Lelijk Grijs eendje... Is nu een mooie rooie en rijdt weer!
Lelijk Grijs eendje... Is nu een mooie rooie en rijdt weer!
Hallo allemaal,
Al weer ruim een jaar geleden dat ik gestart ben met het uit elkaar halen van onze grijze eend.
Nu toch maar weer eens het nodige werk verricht.
En aangezien het zonder foto's geen leuk topic is... hierbij
Al weer ruim een jaar geleden dat ik gestart ben met het uit elkaar halen van onze grijze eend.
Nu toch maar weer eens het nodige werk verricht.
En aangezien het zonder foto's geen leuk topic is... hierbij
Laatst gewijzigd door Ztorm op za 20 jun, 2015 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
En meteen maar een vraagje want hier zitten mensen met veeeeel meer ervaring dan ik;
Bij het passen van het nieuwe voorruitframe (laatste foto) zie je dat de rand van het nieuwe deel in de hoeken (waar de ruit in geplaatst wordt) een afwijkende maat heeft. Het is breder dan de oorspronkelijke raamsponning. Is het de bedoeling dat gewoon terug te slijpen naar de "juiste"maat?
Iemand daar een advies in?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Martijn
Bij het passen van het nieuwe voorruitframe (laatste foto) zie je dat de rand van het nieuwe deel in de hoeken (waar de ruit in geplaatst wordt) een afwijkende maat heeft. Het is breder dan de oorspronkelijke raamsponning. Is het de bedoeling dat gewoon terug te slijpen naar de "juiste"maat?
Iemand daar een advies in?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Martijn
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
op pagina 4 van dit draadje staan foto's van de stukjes die ik weg moest slijpen van een voorruitframe:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=989 ... c&start=45
en nog een aardige tip:
uitlijnen van het voorruitframe op de gaten van de ruitenwissermotor. Het is makkelijk de motor even te monteren en dan het frame er op te zetten. Vervolgens het frame wel zo hoog mogelijk schuiven, anders wil straks je dak niet meer dicht. Het randje onderaan bij het schutbord trek je wel dicht als het frame aan de zijkant vastgelast is.
Gr Rob
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=989 ... c&start=45
en nog een aardige tip:
uitlijnen van het voorruitframe op de gaten van de ruitenwissermotor. Het is makkelijk de motor even te monteren en dan het frame er op te zetten. Vervolgens het frame wel zo hoog mogelijk schuiven, anders wil straks je dak niet meer dicht. Het randje onderaan bij het schutbord trek je wel dicht als het frame aan de zijkant vastgelast is.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Hallo Michel,
Ja het lijkt zo heel snel te gaan maar er zat wel wat werk aan het chassis.
Alles ontroest, toen een grijze industrielak er overheen die ze gebruiken om marineboten te behandelen en daarna het hele chassis volgeplempt met tectyl en een mengsel van tectyl en afgewerkte motorolie. Dikke smeerboel.
ik verwacht er een mooie tijd vanaf te zijn nu.
Ja het lijkt zo heel snel te gaan maar er zat wel wat werk aan het chassis.
Alles ontroest, toen een grijze industrielak er overheen die ze gebruiken om marineboten te behandelen en daarna het hele chassis volgeplempt met tectyl en een mengsel van tectyl en afgewerkte motorolie. Dikke smeerboel.
ik verwacht er een mooie tijd vanaf te zijn nu.
Beetje bak en braadwerk uitgevoerd dit weekend. Morgen even wat fotos plaatsen..
Veel opmhet forum geneusd en ik zie dat er ook eendjes "oud" zijn gemaakt, met het oude type achterpaneel en kleine lichtjes.
Lijkt mij ook heel leuk.
Heeft iemand nog zo' n oud type achterpaneel in een stoffig hoekje op zolder liggen misschien?😀
Veel opmhet forum geneusd en ik zie dat er ook eendjes "oud" zijn gemaakt, met het oude type achterpaneel en kleine lichtjes.
Lijkt mij ook heel leuk.
Heeft iemand nog zo' n oud type achterpaneel in een stoffig hoekje op zolder liggen misschien?😀
Met een deel van een achterklep gaat het ook, zie de 'nieuwe oude eend' van Ed147Ztorm schreef: Veel opmhet forum geneusd en ik zie dat er ook eendjes "oud" zijn gemaakt, met het oude type achterpaneel en kleine lichtjes.
Lijkt mij ook heel leuk.
Eendracht maakt macht.
Hallo Bebe, ja dat verslag had ik gelezen. Hartstikke knap gedaan. Is ook een optie.
Maar een "origineel" deel is natuurlijk mooier, denk ik, en handiger om er in te zetten.
Zag dat ze nog nieuw verkrijgbaar zijn, maar tja, beetje aan een budget he.
Daarom dacht ik, misschien heeft 1 van de forummers nog zo'n deel ter overname...
Je weet nooit hoe de spreekwoordelijke koe de haas gaat vangen, toch?
Maar een "origineel" deel is natuurlijk mooier, denk ik, en handiger om er in te zetten.
Zag dat ze nog nieuw verkrijgbaar zijn, maar tja, beetje aan een budget he.
Daarom dacht ik, misschien heeft 1 van de forummers nog zo'n deel ter overname...
Je weet nooit hoe de spreekwoordelijke koe de haas gaat vangen, toch?
Weer even een middagje knutselen met veel stof en de geur van verbrand staal. Wat ruikt dat toch lekker
Ik had nog een stuk gebruikte dorpel en daarvan eerst de voorzijde van de dorpel rechts maar mee hersteld.
Moest ook weer een moer op gelast worden voor de spatbordbevestiging, maar dat ik goed gelukt.
Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal. Blijft de kopse kant van de dorpel gewoon open en wordt deze afgesloten door de nieuwe voetenbak?
Of las ik hem liever eerst dicht aan de kopse kant?
Wat zouden jullie doen?
Situatie voor:
Situatie na:
Opening kopse kant eerst dichtlassen?
Aan de achterzijde van de dorpel zou ik eerst een plaat lassen, maar een stukje gebruikte dorpel geeft daar een betere pasvorm. Alleen de overtollige las wegslijpen daar is een crime.
Nog maar eens even nadenken hoe dat dan weer te doen..
Ziet er op zich al weer redelijk uit. En in ieder geval weer hard en roestvrij.
Alles in de Fertan, dagje laten inwerken en dan afwerken met epoxyprimer.
Althans dat leek mij het plan.
Situatie voor:
Situatie na:
En dan morgen kijken om het voorruitframe in te lassen. Binnenbakje is weer heel. Staat ook in de Fertan en nu nagespoeld met water. Dacht ook dit eerst in de epoxy te zetten en daarna het frame te lassen.
Of is dat een slecht idee? Zal wel voor een deel in de fik vliegen, gok ik.
Is zinkspray een betere optie?
Alle ideeën welkom!
Fijn weekend alvast allemaal!
Ik had nog een stuk gebruikte dorpel en daarvan eerst de voorzijde van de dorpel rechts maar mee hersteld.
Moest ook weer een moer op gelast worden voor de spatbordbevestiging, maar dat ik goed gelukt.
Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal. Blijft de kopse kant van de dorpel gewoon open en wordt deze afgesloten door de nieuwe voetenbak?
Of las ik hem liever eerst dicht aan de kopse kant?
Wat zouden jullie doen?
Situatie voor:
Situatie na:
Opening kopse kant eerst dichtlassen?
Aan de achterzijde van de dorpel zou ik eerst een plaat lassen, maar een stukje gebruikte dorpel geeft daar een betere pasvorm. Alleen de overtollige las wegslijpen daar is een crime.
Nog maar eens even nadenken hoe dat dan weer te doen..
Ziet er op zich al weer redelijk uit. En in ieder geval weer hard en roestvrij.
Alles in de Fertan, dagje laten inwerken en dan afwerken met epoxyprimer.
Althans dat leek mij het plan.
Situatie voor:
Situatie na:
En dan morgen kijken om het voorruitframe in te lassen. Binnenbakje is weer heel. Staat ook in de Fertan en nu nagespoeld met water. Dacht ook dit eerst in de epoxy te zetten en daarna het frame te lassen.
Of is dat een slecht idee? Zal wel voor een deel in de fik vliegen, gok ik.
Is zinkspray een betere optie?
Alle ideeën welkom!
Fijn weekend alvast allemaal!