Na een halve seconde niks meer.....
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Vandaag ben ik druk aan het meten geweest.
Het betreft een Dyane, dus het contactslot is wat anders.
Onderaan zit een rond blok dat je in 1x b=naar beneden kunt trekken, dus zie je meteen alle contacten maar de draden blijven vast zitten.
De snoertjes van mijn multi-meter pasten er precies in.
Wanneer ik dit dus doorverbind is er geen verschil, start dus niet.
Spanning van de accu: ca. 12,5V, vrij laag dus.
Met startkabels aan de Peugeot startte hij wel meteen.
Maar helaas kwam de spanning niet boven de 13,3V uit. dit zou echt boven de 14V moeten zijn volgens mij.
Dus een andere (oude) spanningsregelaar gemonteerd, amper verschil. de spanning was nu nog lager (12,8/13V).
Direct op de dynamo meten gaf amper verschil.
De snaar zit wel op de dynamo en slipt niet.
Hoe test ik nou de dynamo verder?
De accu is 2,5 jaar oud. Die lijkt me dan nog niet aan zijn einde.
Na enig opladen met de acculader startte de auto wel weer.
Het betreft een Dyane, dus het contactslot is wat anders.
Onderaan zit een rond blok dat je in 1x b=naar beneden kunt trekken, dus zie je meteen alle contacten maar de draden blijven vast zitten.
De snoertjes van mijn multi-meter pasten er precies in.
Wanneer ik dit dus doorverbind is er geen verschil, start dus niet.
Spanning van de accu: ca. 12,5V, vrij laag dus.
Met startkabels aan de Peugeot startte hij wel meteen.
Maar helaas kwam de spanning niet boven de 13,3V uit. dit zou echt boven de 14V moeten zijn volgens mij.
Dus een andere (oude) spanningsregelaar gemonteerd, amper verschil. de spanning was nu nog lager (12,8/13V).
Direct op de dynamo meten gaf amper verschil.
De snaar zit wel op de dynamo en slipt niet.
Hoe test ik nou de dynamo verder?
De accu is 2,5 jaar oud. Die lijkt me dan nog niet aan zijn einde.
Na enig opladen met de acculader startte de auto wel weer.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Check even de min verbinding van ze dynamo naar het blok. makkelijkste manier is de dynamo loshalen en de kontaktoppervlakken schoonmaken.
13.3 V is niet veel, maar de dynamo werkt nog wel. Kunnen koolborstels zijn, een kapotte gelijkrichter of een slecht kontakt
Gr Rob
13.3 V is niet veel, maar de dynamo werkt nog wel. Kunnen koolborstels zijn, een kapotte gelijkrichter of een slecht kontakt
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht