Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 21 jun, 2015 10:49
door Andre de Belg
Hou mij op de hoogte hoe ge het probleem hebt opgelost. Ik zit namelijk met het zelfde probleem met een koude motor! Bijna al het bovenstaande heb ik ook reeds gedaan zonder sukses.

Geplaatst: zo 21 jun, 2015 15:05
door verkuilm
vlotternieveau 24mm?? dat kan bijna niet?? dan doet het volgens mij helemaal niet meer.
Hoe kan dat trouwens? meestal is het 14 ofzo. en dan warm slecht starten.

Hebben jullie al die dikke voet pakking onder de carbu gecheckt?
Laatste jaren al twee keer gehad dat die was gescheurd.
En met remrieniger op spuiten etc, ging die niet harder lopen etc.
Maar wel beroerd rijden. En de ene keer niet en ander keer wel.
Lang naar gezocht.

Geplaatst: zo 21 jun, 2015 17:57
door sven007
Echt het vlotter niveau was tegen het maximum, de vlotternaald had geen enkele functie meer. @ Verkuilm wat was het probleem dat wel?

Geplaatst: zo 21 jun, 2015 18:36
door verkuilm
Bij was die dikke voetpakking van de carburateur dus gescheurd.
Je zag het niet eens gelijk. Je moest echt goed kijken.
Andere erin. Lopen als een zonnetje.

Geplaatst: do 27 apr, 2017 21:17
door lcl
ik (eerste klas leek) heb een plof, waarbij steeds de deksel van luchtfilter los schiet (omhoog knalt) . Dit is vaak bij koude start of als mijn lieve eend weinig toeren maakt, b.v. als je gas inhoud tijdens rijden op een rotonde. Wat kan dit zijn?

Geplaatst: do 27 apr, 2017 21:58
door Thijs
Dit kan niet anders dan een ontstekingsprobleem zijn.

Geplaatst: vr 28 apr, 2017 07:08
door Boudewijn
Lijkt mij ook een ontsteking probleem. Hoe oud zijn de bougies en contactpunten. Als ze er al even in zitten, dan vervangen en afstellen.

Geplaatst: di 2 mei, 2017 11:46
door David
Boudewijn schreef:Lijkt mij ook een ontsteking probleem. Hoe oud zijn de bougies en contactpunten. Als ze er al even in zitten, dan vervangen en afstellen.
Zal eerder het tijdstip zijn wat het probleem oplevert.

Geplaatst: di 2 mei, 2017 14:38
door Bull Frog Bleu
Dat lijkt me ook. Zeker de contactpunten nakijken, vervangen en juist afstellen. Of er nog eens een andere condensator aanhangen. Geven soms ook problemen.

Geplaatst: di 2 mei, 2017 16:34
door Thijs
De bobine is ook nieuw.
Ik zou de oude maar weer eens monteren.....

Geplaatst: di 2 mei, 2017 18:40
door AZL57
Condensator eens vervangen, of mogelijk zit ie ook niet goed vast aan de aardkant is mij ook eens overkomen. Schroefje los getrilt. :oops:

Geplaatst: di 2 mei, 2017 20:56
door TB
Condensator kan zeker. Soms nieuw uit het doosje doen ze het al niet goed.

Geplaatst: wo 3 mei, 2017 12:05
door David
Als de condensator kapot is start je auto niet.

Ploffen komt niet van een condensator, wel van een verkeerd afgestelde ontsteking of een carburateur probleem.

Geplaatst: wo 3 mei, 2017 13:52
door TimVS
Ploffen kan wel degelijk van een slechte condensator komen, is goedkoop om even te controleren, altijd eerst doen.

Geplaatst: wo 3 mei, 2017 20:51
door TB
Dat is mijn ervaring dus ook na vervangen van puntjes en condensator. De nieuwe condensator vervangen voor een andere nieuwe en ploffen was opgelost.

Snap wel de gedachte van hij doet het goed of helemaal niet.