Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 5 jul, 2015 23:19
door Thijs
Oh wacht even... Zijn de klauwen niet gereviseerd? :shock:

Edit: in de eerste post staat dat er nieuwe remklauwen zijn gemonteerd.

Geplaatst: ma 6 jul, 2015 07:47
door Ztorm
Thijs en Rob, de remklauwen zijn nieuw. Blokken nieuw, remmerij achter nieuw, leidingen nieuw.
Alleen de hrc is de oude. Gisteren nog de aanvoerleidingen los gehaald, gecheckd, nieuwe groene rubbertjes er maar weer op en geen verschil.
Ik vrees toch echt dat het in de hrc niet goed zit. Misschien inderdaad zoiets als AK freak zegt..
Ik gan maar een nieuwe erop zetten. Nog tips waar ik deze het beste kan bestellen? Voor lhm dan..

Geplaatst: ma 6 jul, 2015 10:02
door Andre de Belg
Ook vroeger dat gehad met een VISA, extra lang ontluchten en nooit meer voor gehad, zeker ge hebt alles vernieuwd en ergens zal er nog wel lucht zitten. :D

Geplaatst: ma 6 jul, 2015 11:37
door AK freak
Hoi,
Met lucht krijg je zeker geen geblokkeerde remmen, eerder het tegenovergestelde.

Geplaatst: ma 6 jul, 2015 12:32
door Ztorm
Nee, dat is mijn idee ook. Bovendien heb ik er al een hele liter LHM doorgejast met 4
ontluchtingsacties. Geen belletje te zien. Dus ik denk zelf ook niet dat het m daar in zit.

Ik lees ook verhalen van slechte nieuwe HRC's.
Voor ik er eentje koop hou ik me aanbevolen voor suggesties.. :wink:

Geplaatst: ma 6 jul, 2015 12:38
door Thijs
Met lucht krijg je zeker geen geblokkeerde remmen, eerder het tegenovergestelde
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als de lucht warm wordt (door het remmen) gaat het uitzetten en lopen de remblokken vast.
Daardoor wordt het nog heter en gaat de boel nog meer aanlopen.
Na afkoelen loopt het wel weer even totdat er weer eens serieus geremd wordt. Dan zet de lucht weer uit, .... enz.

Ik heb zelf ook eens na het reviseren van de remklauwen dit euvel gehad en kont het niet meer goed krijgen aan 1 zijde.
Die klauw heb ik daarna weer voorzien van nieuwe rubbers en toen na goed ontluchten was ik eindelijk van de problemen af.
Dat rijdt nu al 10 jaar weer goed.

Geplaatst: ma 6 jul, 2015 15:10
door vderput
Dit heb ik ook meegemaakt, kwam de hoofdremcilinder niet terug in zijn beginstand (daar waar het rempedaal tegen de cilinder drukt), dit was roestig geworden. Als je dan nieuwe blokken plaats, dan blijf je dus druk houden in je remsysteem, en komen je remmen niet los.

Geplaatst: di 7 jul, 2015 10:46
door Ztorm
Dank weer voor het meedenken.
Ik ga, mede op grond van jullie ervaringen, eerst de HRC maar vervangen.
Eentje besteld van ABS. Maar hopen dat dat goede ervaring en een oplossing brengt.
Dit weekend maar weer eens sleutelen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst: wo 8 jul, 2015 20:20
door Ztorm
In afwachting van de bestelling ,de oude HRC er alvast maar uit gehaald
Zie er zo op het eerste oog niets geks aan, maar goed, dat weten we pas na het monteren van de nieuwe.

Wat ik wel wat vreemd vond is dat het niet zo makkelijk is om de remblokken terug te duwen.
Met alle druk eraf moet dat toch eenvoudig te doen zijn?

Zou er een verstopping in de klauwen zijn opgetreden? Ik krijg aan beide kanten 1 blok " los". De andere kanten blijven tegen de schijf hangen. Nou ja, overdreven want de wielen draaien nu wel vrij rond. Met de HRC nog asngesloten kwamen ze helemaal niet "los". Ik hebgechecked en aan 1 klauw een extra vulplaatje moeten monteren om ze netjes te centreren.

Nu bedenk ik me opeens....
Heb ik de leidingen wel goed?
Ik dacht dat, vanaf de bestuurderszitplaats gezien, de voorste aansluiting op de HRC naar de achterremmen gaat. De achterste aansluiting gaat bij mij naar de rechterremklauw. Dan via de tussenleiding naar de linker en op de uiterste linkerkant zit de ontluchter.
Heb ik misschien daar een fout zitten?
Alle hulp en ideeen zijn welkom!
:oops: :oops:

Geplaatst: wo 8 jul, 2015 22:40
door rusty
leidingen zitten goed bij jou, dus daar ligt t niet aan.

succes met het vinden van de oplossing!

Geplaatst: vr 10 jul, 2015 16:05
door Ztorm
Dankbaar sleuteldagje gehad vandaag. Nieuwe HRC erin en alles lijkt oke nu.
Even een stukje gereden maar er kleeft niets meer aan en de remmen komen mooi vrij.
Nog wel lucht ergens, ondanks wederom intensief ontluchten...
Pedaal wordt de tweede keer trappen wat harder. Later nog maar eens alles doorpompen. Wat een gehannes, maar ja.
Voorlopig rijden we weer.
Allemaal erg bedankt voor de hulp!

:D

Geplaatst: vr 10 jul, 2015 16:46
door Joruhnt
Je kan eventueel ook de HRC eerst apart ontluchten, zodat je de eventuele lucht in de HRC niet je remleidingen in pompt.

http://m.youtube.com/watch?v=kEPXgDGU6_0

Ipv de oranje/rode nippels uit het filmpje heb ik 2 stukken van een remleiding (met nippels) gebruikt. Beide verlengd met een doorzichtig slangetje. En ik heb de HRC eerst gemonteerd en toen ontlucht.

Succes!

Geplaatst: vr 10 jul, 2015 17:12
door Ztorm
Dat is inderdaad een goeie Johrunt. Niet aan gedacht dat dat zo ook kon.
Hele systeem is nu aangesloten.
Dus dat laat ik nu maar zo, want het is zo'n geklier om die remleidingen er weer uit te trekken. Zitten vaak lekker vast door die rubbertjes.
Ik heb nog zo'n eezybleed apparaatje wat je op een wiel aansluit zodat er druk op blijft staan. Ga dat maar eens proberen denk ik.
Volgorde, eerst de leiding rechtsachter, dan linksachter en dan de remklauw linksvoor?
Of moet dat in een andere volgorde?

Geplaatst: vr 10 jul, 2015 22:03
door Joruhnt
Volgorde van ontluchten klopt helemaal! Je begint altijd met de verste remnippel dus idd rechtsachter, linksachter en linksvoor. Zo eezybleed werkt ook prima! Met nieuwe rubbertjes is het ook geprul

Geplaatst: vr 10 jul, 2015 22:06
door Joruhnt
om die leidingen uit de HRC krijgen. Let er wel op dat je met ontluchten het rempedaal niet helemaal tot het eind indrukt ( wat die kerel in het filmpje ook aangeeft), maar met de eezybleed heb je daar geen last van:). Hou wel het reservoir met de LHM in de gaten anders pomp je lucht ipv LHM:).