet veel, mijn hele eend heb ik ermee gestoffeerd. Onder de vloerbedekking heb ik het nog wel in de Tenco Undercoating gezet.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » wo 6 nov, 2013 22:13

Hoi, mooi verhaal en veel succes.
Ikzelf heb ook een 2cv6 uit 82, en ben ook woonachtig in Coevorden als je een keer tips etc. wilt uitwisselen hou ik me aanbevolen.
Ben sinds kort in het bezit van een Eend en deze moet ook opgeknapt worden.
M.v.g,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Gebruikersavatar
citroofreak
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 okt, 2013 01:43
Locatie: Coevorden

Bericht door citroofreak » ma 17 mar, 2014 08:04

Actief op het forum?? Nou neej.... Maar ik ben er nog hoor. Leuk ook om reactie te krijgen van een andere eendrijden uit Coevorden. Je hebt mijn trots dan vast wel es zien staan.

Afgelopen vrijdag ff de eend voor de APK laten afmelden. Ik mag weer legaal rondrijden tot 22 maart 2016. BAM. Natuurlijk is dit niet helemaal volgens de regeltjes gegaan. Maargoed, de druk is van de ketel. Ik hoef niet meer vóór de periodieke keuring het chassis te vervangen.

Verder is er heel wat afgesleuteld om de eend goed rijdende te houden. Zonder werkzaamheden als een nieuw uitlaatdempertje, nieuwe handremblokjes, vers gestelde klepjes en contactpuntjes en een nieuwe bumpersteun achter rijd ie ook wel. Maar het maakt het net iets aangenamer.

Straks moet echter het echte werk beginnen. De restauratie staat voor de deur. Ik heb nog geen begin en einddatum in de planning. Ergens in het voorjaar of de zomer moet de klus eigenlijk wel beginnen. K heb er zin an. Ik ben alleen nog in conclaaf met mezelf of ik de huidige koets laat opknappen (erg veel laswerk) of dat ik een andere/ betere koets opzoek. Tips en tricks zijn welkom.

Afbeelding
2 linkerhanden is nog altijd beter dan 1 rechter en er niks mee doen

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » ma 17 mar, 2014 09:59

Goedemorgen,
Jouw eend heb ik zeker zien staan ben er zelfs even voor omgelopen. De mijne zal met het mooie weer aan de straat staan (vlakbij het Bastion). Ga je ook het chassis meteen aanpakken of eerst de koets? Het lijkt erop dat de koets er sowieso af moet en dan kun je misschien ook kijken naar een opknapper met een goede koets .
Veel succes,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Gebruikersavatar
citroofreak
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 okt, 2013 01:43
Locatie: Coevorden

Bericht door citroofreak » ma 17 mar, 2014 12:13

Het chassis moet er ook zeker aan geloven. Hier ook weer een dilemma. .. Ik kan een goed chassis kopen met boiteurs en froiteurs (schrijf je dat zo?) Erg leuk natuurlijk, maar dan word het nooit meer de eend die ik voor ogen had. Optie 2 is natuurlijk gewoon een "de Graafje". Volblaffen met lijnolie en RX lijkt me?
2 linkerhanden is nog altijd beter dan 1 rechter en er niks mee doen

Gebruikersavatar
citroofreak
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 okt, 2013 01:43
Locatie: Coevorden

Bericht door citroofreak » vr 26 sep, 2014 20:03

Topictitel aangepast? Jawel, ik heb er namelijk eendje bij! De KaKa staat mooi in de loods en vandaag ben ik begonnen met het strippen van de eend.
Afbeelding

Aangezien het mijn dagelijkse auto is, moest er dus wat bij komen. Via een Visa (ook leuk, maar tis geen eend) weer bij een deux uitgekomen. Rubber is ie gedoopt en hij blijft zeker niet orgineel. Gewoon een lekkere rageend.
Afbeelding

Aanpassingen tot nu toe:
Her en der een sticker
K&N luchtfilter
Rozetten van de voorbumper verwijderd
Dikke audio joenhuh.... (speakers van een dolbysetje, werkt perfect)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2 linkerhanden is nog altijd beter dan 1 rechter en er niks mee doen

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1155
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 26 sep, 2014 21:02

Leuk wagentje! Maar als de rode af is dan deze doen? zo te zien blijft die dorpel geen 10 jaar meer zitten.

Gebruikersavatar
citroofreak
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 okt, 2013 01:43
Locatie: Coevorden

Bericht door citroofreak » za 27 sep, 2014 12:59

Dit zal wel een deelrestauratie worden dan...
2 linkerhanden is nog altijd beter dan 1 rechter en er niks mee doen

Plaats reactie