Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 19 nov, 2004 12:30
door Lelijke Eend
Wat een verdorven geesten ...

schooperen

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 21:25
door Joris
Kijk eens op http://www.schooperen.nl voor een bedrijf in uw regio

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 21:33
door Lelijke Eend
Dat is een interessante link ! Bedankt !

Ik moet echter zeggen, dat ik alles laat verzinken via een oom. Scheelt een hoop pleuro's en het is niet ver weg. En ik laat bij wijze van proef 1 velg verzinken. Eerst kijken of het ding recht is (ik rij wel eens een velgje krom), dan ontdoen van alle verf en dan richting oom sturen. Na het verzinken mooi glad schuren en controleren of het ding nog recht is.

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 21:35
door backfire
Ik heb het koelsysteem en alle bouten en moeren electrolitisch laten verzinken in de kleur geel. Alles bij elkaar 35 euri's. Voorwerpen worden eerst gepareld en dan pas verzinkt. Daarna heb ik de kappen in fosfaatprimer gespoten en toen afgelakt met zwart.

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 21:51
door Lelijke Eend
Nadeel van electrolytisch verzinken is dat de laag zink dun is. Daarom wil ik alles thermisch laten verzinken. Echter, dat kan niet bij moeren en bouten omdat je dan geen schroefdraad meer hebt, dus die moertjes en boutjes koop ik gewoon nieuw. Ik heb een wagonlading moertjes, boutjes en veerringetjes in M7 die mij niets gekost heeft :D

Maar dat was ook een sort toevalstreffer ;)

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 22:03
door backfire
zinklaagdikte is toch afhankelijk van de tijd? Lijkt mij in combinatie met goed primer en 2k lak een ideale roestremmer.

Mzzlr :)