Lelijk Grijs eendje... Is nu een mooie rooie en rijdt weer!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » vr 17 okt, 2014 22:26

Ztorm schreef:Alles in de Fertan, dagje laten inwerken en dan afwerken met epoxyprimer.
Althans dat leek mij het plan.
Volgens mij moet je die Fertan minimaal 48 uur in laten werken, daarna goed afspoelen met water.

Netjes gelast trouwens!
Eendracht maakt macht.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 17 okt, 2014 23:26

ik denk niet dat ik daar eerder een moer zag? daar zit normaal een bout waar de moer opgaat?

Nu komt je spatboord niet tegen de koets aan toch?

Verder, netjes werk hoor, dat is zowat de rotste plek om te lassen met alle delen die samenvallen

en over dat achterkantje, uit ervaring! zet een stuk achterklep erin, sterker en minder flexibel dan een orgineel en zeker dan een namaak oude achterkant!!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Ztorm
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 21 apr, 2013 15:50

Bericht door Ztorm » za 18 okt, 2014 11:03

Dank Bebe, de fertan laat ik inderdaad een aantal dagen inwerken. Ik bedoelde de binnenboel van het raamframe in de epoxy te zetten. Twee lagen Fertan hebben ruim een week ingewerkt en zijn netjes afgespoeld met water.

En Spookeend, je hebt gelijk. Ik druk me wat ingelukkig uit haha. Ik heb er een draadeind ingeslast waar de moer opgedraaid is op de foto. Ik haal het begrip moer en bout ff door elkaar :wink:
We gaan vrolijk voort.
Dank voor de bemoedigende woorden!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 18 okt, 2014 13:15

Goed bezig! Krijg er gelijk weer zin van om een nieuw project te beginnen...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ztorm
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 21 apr, 2013 15:50

Bericht door Ztorm » zo 19 okt, 2014 12:10

Precies TB zo werkt dat bij mij ook :D lekker neuzen op het forum, dan krijg je vanzelf de kriebels om weer verder te gaan.
Sterker nog.. Ik doe mij werkpak weer aan en duik de garage weer in nu :lol: :lol:

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 19 okt, 2014 16:37

voorruitframe en epoxy:

ik heb voor montage van het frame de hele binnenkant in de epoxy gespoten. Toen de lasgaatjes er in geponst, frame er op, lasgaatjes aftekenen, frame er af en dan met de dremel de epoxy wegslijpen op de plekken waar de las moet komen. Dat last een heel stuk makkelijker.
En 2c epoxy vliegt niet zo snel in de fik. Ik deed ongeveer hetzelfde met de bak onder de achterbank, maar nu met RX5 en dan ik het effect heel anders; dat brand uitstekend.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Ztorm
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 21 apr, 2013 15:50

Bericht door Ztorm » zo 19 okt, 2014 19:30

Bedankt voor de goede tip Rob! Ik neem je advies over en ga het ook zo doen.
Was wat bang voor binnenbrandjes, maar gezien jouw ervaring moet dit gaan lukken.
Nu kan ik er nog bij om de binnenbak te behandelen. En epoxy zal ,gezien alle verhalen die ik lees, een goede optie zijn.

Vandaag nog even aan het knutselen geweest.
Achterzijde dorpel rechts weer dicht.

Afbeelding

Afbeelding

Raampje rechtsachter stuk eruit geslepen en nieuw stuk met randje erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eend omgedraaid en de linkerzijde is aan de beurt.
Binnenscherm geborsteld met de kom staaldraadborstel. Komen een paar gaten tevoorschijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat bobbels op het staartstuk, waar ooit een keer enthousiast is geplamuurd zag ik.

Afbeelding

Afbeelding

En alles in de fameuze fertan gesopt. Lekker in laten trekken.

Volgend weekend maar de slijptol en het lasapparaat erop loslaten..

Fijne zondag allemaal. Althans, wat er nog van over is dan :D

Ztorm
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 21 apr, 2013 15:50

Bericht door Ztorm » vr 24 okt, 2014 20:06

Weer even een update.
Linkerzijkant onder handen genomen.

Zijruitje gatvrij:

Voor
Afbeelding

En na
Afbeelding
Afbeelding

Gaatjes in het binnenscherm. Vooral bij de gordelbevestiging

Voor
Afbeelding

En na
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Staartstukje

Voor
Afbeelding

En na

Ziet een beetje rottig door de al zwart geworden Fertan, maar de naad rechts loopt keurig strak, zoals aan de andere kant.

Afbeelding

Afbeelding

Nu alle kleine reparatieplekken weer gelast zijn, wordt het tijd om de tol in de grote stukken te zetten.
Slijpen en passen en het wordt al weer wat.
Morgen alles op maat zetten en vast lassen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen weer verder :wink:

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 24 okt, 2014 21:29

flinke klus zeg!
passen die zijkantjes een beetje? (wist niet eens dat die ook los te koop waren ook...)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » za 25 okt, 2014 08:18

Lekker tempo hoor!
Begin het idee te krijgen dat bijna alle eendjes problemen hebben rond/onder de raampjes.
Ziet er weer netjes uit. Met dit tempo rijdt de eend zo weer 8)

Ztorm
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 21 apr, 2013 15:50

Bericht door Ztorm » za 25 okt, 2014 09:26

@spookeend ; ja die zijschotjes passen perfect. En mooi in zincor. Weer een tijdje van de roest af. Gelukkig was de dorpel links in prima coditie. Dat was rechts wel anders.
Maar alles moet nog wel een beetje op maat gezet worden. Geen enkel plaatdeel past zonder aanpassingen lijkt wel...

@ titatommeke; ja het gaat nu de goede kant op. Hele plaatdelen vervangen is eigenlijk minder werk dan al die kleine stukjes inlassen..
En het ziet er meteen weer beter uit :lol:

Ztorm
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 21 apr, 2013 15:50

Bericht door Ztorm » ma 27 okt, 2014 07:50

Zo, de voetenbak zit erin. Wat een gehannes. Kreeg het maar moeizaam passend.Maar goed, hij zit. En de paravannetjes (heet dat zo?) erop.
Gestaag verder...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » ma 27 okt, 2014 09:21

mooi werk
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 27 okt, 2014 09:24

ziet er goed uit!

Ik heb de koets op zijn kop gelegd om de voetenbak te vervangen. Paar kussen op de grond, wollen deken er op, koets omdraaien en je kan aardig zien wat je doet.


tjs, kom ik nu mee aan.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Ztorm
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 21 apr, 2013 15:50

Bericht door Ztorm » ma 27 okt, 2014 11:36

Bedankt mannen! Geeft de burger weer moed!
Ja op zijn kop zetten is een goed plan. De meesten doen het zo had ik al op t forum gelezen, maar ik wacht met op de kop zetten tot het voorruitframe er ook in zit.
Maar ik merkte dat het handiger is eerst de bak en de zijschotjes erin te zetten en daarna het raamframe erin te zetten.
Anders krijg je die schotjes en nooit mee goed tussen.
Kan ik daarna, na het omkeren, de bodem gaan behandelen en de stukjes lassen waar ik van bovenaf niet goed bij kon.
De volgende klus dus..
Maar we gaan lekker zo :D

Plaats reactie