Voorremmen, nieuw, zitten vast...
Voorremmen, nieuw, zitten vast...
Sjonge, ben ik net trots... Restauratie klaar, mooi weer, dak opgerold en knorren maar... Merk ik opeens dat hij minder trekt. Nou, ja, eerst maar thuis zien te komen. Nog een afstandje van 3 kilometer.
Thuis zie ik "rook" onder de kap. Voorremmen zeikheet. Vast.
Na enig afkoelen weer los. Paar keer remmen en weer vast. Vervolgens langzaam weer los.
Ze blokkeren dus.
Wat zou dit zijn? Alles is vernieuwd op de HRC na. Groen systeem. Nieuwe remklauwen, schijven, blokken.. net aan 250 kilometer gereden...sinds de APK op 19 juni.
Ik verdenk de HRC. De vloeistof wil niet terug. Wat is wijsheid? Eerst maar eens pompen en ontluchten? Misschien vuil in een leiding vanuit de oude HRC?
Zouden mijn nieuwe schijven en remblokken nu vernaggeld zijn?
Wel balen. Mooi weer en nu staat ze binnen...
Iemand tips?
Thuis zie ik "rook" onder de kap. Voorremmen zeikheet. Vast.
Na enig afkoelen weer los. Paar keer remmen en weer vast. Vervolgens langzaam weer los.
Ze blokkeren dus.
Wat zou dit zijn? Alles is vernieuwd op de HRC na. Groen systeem. Nieuwe remklauwen, schijven, blokken.. net aan 250 kilometer gereden...sinds de APK op 19 juni.
Ik verdenk de HRC. De vloeistof wil niet terug. Wat is wijsheid? Eerst maar eens pompen en ontluchten? Misschien vuil in een leiding vanuit de oude HRC?
Zouden mijn nieuwe schijven en remblokken nu vernaggeld zijn?
Wel balen. Mooi weer en nu staat ze binnen...
Iemand tips?
Na het vervangen van de remblokken, handremblokken en HRC had ik precies hetzelfde euvel. Bij mij was het de stift van het rempedaal die te strak op de HRC zat. Deze een aantal slagen (weet niet mee hoeveel) losser gezet en het euvel was voorbij. Ik zou eerst dit checken, vervolgens je remdruk en indien nodig opnieuw ontluchten.
succes!
succes!
Charleston '87
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
Jongens, bedankt voor het meedenken. Zeker met deze tropische hitte.
Thijs, ontluchten is goed gegaan (3 keer gedaan) daar ben ik wel zeker van.
Johrunt, Azl57 en LpgO jullie denken allen in de richting van de HRC. Fijn dat jullie allemaal reageren bedankt daarvoor, sowieso&Dat ga ik zeer zeker eerst checken en dan maar hopen dat dat het euvel is.
Als ik nu de rem een paar keer hard intrap, staat ie eerst even vast en een minuut later weer los. Net alsof de LHM niet "terug wil vloeien" zeg maar.
Als het de vrije slag bij de stift niet is, is er een ander euvel misschien in de HRC?
Ander vervang ik deze gewoon. Wel ff werk, maar goeie remmen is mij wel wat waard!
En zouden mijn splinternieuwe schijven niet overleden zijn door de hitte?
Thijs, ontluchten is goed gegaan (3 keer gedaan) daar ben ik wel zeker van.
Johrunt, Azl57 en LpgO jullie denken allen in de richting van de HRC. Fijn dat jullie allemaal reageren bedankt daarvoor, sowieso&Dat ga ik zeer zeker eerst checken en dan maar hopen dat dat het euvel is.
Als ik nu de rem een paar keer hard intrap, staat ie eerst even vast en een minuut later weer los. Net alsof de LHM niet "terug wil vloeien" zeg maar.
Als het de vrije slag bij de stift niet is, is er een ander euvel misschien in de HRC?
Ander vervang ik deze gewoon. Wel ff werk, maar goeie remmen is mij wel wat waard!
En zouden mijn splinternieuwe schijven niet overleden zijn door de hitte?
Goeie dit. remleidingrubber dat verkeerd zit kan als ventiel werken, dan krijg je dit symptoom, kijk eens naar het rubbertje waar de voorrem naar de hrc ingaat (als beide voorremmen blijven hangen)... als het maar aan 1 kant is dan bij de remklauw kijken die vast blijft hangen...achtpeter schreef:stukje remleidingrubber in je nieuwe remklauw gedrukt?
en remschijven overlijden niet bij dit weer, die beginnen zich pas prettig te voelen bij zo'n 600 graden...
Waarschijnlijk heb je gewoon de boel eens lekker ingeremd
Inderdaad even checken of die pen bij de hrc wel los ligt.
Maar overleden hrc kan heel goed.
De eend is net helemaal opgeknapt? Hoe heb je de HRC bewaard??
Als je hrc bewaard, moet je die wel in de vloeistof bewaren!
Dit akkefietje ook twee keer gehad met nieuwe HRC, gewoon niet goed.
Maar overleden hrc kan heel goed.
De eend is net helemaal opgeknapt? Hoe heb je de HRC bewaard??
Als je hrc bewaard, moet je die wel in de vloeistof bewaren!
Dit akkefietje ook twee keer gehad met nieuwe HRC, gewoon niet goed.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Wederom bedankt voor het meedenken mannen!
Inmiddels de spatborden er weer af en kan van het weekend op verder onderzoek.
Aan de stift van de HRC zie ik niks bijzonders. Lijkt ietsje vrij. Nog maar eens beter kijken.
Wel herinner ik mij dat ik na het vernieuwen van mijn remklauwen moeite had om de verbindingsleiding tussen die twee klauwen te plaatsen. Mogelijk is daar een rubber voor het gaatje blijven plakken. Voor de zekerheid dit weekend een nieuwe leiding erop.
Mogelijk zit daar het euvel.
Ik moet eerlijk bekennen dat de HRC gewoon "droog" bewaard was. Voor ruim 1,5 jaar.
Kan misschien fout zijn gegaan..
Wordt vervolgd!
Inmiddels de spatborden er weer af en kan van het weekend op verder onderzoek.
Aan de stift van de HRC zie ik niks bijzonders. Lijkt ietsje vrij. Nog maar eens beter kijken.
Wel herinner ik mij dat ik na het vernieuwen van mijn remklauwen moeite had om de verbindingsleiding tussen die twee klauwen te plaatsen. Mogelijk is daar een rubber voor het gaatje blijven plakken. Voor de zekerheid dit weekend een nieuwe leiding erop.
Mogelijk zit daar het euvel.
Ik moet eerlijk bekennen dat de HRC gewoon "droog" bewaard was. Voor ruim 1,5 jaar.
Kan misschien fout zijn gegaan..
Wordt vervolgd!
Vrije slag van de drukstift gecontroleerd en die is oke.
Leiding tussen de remklauwen vernieuwd, maar dat was de oplossing ook niet.
Na het opnieuw ontluchten zitten ze beiden vast en komen ook niet meer los.
Ik begrijp er geen sikkepit meer van.
De hele boel maar uit elkaar halen vrees ik....
Ik zal eerst zoals getipt, de leiding van de HRC naar de remklauwen nog eens loshalen.
Gekken trekken de kaart...
Wel ontmoedigend dit allemaal...
Leiding tussen de remklauwen vernieuwd, maar dat was de oplossing ook niet.
Na het opnieuw ontluchten zitten ze beiden vast en komen ook niet meer los.
Ik begrijp er geen sikkepit meer van.
De hele boel maar uit elkaar halen vrees ik....
Ik zal eerst zoals getipt, de leiding van de HRC naar de remklauwen nog eens loshalen.
Gekken trekken de kaart...
Wel ontmoedigend dit allemaal...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Nieuws blokken en niet de remklauwen uit elkaar gehad?
Als de blokjes slijten dan bewegen de zuigers naar buiten. Op se zuigers zet zich vuil af. Als je nieuwe blokken zet dan moeten de zuigers weere een eind naar binnen. Inclusief vuil. En dat kan dan moeizaam gaan. Als je remt heb je druk zat Rn komt de zuiger naar buite. Maar vanzelf naar binnen gaat niet meer, te stroef.
Bij een mini zijn de remzuigers niet van rvs maar verchroomd, en heb je naast vuil ook nog roest. Been there, got the T-shirt.
Gr Rob
Als de blokjes slijten dan bewegen de zuigers naar buiten. Op se zuigers zet zich vuil af. Als je nieuwe blokken zet dan moeten de zuigers weere een eind naar binnen. Inclusief vuil. En dat kan dan moeizaam gaan. Als je remt heb je druk zat Rn komt de zuiger naar buite. Maar vanzelf naar binnen gaat niet meer, te stroef.
Bij een mini zijn de remzuigers niet van rvs maar verchroomd, en heb je naast vuil ook nog roest. Been there, got the T-shirt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht