Pagina 2 van 5
Geplaatst: ma 18 nov, 2013 19:10
door LPGo
even een vraagje voordat je de boel uit elkaar draait... bok 1 wiel op zet hem in een versnelling en kijk of je wiel dan blokkeert dan werkt alles dus....
Wat ik bedoel te zeggen is dat het verlengstuk dat op de bak zit dol draait, hierdoor schakel je ook geen versnellingen in terwijl het voor jouw wel zo lijkt...
Geplaatst: ma 18 nov, 2013 19:17
door Dabdriver
Hoi LPgo, als het wiel draait werken de tantwielen dus ook.
Dus ik neem aan dat de versnellingsbak oké is.
Maar bak en motor maken geen verbinding.
Dus dan is het de drukgroep toch?(hoop ik!)
Geplaatst: ma 18 nov, 2013 19:49
door LPGo
Dabdriver schreef:Hoi LPgo, als het wiel draait werken de tantwielen dus ook.
Dus ik neem aan dat de versnellingsbak oké is.
Maar bak en motor maken geen verbinding.
Dus dan is het de drukgroep toch?(hoop ik!)
Belangrijk is of het tandwiel draait wat bovenaan aan de motorzijde zit. (priseas) als dit ronddraait terwijl de motor stil staat en de koppeling niet is ingetrapt dan is er dus echt iets mis... denk dan bv. aan een koppelingsplaat waarvan het hart losgelaten heeft..
of erger dat de priseas overgebroken is of spiebanen verbrijzelt .... of de 5 bouten die spontaan overgebroken zijn....
ben benieuwd houdt ons op de hoogte...
Geplaatst: wo 20 nov, 2013 12:03
door Dabdriver
Gisteren de hele dag bezig geweest.
Electra labelen en motor in z'n geheel eruit getakeld.
Volgende keer vesnellingsbak scheiden van motor.
En dan kan ik echt de toestand zien met de drukgroep.

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 17:06
door LPGo
Wat een cliffhanger

...... komt nu zeker de reclame....
ben benieuwd
Geplaatst: wo 20 nov, 2013 20:05
door Dabdriver
Ja ik ook!

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 21:45
door DucKKnutsel
Grappig zo doet iedereen het weer anders heb in mijn 20 duck knutselarij nog nooit een blok er uit gehaald zonder de koplamp beugel er af te halen. Ben ook benieuwt wat het gaat worden.Ik gok op een gebroken koppelingsplaat het hard er uit. Is mij ook over komen bij het terug schakelen op de snelweg. De twee onderste moeren waar het blok mee vast zat waren toen verdwenen. suc 6
Geplaatst: wo 20 nov, 2013 21:48
door DucKKnutsel
20 jaar prutsen

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 21:52
door RobM
gouden tip voor de montage: toch die beugel er even afhalen.
Ben wel benieuwd wat de schade nu is.
Gr Rob
Geplaatst: wo 20 nov, 2013 21:54
door LPGo
DucKKnutsel schreef:20 jaar prutsen

in een (officiële) Citroen garage doen ze ook niets anders

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 23:04
door Spookeend
DucKKnutsel schreef:Grappig zo doet iedereen het weer anders heb in mijn 20 duck knutselarij nog nooit een blok er uit gehaald zonder de koplamp beugel er af te halen
zo waar!!!!
ik heb zelfs een multie stekker gemaakt om snel de koplampsteun en alle andere kabels makkelijk te verwijderen, hahahahaha
een eendenblok in een takel is echt nieuw voor me!
On-Topic...
koppeling / drukgroep, kan niets anders zijn (of je wielen moeten de grond niet hebben geraakt?)
Geplaatst: do 21 nov, 2013 01:06
door Dabdriver
Voordat ik ermee begin zal ik eerst de buitenkant met diesel eens schoonmaken. Wat is die bak goor zeg.
Iemand zei ook dat het raadzaam is om een goedje bij je olie te doen.
Deze beschermt en het is beter voor je keerring.
Iemand bekend met dat spul?
Geplaatst: do 21 nov, 2013 10:03
door DucKKnutsel
Alle toevoegingen zijn lap middelen. Als er al goede middelen zijn Die zijn er vast wel hoor maar daar betaal je dan de hoofdprijs voor. Bij een eend kan het nooit meer zijn dan een pakking of keerring van een paar euro. Ik pak altijd liever het probleem aan.
Geplaatst: do 21 nov, 2013 10:06
door Dabdriver
Bedank DucKKnutsel, ik vond het eigenlijk al een beetje te mooi!

Geplaatst: zo 24 nov, 2013 09:32
door Bertje Beige
En, is hier al duidelijk wat het probleem is?