Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 17 okt, 2016 23:00
door David
Heb het probleem gemeld met het ijzervijlsel.Het hoopt zich idd op onderin. Maar bij resulteerde het ook in een vastzittende vlotternaald.
Geplaatst: wo 19 okt, 2016 16:04
door evea
Nog weer even een update: na terugzetten van de oude (originele) brandstofpomp vandaag nog weer een lange rit gemaakt (150km) en het overstromende vlotterkamer probleem heeft zich niet meer voorgedaan. 1e lesson learned: klaarblijkelijk zijn sommige van de replica/aftermarket benzinepompjes voor 2CV weliswaar passend maar leveren een te hoge opvoerdruk (slag van de pomp te lang?) waardoor de vlotternaald gaat lekken, de vlotterkamer te vol raakt en soms overstroomt. Better stick with original. 2e lesson learned: check een gereviseerde carburateur voor montage in de auto (bovendeksel openmaken) op evt ongerechtigheden zoals ijzervijlsel. Dank voor alle advies en tips

inderdaad - ijzervijlsel
Geplaatst: zo 6 nov, 2016 15:04
door evea
David, je had gelijk. Vanmiddag stroomde toch weer de vlotterkamer over

. En inderdaad, nadat ik de carburateur opengemaakt had en de vlotterkamers leeggezogen, lag er op de bodem van met name in de linker vlotterkamer een flinke lading ijzervijlsel.
Dus: tip voor eenieder die een gereviseerde carburateur gehaald heeft bij B....., het zijn mooie dingen maar maak 'm eerst open en indien nodig schoon voor montage.
Arnout-Jan
Geplaatst: zo 6 nov, 2016 16:16
door deusjevo
Ik vind dit wel een ernstige misser van Burton.
Ben absoluut fan van veel van hun producten maar ijzervijlsel in een gereviseerde carb...

Geplaatst: zo 6 nov, 2016 20:09
door André Post
Ik kan me niet voorstellen dat er veel ijzervijlsel vanuit de ruimte tussen de benzine aansluiting en de vlotternaald kan komen als het al een keer is schoongemaakt.
Geplaatst: zo 6 nov, 2016 23:15
door David
Probleem is als volgt ontstaan: destijds heeft Burton een partij gebruikte carburateurs overgenomen van de 2CV Club NL.
Deze carburateurs waren door een goedbedoelend iemand ooit gestraald, echt, geen geintje.
De straalresten bleken er gruwelijk moeilijk uit te krijgen te zijn, ook na diverse malen intensief reinigen, ook ultrasoon, Burton heeft er echt alles aan gedaan.
Heb er zelf ook door stilgestaan, benzine zeek overal uit.
Na schoonmaken werkt hij nu al weer bijna drie jaar perfect!
Geplaatst: ma 7 nov, 2016 01:41
door evea
David schreef:Probleem is als volgt ontstaan: destijds heeft Burton een partij gebruikte carburateurs overgenomen van de 2CV Club NL.
Deze carburateurs waren door een goedbedoelend iemand ooit gestraald, echt, geen geintje.
De straalresten bleken er gruwelijk moeilijk uit te krijgen te zijn, ook na diverse malen intensief reinigen, ook ultrasoon, Burton heeft er echt alles aan gedaan.
Heb er zelf ook door stilgestaan, benzine zeek overal uit.
Na schoonmaken werkt hij nu al weer bijna drie jaar perfect!
David, hoe heb jij 'm schoongemaakt? Alleen de vlotterkamers of ook het bovendeksel dwz vlotternaald eruit, filterschroef los om de ruimte tussen vlotternaald en benzineaansluiting op de een of andere manier schoon te maken (spoelen?), etc etc.
Moeten ook alle sproeiers eruit?
Ik heb gisteren gestrand langs de weg alleen de vlotterkamers zelf leeggeheveld en daarna goed schoongeveegd ook in alle hoekjes. De rest niet, had ik geen tijd en ook geen spullen voor.
Ik vraag me nu af of ik het beste de hele carburateur er weer af kan halen en daarna nogmaals uit elkaar?
Geplaatst: ma 7 nov, 2016 12:28
door David
Hoi,
Met name het eerste, ik hem er niet helemaal afgehaald. Gewoon alles paar keer goed schoongemaakt. Paar keer herhalen, dan is hij echt wel schoon.
Succes!
Geplaatst: ma 7 nov, 2016 13:32
door André Post
Vooral het deksel en brandstof toegang lijkt mij.
Dat is wat door de benzine word meegenomen.
Geplaatst: di 8 nov, 2016 08:39
door David
evea schreef:David schreef:Probleem is als volgt ontstaan: destijds heeft Burton een partij gebruikte carburateurs overgenomen van de 2CV Club NL.
Deze carburateurs waren door een goedbedoelend iemand ooit gestraald, echt, geen geintje.
De straalresten bleken er gruwelijk moeilijk uit te krijgen te zijn, ook na diverse malen intensief reinigen, ook ultrasoon, Burton heeft er echt alles aan gedaan.
Heb er zelf ook door stilgestaan, benzine zeek overal uit.
Na schoonmaken werkt hij nu al weer bijna drie jaar perfect!
David, hoe heb jij 'm schoongemaakt? Alleen de vlotterkamers of ook het bovendeksel dwz vlotternaald eruit, filterschroef los om de ruimte tussen vlotternaald en benzineaansluiting op de een of andere manier schoon te maken (spoelen?), etc etc.
Moeten ook alle sproeiers eruit?
Ik heb gisteren gestrand langs de weg alleen de vlotterkamers zelf leeggeheveld en daarna goed schoongeveegd ook in alle hoekjes. De rest niet, had ik geen tijd en ook geen spullen voor.
Ik vraag me nu af of ik het beste de hele carburateur er weer af kan halen en daarna nogmaals uit elkaar?
Het goede nieuws is dat hij nu alweer jaren draait, probleemloos!!
Dus even hier doorheen, that's all.