Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 18 nov, 2013 13:40
door bob2027
condensator mmm die is niet zo heel oud hang er wel ff een aan de bobine thnx!!
Geplaatst: zo 24 nov, 2013 18:53
door bob2027
zo weer een weekend druk geweest pfffff maar nog steeds het zelfde probleem.
heb weer het een en ander nagekeken.
- oude goede carb schoongemaakt en gemonteerd.
- nieuwe pakkingen tussen de voet en het dekseltje.
- nieuwe bougies en kabels
- condensator tussen de bobine gehad op beide polen.
- kleppen gecontroleerd.
- benzine slang van carb gehaald om te kijken of er nog veel uitspoot.
- vlotterhoogte afgesteld.
starte perfect koud maar zo gouw als je gas geeft dan smoort hij hem. en hapert hij als een malle.
zou het misschien aan de bezine delen liggen zoals pomp???
snap er even weinig meer van
Geplaatst: zo 24 nov, 2013 19:50
door Hassie
Op het gevaar af voor eigenwijs door te moeten gaan, toch:
vocht in benzine???
Geplaatst: ma 25 nov, 2013 12:50
door bob2027
Toch maar even je tip opgevolgd hassie .
Een cannetje benzine aan de leiding voor de pomp gehangen
Helaas nog prekies t zelfde
Geplaatst: ma 25 nov, 2013 18:24
door Hassie
bob2027 schreef:Toch maar even je tip opgevolgd hassie .
Een cannetje benzine aan de leiding voor de pomp gehangen
Helaas nog prekies t zelfde :(
Er zit altijd nog een kleine hoeveelheid "oude" benzine in het stukje leiding en in de carburateur; daar rekening mee gehouden???
Geplaatst: ma 25 nov, 2013 19:12
door DucKKnutsel
hoi
Geplaatst: ma 25 nov, 2013 20:08
door Hassie
Meet de compressie. Wellicht dat die op één van de zuigers wegvalt.
Geplaatst: ma 25 nov, 2013 21:06
door hobbes
Heel mischien even een andere condensator en of een andere bobine eraan hangen? oudere bobine's willen nog wel eens warm worden en dan motor vermogen problemen geven, maar dit is meestal als de motor een tijd vol vermogen gedraaid heeft. Condenstaor kan ook zo ineens de geest geven hoor, heb ik zelf wel eens in Duitsland op de snelweg gehad. Snel eraf en een ander gemonteerd, het leed was meteen geleden...
Geplaatst: di 26 nov, 2013 19:40
door bob2027
Het hassie
De carb was leeg.
Compressie is een goede nog niet aan gedacht,heb
Alleen geen meter hier.
Tja heb al een condensator eraan gehangen zonder resultaat mm ga morgen een compleet nieuwe ontsteking erin meubelen
Thnx iedereen voor t meedenken verder!
@ duckknutsel bedankt voor je meedenken in dit topic met je veelzijdige antwoord.
Geplaatst: do 28 nov, 2013 13:39
door -niels-
Moet je zoizo je stationair schrof niet bijstellen als je een andere sproeier gebruikt?
Geplaatst: do 28 nov, 2013 14:37
door bob2027
Ja dat klopt.
Is nagekeken
Gister kwam de buurman van iets verder op langs met een compressie meter, ook daar kwamen normale waarden uit.
Nog bedankt trouwens, stelde ik erg op prijs!
Al met al gaan we rustig verder met zoeken.
Gr
Geplaatst: do 28 nov, 2013 15:22
door Nicky
He, buurman.
Waar ik nog aan dacht: zuigt de benzineslang tussen de pomp en de carburateur misschien lucht mee?
Geplaatst: do 28 nov, 2013 16:48
door Willem2
bob2027 schreef:
starte perfect koud maar zo gouw als je gas geeft dan smoort hij hem. en hapert hij als een malle.
Dat had ik ook een tijd geleden, ik werd er gek van, ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik een andere elektronische ontsteking ingebouwd, waarna het over was.
Stomme was dat de bougies wel vonkten, dus alles leek het goed te doen. Startte perfect, maar was niet mee te rijden, backfires en onwijs inhouden.
Verder heb ik totaal geen kaas gegeten van ontstekingen en dan heb jij ook nog gewoon puntjes. Maar is het niet in het vervroegen van de ontsteking te zoeken?
Het mooiste zou zijn om van iemand een (elektronische) ontsteking over te zetten, dan weet je of het daar aan licht, of niet.
Frustrerend, ik weet het, maar hou vol!!
Geplaatst: do 28 nov, 2013 17:58
door DucKKnutsel
Je kan even de benzineslang los halen LV voor de benzine pomp en die in een potje benzine hangen. Het zou kunnen dat boven op de tank de benzine slang lek is dan komen er lucht belletjes in de leiding.
Geplaatst: di 7 jan, 2014 10:04
door bob2027
zoooo hehe,
heb het motorblok maar vervangen!!!!
en starten lopen!
na heeeel erg lang zoeken eindelijk het euvel gevonden!! mijn vader dacht goedkoop uit te zijn met een nieuw soort benzine. niet dus
wat blijkt dat is alleen voor motoren nieuwer dan 2001 en het beste zelfs 2005/7!!!!!
heb even gediscussieerd met iemand die redelijk verstand heeft van brandstof en die zei, nou jongen dan heb je waarschijnlijk al je kleppen verbrand en misschien nog wel erger!
maarjah pfff eindelijk gevonden, ik bedoel wie denkt ernou aan om t in de benzine te zoeken!
in ieder geval bedankt voor het meedenken jongens!!!
gr bob