Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 22 sep, 2016 21:05
door schermer
Laat er nu net een palmabak je opde markt staan (dezelfde staat op mp). Voor een leuk prijsje. Aan je eend hangen en klaar 30cm meer beenruimte.

Geplaatst: do 22 sep, 2016 21:20
door st@f
voor (minder dan) de prijs van die palmabak koop je bij decathlon een quechua 2 seconds tentje

Geplaatst: vr 23 sep, 2016 10:37
door shorttrack
Het idee is juist om niet in de tent te slapen ;)

Geplaatst: vr 23 sep, 2016 10:39
door shorttrack
Een palma bak is inderdaad een goed idee. enkel vinden we dat zelf minder mooi op een 2cv en zullen er dan ook naast de vakantie niet mee rond rijden. Dan zal hij helaas ook een beetje in de weg liggen door gebrek aan ruimte.

Geplaatst: vr 23 sep, 2016 17:18
door Bull Frog Bleu
Dan de stoelen eruit halen snachts. Of met een zeiltje de klep afdichten. En anders maar B&B huren. Zit je hoog en droog en hoef je niks om te bouwen of aan te schaffen :D

Geplaatst: vr 23 sep, 2016 17:54
door shorttrack
We gaan deze keer waarschijnlijk toch voor het slapen in een tentje. Vrienden van ons nemen er een mee. Maar ik wil in de toekomst toch zeker eens iets bedenken voor in de eend. Zoals op de foto's. Lijkt me erg praktisch en confortabel.

Geplaatst: di 7 mar, 2017 21:43
door hobbes
Wat doe je als je eend iets te klein is? ja juist dan knoop je er een palma bak achterop, klaar. Maar wat doe je als je dyane iets te klein is? er zijn heel schaars wel een soort van palma bakken te koop maar daar lostte ik eigenlijk mijn probleem niet mee op.

Ik heb tijdens het reizen een paar "grote"dingen een beetje in de weg liggen en ik mistte een tafel waar ik na aankomst een biertje op kon zetten...

De oplossing : een afneembare soort van bagagebox die ook als tafel kan dienen. Het kostte me wat denkwerk en een aantal uurtjes werk maar nu komt het resultaat toch in zicht.
Als basis heb ik een bijna nieuwe fietsdrager gebruikt. Die heb ik doormidden geslepen en weer aan elkaar gelast zodat het gewicht zo dicht mogelijk tegen de auto aan zit. De bak is 85cm breed en 40 cm diep en 35cm hoog geworden ( op de hoogste kant) de laagste kant is 18 cm. ik wil de achterklep van de dyane ook open kunnen doen als de bak erop zit.

Aan de lage kant heb ik 2 uitschuifbare pootjes gemaakt waarop ik het tafelblad kan leggen. Met een hangslotje sluit ik de boel af.
Omdat de bak grotendeels voor de achterverlichting zit heb ik de orginele verlichtingsbalk van de fietsdrager op de bak gemonteerd.

het is niet de bedoeling om er veel gewicht in te vervoeren, 2 vouwstoeltjes, een 2 pits gasstel (zonder fles) en het zeil van de luifel met een paar stokken.

zodra het klaar is zal ik eens een paar foto's maken

Geplaatst: wo 8 mar, 2017 12:39
door Thijs
Zoiets heb ik ook wel eens aan gedacht.
Er zijn ook grote aluminium kisten te koop.
Die zou je op een (gedeelte van een) fietsendrager kunnen monteren.
Het mooiste zou zijn als je een fietsendrager hebt die kan kantelen (en dus je bak).
Dan kun je de bak wat hoger houden.

Afbeelding

Zoiets....

Geplaatst: wo 8 mar, 2017 19:35
door AZL57
Slapen in de auto brengt veel vocht binnen. Je zult dus goed moeten (kunnen) ventileren. Ik heb in de Acadiane en in de Berlingo gelsapen beiden waren drijfnat van binnen s' morgens. Waren wel beiden niet geisoleerd. De aca is later van isolatie voorzien toen was het een stuk beter.

Geplaatst: do 9 mar, 2017 09:17
door deusjevo
Mee, eens.

Op Spa ook vaak in de Eend geslapen, soms steenkoud, soms mooi weer en soms hoosbuien de hele dag.
Op zich best te doen als je de bijrijdersstoel en achterbank eruit haalt en op die plaats een slaapplank fabriekt waarop je een slaapmat of luchtbed legt.

'S Ochtend is meestal grootste probleem, bevroren van binnen, druppels water aan je neus en het hele dak van binnen zeiknat.

Wel een belevenis!

Geplaatst: zo 12 mar, 2017 20:23
door hobbes
je moet ook een raampje iets open zetten... Thuis slaap ik ook altijd met een raam open.

Die alu bakken zijn me al te groot, het is ook allemaal gewicht en hoe verder voorbij de achteras hoe meer het hefboom effect op gaat treden.

bak is bijna klaar.