Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 27 jan, 2016 23:14
door Spookeend
blok begint weer vorm te krijgen....

hopelijk van de week af maken en volgende week weer in de eend frommelen....

Meteen daarna maar een ander blokkie ff reviseren want wat er nou in zit rijdt niet lang meer... (1 liter olie op 30 km.... ja... 30....) Dichte tot zeer dichte mist achter de eend, lol

Ik pak voorlopig maar ff zoveel mogelijk de Xantia....

en daaarna nog maar eens op zoek naar een goed versnellingsbakkie... korte 1 lange 4....

Geplaatst: do 28 jan, 2016 22:09
door schermer
Gelukkig kost 15w40 bij de action maar €8 per 5 liter, bijna goedkoper dan benzine😉

Geplaatst: do 28 jan, 2016 22:15
door David
En de kwaliteit is perfect voor een 2cv!

Geplaatst: za 6 feb, 2016 13:56
door elfried
ik hoor het hier zo graag zeggen
effe blokje reviseren

graag zou ik weten wat hiermee bedoeld wordt?
ik heb ook een extra blokje liggen en zou dit ook graag doen
hoe begin je eraan, wat bestel je en waar enz...enz....
we zijn niet allemaal experts toch?

Geplaatst: za 6 feb, 2016 23:05
door David
Uh tja....

Ik denk in eerste instantie gewoon heel veel lezen in deze rubriek.
Zo heb ik het althans ook geleerd, in combinatie met gewoon beginnen met een proefblokje.

Geplaatst: zo 7 feb, 2016 09:51
door Bull Frog Bleu
Kwestie van beginnen.

Afhankelijk van je kennis en kunde blok demonteren.
Als je het echt goed wilt doen hele blok uit elkaar en krukas Controleren. Met beetje geluk is die goed en kan schoonmaken van onder blok volstaan en met frisse pakkingset is blokje weer vrij van olielekkages. Uiteraard kan je ook zuigers en cilinders vervangen en koppen reviseren en zelfs een geregisseerde krukas plaatsen maar dan loopt het qua kosten snel op.

Geplaatst: zo 7 feb, 2016 20:59
door Spookeend
alles demonteren, zeler als het een extra blok is wat je nog niet nodig hebt.

setje zuigerveren is zeker wel fijn. Beetje goed gereedschap is ook handig.

Verder als je het niet meer weet, een foto en een vraag en je bent hier zeker snel geholpen!

Geplaatst: ma 8 feb, 2016 11:35
door elfried
Ok bedankt voor de reacties
van de zomer maar er eens voorzichtig aan beginnen
uit mekaar halen zal wel lukken maar t grote probleem is hoe herken je of iets nog goed is of vervangen moet worden?

MVG

Geplaatst: ma 8 feb, 2016 17:22
door Bull Frog Bleu
Deel voor deel posten op forum. Eerste deel waar je mee begint als je hem helemaal gemonteerd is de krukas.
Die mag geen horizontale speling hebben. Anders gaat hij tikken wat bij veel eenden het geval is.

Vorig jaar zomer nog een motortje nagelopen waarvan deze verrassend goed was. En ja goed is goed dus kan je hem weer gebruiken. Daarna zuigers en cilinders controleren op slijtage. Als je zover bent maar wat vragen stellen en foto's posten hier

Geplaatst: di 9 feb, 2016 05:20
door elfried
komt goed

ik zat nu te denken dat misschien niet elk blok geschikt is om op lpg te rijden of kunnen ze er eigenlijk allemaal wel tegen?

Geplaatst: wo 23 mar, 2016 11:42
door Spookeend
nou, na lange tijd een update!

maar goed dat ik met dat oude blok niet naar rotterdam geweest ben, ging op den duur een liter olie op 35 km doorheen, duurde ff voor ie op gang kwam, maar reed dan wel 110....

naja, ondertussen ook nog even bakrevisie gedaan, was erg leerzaam! Misschien niet helemaal naar mijn zin nog, maar ik weet nu wel hoe zo'n bak werkt

Nieuwe blok en bak zitten er dus eindelijk weer in.
Bij de proefstart lekte er heel snel veel olie uit bij de !nieuwe! oliekoeler en die was niet eens los geweest. Het pijpje is gewoon gaar, dus kon ik van het oude blok de koeler gelukkig nog over zetten.

Scheelde een dag werk, dus dagje later pas proefrijden. gelijk maar 75 km gedaan.

De dag erna mee naar het werk, geen druppel olie eronder, dus dat is goed!

Op de heenweg al wel een beetje het idee dat de uitlaat nog een beetje lekte, stonk een beetje, en op de terug weg later moesten beide ramen open was geen doen....

naja, nergens lekken de uitlaatklemmen... maar uit een van de kachelpotten komt een sissend geluid en als je dan de slang eraf haalt dan weet je hoe laat het is... dus nou kan ik de kachelpot weer vervangen, word het nu wel een beetje zat zo!

Morgen dus maar weer sleutelen.... Is geen moeilijke klus, maar ook geen leuke....

Geplaatst: wo 23 mar, 2016 13:50
door rusty
Modern hok gaan rijden en alles bij een garagebedrijf laten fixen....

Geplaatst: wo 23 mar, 2016 14:43
door Spookeend
tja, daar wordt met erin rijden weer niet vrolijk van toch...

is gewoon lijkt alsof het ff niet op wil houden.... komt best goed, maar jij weet ook wel dat sleutelen leuker is als het niet echt hoeft, als het opeens voor weer moet, dan moet je soms ff zuchten....

Geplaatst: wo 23 mar, 2016 19:00
door Boudewijn
Nog even doorzetten, komt goed :lol:

Geplaatst: vr 25 mar, 2016 22:27
door Spookeend
ut rijdt weer!

was een stukgblazen uitlaatpakking van het spruitstuk, nagenoeg onzichtbaar door de koeltunnel... maar bliest dus precies de koeltunnel in.

nog even checken hoe en wat met ontsteking (123) en kleppen nastellen, koppen natrekken en dan ff klooien met sproeiers, zit een dip tussen 1e en 2e trap en beetje inhouden bij half gas. Nu met turbo tube.

Ow, en de Avo's zijn binnen, dus stabiestang en avo's komen ook weer terug, en dan nog wat gewichts besparing door een amp minder, kleinere woofer en weer wat lager op de wielen, dan is het weer wat meer toonbaar en rijdbaar!