Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 19 apr, 2016 17:55
door Bertje Beige
Marco250 schreef:
Dirk85 schreef:
Bertje Beige schreef:Frotteurs, batteurs en schokdempers? Ik heb nooit geweten dat dat ook bestaan heeft :shock: Dat zal stug zijn!?
Misschien voor een hoger laadvermogen?
Toch klopt dit wel: frotteurs/batteurs voor en schokbrekers achter. Zo is het op mijn 250..... toch? Ik twijfel nu zelf
Hm, dat zou natuurlijk nog wel kunnen, ik ken de combinatie niet, maar het blijft natuurlijk wel Citroen :shock:

Geplaatst: wo 20 apr, 2016 07:59
door AZL57
Is origineel, ze zijn mee en mee de batteurs/frotteurs gaan vervangen door hydraulische dempers. Eerst de achterkant. Waarschijnlijk vanwege de nieuwe remleidingen die door de asbuis gingen lopen.

Geplaatst: wo 20 apr, 2016 09:55
door TimVS
Dat zal niet de reden geweest zijn.

Vb. een Dyane van 1968 heeft geen frotteurs achteraan, (wel shokdempers en batteurs) maar de remleidingen lopen niet door de asbuis.

Ik denk dat het eerder een kwestie van kostprijs en evolutie is. het plaatsen van een schokdemper gaat veel vlugger dan een frotteur, die eerst ok de correcte kg moet aangetrokken worden.

Geplaatst: za 23 apr, 2016 16:38
door citrobe
David schreef:Sommige draagarmen van (oudere) 2cv's waar af fabriek al schokbrekers onder gemonteerd zaten, hebben nog wel de bevestigingspunten voor frotteurs en batteurs.
Ombouwen is dan prima mogelijk.
Om frotteurs te plaatsen heb je wel de geschikte vooras nodig. En die zijn allemaal van voor 1975, dus andere stuurreductie. Dat betekent dan zwaarder sturen, of groter stuurwiel monteren.

Geplaatst: za 23 apr, 2016 18:31
door AZL57
Ja ik heb ook een mooi bakelieten stuur erin, dat ligt trouwens lekkerder in de hand dan een modern plastic exemplaar. Alleen oppassen bij snelle manouevres dan blijven je nagels wel eens in de voorruit ontwaseming hangen :lol:

Geplaatst: ma 25 apr, 2016 21:31
door DucKKnutsel
en is koud in de winter :)