controle chassis
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Goedemorgen,
http://img.photobucket.com/albums/v608/ ... ng2700.jpg
Deze foto vond ik hier in dit forum is dit de complete binnenkant van een chassis maar dan ontdaan van de platen? Zoals jullie in de gaten zullen hebben is het mijn eerste eend en ik sta ervan te kijken dat het ene stuk blank metaal is (bij mij rechts van de ophanging) en dat er een aantal cm's verder een deel is weggerot. Die halve cirkel lijkt bij mij nog intact en ik ga nog kijken hoe het profiel er aan de bestuurderskant uit ziet.
M.v.g.,
Michel
http://img.photobucket.com/albums/v608/ ... ng2700.jpg
Deze foto vond ik hier in dit forum is dit de complete binnenkant van een chassis maar dan ontdaan van de platen? Zoals jullie in de gaten zullen hebben is het mijn eerste eend en ik sta ervan te kijken dat het ene stuk blank metaal is (bij mij rechts van de ophanging) en dat er een aantal cm's verder een deel is weggerot. Die halve cirkel lijkt bij mij nog intact en ik ga nog kijken hoe het profiel er aan de bestuurderskant uit ziet.
M.v.g.,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dat zie je juist heel vaak dat hele delen goed zijn en dan op een bepaald punt is het compleet doorgeroest. Ik heb het vermoeden dat dit komt door een eerdere inwendige behandeling met tectyl ml ofzoiets waarbij dat ene punt dan gewoon niet of niet goed behandeld is. ook zie je dit heel vaak op punten waar twee platen staal op elkaar zitten. vaak komt de tectyl daar niet goed tussen en water wel.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
dan zou ik vooraf even laten schouwen bij de RDW; mocht het chassis beyond repair zijn kan je er een nieuwe onder schuiven, en later het chassisnummer er door de RDW in laten slaan.Bull Frog Bleu schreef:Als het chassis er toch onderuit gaat kan je hem op de kop leggen en de onderplaat eraf slijpen. Dan zien je meteen hoe erg het is en kan je de rotte stukken vervangen. Kan mee maar ook tegenvallen.
persoonlijk zou ik er bij twijfel een andere onder zetten. Die nieuwe zijn zo'n stuk sterker, dikker, gegavaniseerd en als je uitrekent wat je per uur verdiend met al dat slijpen en lassen dan kan je beter gaan vakkenvullen bij een supermarkt.
Maar: ieder zijn eend en ieder zijn budget.!
Ik weet hier in de buurt nog wel iemand die een nieuw chassis heeft liggen en daar kan je de ombouw ook wel doen. Heb ik zelf geen belang bij, kom wel een dagje helpen. Stuur maar PB-tje voor meer info.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Rob bedankt voor het aanbod maar het gaat in ieder geval het komende halfjaar niet lukken. Ik wil eigenlijk dat ie in nov. door de keuring komt zodat ik dan bijna 3 jaar heb om kennis en geld bijeen te sprokkelen. Aanvankelijk wou ik het rustig aandoen met dit leuke wagentje maar het begint toch een beetje bezit van je te nemen.
Maar die foto, zie mijn post van 10.17, toont hoe het chassis er van binnen uit hoort te zien?
Maar die foto, zie mijn post van 10.17, toont hoe het chassis er van binnen uit hoort te zien?
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
op die foto staat idd hoe een standaard chassis er van binnen uitziet.
voor hetzelfde geld is er ook niets aan de hand, hoor. Maar de pest is dat er water in kan blijven staan en dan is er op de ene plek niets aan de hand, en op de andere plek is het zo gaar als boter.
Dit chassis is gewoon door de apk gekomen (eend had nog apk toen ik hem kocht)
Je kijkt vanaf de voorbank naar beneden, de bovenplaat is al weggerot. er was een plaatje aan de bovenkant over het slechte deel gelast.
Slaat natuurlijk nergens op: niet meer te repareren.
Gr Rob
voor hetzelfde geld is er ook niets aan de hand, hoor. Maar de pest is dat er water in kan blijven staan en dan is er op de ene plek niets aan de hand, en op de andere plek is het zo gaar als boter.
Dit chassis is gewoon door de apk gekomen (eend had nog apk toen ik hem kocht)
Je kijkt vanaf de voorbank naar beneden, de bovenplaat is al weggerot. er was een plaatje aan de bovenkant over het slechte deel gelast.
Slaat natuurlijk nergens op: niet meer te repareren.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Die eerste foto is dus van een chassis waar de boven- en onderplaat uitgehaald zijn.
Zo hoort het chassis er van binnen uit te zien. Het belangrijkste is dat het binnengedeelte goed is, anders zit er bijna geen sterkte meer in, met alle gevolgen van dien.
Als ik je verhaal zo lees zou ik het chassis repareren, al dan niet met de Franse slag
, voor de apk hoeft het alleen maar dicht (en doorgelast natuurlijk) te zijn, ze zullen niet de binnenkant van je chassis controleren.
Kun jij nog even een paar jaar vooruit voordat je echt een nieuwe nodig zult hebben.
Zo hoort het chassis er van binnen uit te zien. Het belangrijkste is dat het binnengedeelte goed is, anders zit er bijna geen sterkte meer in, met alle gevolgen van dien.
Als ik je verhaal zo lees zou ik het chassis repareren, al dan niet met de Franse slag
, voor de apk hoeft het alleen maar dicht (en doorgelast natuurlijk) te zijn, ze zullen niet de binnenkant van je chassis controleren.
Kun jij nog even een paar jaar vooruit voordat je echt een nieuwe nodig zult hebben.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
De 2 gaten waar ik het eerder over had zaten hier dus kon ik hierdoor niet het inwendige bekijken, beginnersfoutje. Ander gat geboord in de bodemplaat, de linkerkant lijkt ok. Als ik met de camera bij de rechter ophanging van de veerpot naar binnen ga kom ik in de koker rechtsvoor uit. Volgens mij hoort dat dicht te zitten door het inwendige profiel dat met een bocht aansluit op de buitenkant van het chassis. Klopt dit , en kan ik zulke stukken en een bodemplaat bij een autosloop oid vinden?
Fijne zondag verder,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Hey da's mijn chassis
Ik begrijp niet helemaal goed wat je wil zeggen maar het chassis op de foto is stevig aangeroest maar wel compleet (op boven- en onderplaat na dus) en origineel, dus zo hoort het eruit te zien. Je hebt twee profielen langs de buitenkant en twee profielen langs de binnenkant. Die laatsten beginnen vooraan en achteraan als binnenkant van de voor-en achterpoten maar maken in het midden dus die bochten. Alles zit met enkele puntlassen aan elkaar.
Ik begrijp niet helemaal goed wat je wil zeggen maar het chassis op de foto is stevig aangeroest maar wel compleet (op boven- en onderplaat na dus) en origineel, dus zo hoort het eruit te zien. Je hebt twee profielen langs de buitenkant en twee profielen langs de binnenkant. Die laatsten beginnen vooraan en achteraan als binnenkant van de voor-en achterpoten maar maken in het midden dus die bochten. Alles zit met enkele puntlassen aan elkaar.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Yannick en anderen bedankt. ik denk nu te weten hoe het er van binnen uitziet en wat er moet gebeuren om het chassis op te knappen.
Het is lastig om met een endoscoop precies te weten wat je nu ziet maar met bovenstaande plaatjes en een aantal keer proberen kom je er wel.
M.v.g.,
Michel
Het is lastig om met een endoscoop precies te weten wat je nu ziet maar met bovenstaande plaatjes en een aantal keer proberen kom je er wel.
M.v.g.,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen