vreemde storing! geeft geen kick.
vreemde storing! geeft geen kick.
goede morgen,
Ik wilde van de week graag in de eend van mn pa een andere sproeier zetten, dan zou je denken ok geen probleem precies dat dacht ik ook.
Na het veranderen van de sproeier starte de eend niet meer.
Nou meteen maar weer de andere sproeier terug gezet en weer niks.
Wat heb ik allemaal gecontroleerd.
- sproeier schoongeblazen
- bougies nagekeken
- puntjes opnieuw gesteld
-en geprobeerd te starten op remreiniger (k weet t is niet goed voor dr)
Heb zelfs met stellen de vraagbaak erbij gehaald omdat ik dacht dat ik iets over het hoofd zou zien, terwijl ik dit al jaren uit mn hoofd doe!
ik weet t even niet misschien dat er leden zijn die even met me mee kunnen denken?!
hoor graag van jullie gr bob
Ik wilde van de week graag in de eend van mn pa een andere sproeier zetten, dan zou je denken ok geen probleem precies dat dacht ik ook.
Na het veranderen van de sproeier starte de eend niet meer.
Nou meteen maar weer de andere sproeier terug gezet en weer niks.
Wat heb ik allemaal gecontroleerd.
- sproeier schoongeblazen
- bougies nagekeken
- puntjes opnieuw gesteld
-en geprobeerd te starten op remreiniger (k weet t is niet goed voor dr)
Heb zelfs met stellen de vraagbaak erbij gehaald omdat ik dacht dat ik iets over het hoofd zou zien, terwijl ik dit al jaren uit mn hoofd doe!
ik weet t even niet misschien dat er leden zijn die even met me mee kunnen denken?!
hoor graag van jullie gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
-
- Veelvuldig poster
nou jah ik heb met mn testlampje op de bobine gekeken en die gaat netjes aan. ja hij start wel anders had ik de startmotor wel nagekeken.
en voordat ik ging stellen heb ik een bougie op t blok gehouden en die vonkte.
en voordat ik ging stellen heb ik een bougie op t blok gehouden en die vonkte.
dyane BX-13-RB verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Zet anders bij het starten even een draad rechtstreeks op de plus vanaf de accu. Dan weet je dat er geen spanningsval optreed elders in de kabelboom. Kan je dat uitsluiten. Let daarbij op enkel voor het starten en daarna draad eraf halen anders kookt je bobine.
Is dat okee, hoe is het met de benzine toevoer? Mogelijk dat afsluiter blijft hangen en daardoor geen benzine meer toelaat
Is dat okee, hoe is het met de benzine toevoer? Mogelijk dat afsluiter blijft hangen en daardoor geen benzine meer toelaat
Citroén rolls better than a Rolls!
Regenbuien: water in benzine???Bull Frog Bleu schreef:Zet anders bij het starten even een draad rechtstreeks op de plus vanaf de accu. Dan weet je dat er geen spanningsval optreed elders in de kabelboom. Kan je dat uitsluiten. Let daarbij op enkel voor het starten en daarna draad eraf halen anders kookt je bobine.
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
Ik ga t morgen ff proberen danjewel.
Maar bedoel je vanaf de accu op de bobine ?
Als ik m start ruikt ze wel ergnaar benzine , en jah met remreiniger zou ze iets moeten doen toch?
Thnx alvast gr bob
Maar bedoel je vanaf de accu op de bobine ?
Als ik m start ruikt ze wel ergnaar benzine , en jah met remreiniger zou ze iets moeten doen toch?
Thnx alvast gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
Nou net weer een heel zoek avontuur achter de rug.
- kabel van de accu naar de bobine ,niks
- kleppen gecontroleerd,goed
- weer ontsteking gecontroleerd,goed
- bougies en kabels veranderd hoppa starten en lopen!!
Wij blij mooi hoppa dichtbouwen alles er weer op. Starten prima maar op toeren komen ho maar. Wilde graag de sproeier veranderen, gedaan helemaal niks. Opeens hoorde ik van iemand nokkenas..... iemand daar ervaring mee? Het rare is dus dat hij weer niets doet. Mmmmm ander blokje?
Wij blij mooi hoppa dichtbouwen alles er weer op. Starten prima maar op toeren komen ho maar. Wilde graag de sproeier veranderen, gedaan helemaal niks. Opeens hoorde ik van iemand nokkenas..... iemand daar ervaring mee? Het rare is dus dat hij weer niets doet. Mmmmm ander blokje?
dyane BX-13-RB verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
Nokkenas???? das wel heel ver gezocht. Ik zou nog even doorpiekeren over wat je de laatste tijd veranderd hebt. Misschien kun je iets duidelijker beschrijven wat je hebt geprobeerd en wat er mis ging. Wat bedoel je met hoppa dichtbouwen? En waarom heb je je bougies en kabels veranderd als de ontsteking goed was? Zit je chokeklepas misschien verkeerd ingehaakt? Over welke carburateur hebben we het eigenlijk? Bedoel je met "weer niets" dat de startmotor ook niet ronddraait?bob2027 schreef:Nou net weer een heel zoek avontuur achter de rug.
-
- Veelvuldig poster
Er zijn af en toe onbegrijpelijke problemen met het starten. Als alles O.K. lijkt dwz. er zijn vonk en benzine en hij wil toch niet starten dan spuit ik wat remmenreiniger of startversneller in het luchtfilter. Dan start de auto O.K. en blijft weken daarna goed starten. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Op zich al bijzonder dat je het probleem in de ontsteking gaat zoeken als je met de sproeier bezig bent. Of was het al slecht? Zou het toch ff in de benzine zoeken.
Komt er benzine? slang van de carburateur met starten moet er een krachtige straal komen.
Heb je de vlotterhoogte niet verbogen of blijft de vlotter naald niet dicht zitten.
Deksel er af omdraaien 18mm meten tussen pakking en hard van de vlotter. Op de ingang blazen en de vlotter optillen nu moet er lucht uit komen. Pakking niet stuk van de deksel.
Komt er benzine? slang van de carburateur met starten moet er een krachtige straal komen.
Heb je de vlotterhoogte niet verbogen of blijft de vlotter naald niet dicht zitten.
Deksel er af omdraaien 18mm meten tussen pakking en hard van de vlotter. Op de ingang blazen en de vlotter optillen nu moet er lucht uit komen. Pakking niet stuk van de deksel.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Nou de eend starte al een tijdje slecht.
en de bougie kabels waren al hard vandaar dacht ik dat kan t ook wel eens wezen
in ieder geval liep de eend dus en daarom `dichtgebouwd`
en ik wilde zeker weten hoe de puntjes waren.
maaarrrr al met al gister niet veel tijd gehad maar ik dacht laat ik m eens koud starten en ja hoor straten lopen.
even laten draaien en toen viel ze weer uit. raar
weer gestart met moeite en gasgeven p toeren komen doet ze heel moeilijk haperen en mwwooaab geluid inhouden dus.
ik hoop dat t de carburateur is heb er nog wel een liggen misschien dat even proberen. of hebben jullie nog suggesties?
en de bougie kabels waren al hard vandaar dacht ik dat kan t ook wel eens wezen
in ieder geval liep de eend dus en daarom `dichtgebouwd`
en ik wilde zeker weten hoe de puntjes waren.
maaarrrr al met al gister niet veel tijd gehad maar ik dacht laat ik m eens koud starten en ja hoor straten lopen.
even laten draaien en toen viel ze weer uit. raar
weer gestart met moeite en gasgeven p toeren komen doet ze heel moeilijk haperen en mwwooaab geluid inhouden dus.
ik hoop dat t de carburateur is heb er nog wel een liggen misschien dat even proberen. of hebben jullie nog suggesties?
dyane BX-13-RB verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
- DucKKnutsel