Velgen verzinken
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Dat is een interessante link ! Bedankt !
Ik moet echter zeggen, dat ik alles laat verzinken via een oom. Scheelt een hoop pleuro's en het is niet ver weg. En ik laat bij wijze van proef 1 velg verzinken. Eerst kijken of het ding recht is (ik rij wel eens een velgje krom), dan ontdoen van alle verf en dan richting oom sturen. Na het verzinken mooi glad schuren en controleren of het ding nog recht is.
Ik moet echter zeggen, dat ik alles laat verzinken via een oom. Scheelt een hoop pleuro's en het is niet ver weg. En ik laat bij wijze van proef 1 velg verzinken. Eerst kijken of het ding recht is (ik rij wel eens een velgje krom), dan ontdoen van alle verf en dan richting oom sturen. Na het verzinken mooi glad schuren en controleren of het ding nog recht is.
Afblijven.
-
- Heavy user
Nadeel van electrolytisch verzinken is dat de laag zink dun is. Daarom wil ik alles thermisch laten verzinken. Echter, dat kan niet bij moeren en bouten omdat je dan geen schroefdraad meer hebt, dus die moertjes en boutjes koop ik gewoon nieuw. Ik heb een wagonlading moertjes, boutjes en veerringetjes in M7 die mij niets gekost heeft
Maar dat was ook een sort toevalstreffer
Maar dat was ook een sort toevalstreffer
Afblijven.