Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 22:13
door Thijs
Och het heeft al 33 jaar gewerkt, dus als ik het voor nog eens 33 jaar kan fixen....
Geplaatst: do 4 dec, 2014 09:05
door Kulio
Is niet gewoon een van de contactjes bij het startslot losgeschoten? Gewoon aanduwen, eventueel het contact ietsje aanknijpen, zodat het geen tweede keer gebeurt.
Geplaatst: za 6 dec, 2014 20:13
door Thijs
Vandaag ben ik druk aan het meten geweest.
Het betreft een Dyane, dus het contactslot is wat anders.
Onderaan zit een rond blok dat je in 1x b=naar beneden kunt trekken, dus zie je meteen alle contacten maar de draden blijven vast zitten.
De snoertjes van mijn multi-meter pasten er precies in.
Wanneer ik dit dus doorverbind is er geen verschil, start dus niet.
Spanning van de accu: ca. 12,5V, vrij laag dus.
Met startkabels aan de Peugeot startte hij wel meteen.
Maar helaas kwam de spanning niet boven de 13,3V uit. dit zou echt boven de 14V moeten zijn volgens mij.
Dus een andere (oude) spanningsregelaar gemonteerd, amper verschil. de spanning was nu nog lager (12,8/13V).
Direct op de dynamo meten gaf amper verschil.
De snaar zit wel op de dynamo en slipt niet.
Hoe test ik nou de dynamo verder?
De accu is 2,5 jaar oud. Die lijkt me dan nog niet aan zijn einde.
Na enig opladen met de acculader startte de auto wel weer.
Geplaatst: za 6 dec, 2014 22:20
door AZL57
koolborstels van de dynamo controleren. Als die tekort worden laadt de dynamo niet of niet goed.
Geplaatst: za 6 dec, 2014 23:08
door RobM
Check even de min verbinding van ze dynamo naar het blok. makkelijkste manier is de dynamo loshalen en de kontaktoppervlakken schoonmaken.
13.3 V is niet veel, maar de dynamo werkt nog wel. Kunnen koolborstels zijn, een kapotte gelijkrichter of een slecht kontakt
Gr Rob
Geplaatst: zo 14 dec, 2014 19:35
door Thijs
Ik zal er naar kijken.
Inmiddels heb ik al een setje koolborstels gekregen en die ga ik ook monteren.
Alleen heb ik de Dyane nu geschorst en heb er dus iets minder haast mee.