Contactslot
Re: Contactslot
Zo, nou ben ik aan de beurt. De sleutel draait heel zwaar en krijg de eend met moeite aan. Moest de sleutel zelfs iets. terugdraaien omdat startmotor bleef lopen. Allemaal niet zo'n probleem (want eend gaat zaterdag naar garage voor chassiswissel) ware het niet dat mn vrouw er morgen mee naar school gaat voor spreekbeurt van mn dochter.
Ik heb WD40 in de auto liggen. Is dat een goede noodoplossing?
Ik heb WD40 in de auto liggen. Is dat een goede noodoplossing?
Re: Contactslot
Als noodoplossing wel
Maar wel indicatie om wat dieper naar het contactslot te gaan (laten) kijken
Maar wel indicatie om wat dieper naar het contactslot te gaan (laten) kijken
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: Contactslot
Heb er wd40 in gespoten en probleem is volledig weg.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Contactslot
Hoop dat je niet teveel erin hebt gespoten. Want dat kan weer vervuiling veroorzaken. Beter was een beetje grafietpoeder geweest.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Re: Contactslot
Inmiddels een jaar verder en nooit meer problemen gehad. Scheelt weer.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Contactslot
ik heb jaren met een gebroken contactslot in de groene eend gereden, ik stak eerst een uitgevouwen paperclip in het slot en daar achter dan de sleutel. Werkte erg lang en goed totdat ik het zat was en er een ander contactslot in heb gezet. Bij de renovatie heb ik de afbreekboutjes vervangen voor gewone moertjes en het stuurslot eruit gehaald
met eendige groeten,
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Contactslot
Het gebeurt heel soms bij mij, dat ik na een rit de contactsleutel naar links draai om de motor af te zetten en ik dan de sleutel in mijn hand heb, terwijl de motor nog loopt...
Ik trap dan de koppeling in en zet de auto even in een versnelling. Rempedaal intrappen, koppeling op laten komen en de auto slaat dan af. Vervolgens een keer draaien met de contactsleutel in het slot en het rode dashboardlampje gaat uit.
Raarrrr.... of niet?
Ik trap dan de koppeling in en zet de auto even in een versnelling. Rempedaal intrappen, koppeling op laten komen en de auto slaat dan af. Vervolgens een keer draaien met de contactsleutel in het slot en het rode dashboardlampje gaat uit.
Raarrrr.... of niet?
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987