Motor stottert en valt uit. Daarna niet meer starten

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » wo 23 aug, 2017 10:16

dyane_maniac schreef:dat is precies waarom ik vermoed dat de stationair sproeier toch verstopt is. bij stationair wordt alleen de stationair sproeier gebruikt. of je zou de co schroef heel erg verdraaid moeten hebben maar dan merk je dat meestal ook aan ander rij gedrag bij gas.
Ik heb niet aan de stelschroeven gezeten. Daar wilde ik juist vanaf blijven. Wat ik wel opmerkte is dat er in de stationairsproeier 3 gaatjes zitten aan de zijkant. Voordat ik hem eruit draaide kon ik geen van deze gaatjes zien. Er zit namelijk een klein gaatje in de carburateur waardoor je de schroef kun zien zitten. Maar bij het terug draaien zie ik plots wel een gaatje.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » do 24 aug, 2017 12:17

dyane_maniac schreef:dat is precies waarom ik vermoed dat de stationair sproeier toch verstopt is. bij stationair wordt alleen de stationair sproeier gebruikt. of je zou de co schroef heel erg verdraaid moeten hebben maar dan merk je dat meestal ook aan ander rij gedrag bij gas.
Heb de sproeier en nog eens uitgehaald en in een badje van whitespirit laten rond dansen. Daarna er weer terug in gedraaid. Motor loopt weer mooi stationair maar stottert nog altijd.

Vandaag komen er nieuwe onderdelen binnen waaronder een nieuwe benzine slang nieuwe dyna bobine en bobine kabels. En er zaten ook twee nieuwe bougies in het pakket. Maar die van mij zijn net nieuw.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » do 24 aug, 2017 14:31

Ik heb ondertussen iets nieuws ontdekt. Wanneer ik flink gas geef komen er knallende geluiden onder de motorkap vandaan. Ik dacht eerst dat het ging om de uitlaat die ergens tegenaan tikte. Heb dat bij mijn vorige auto ook gehad namelijk.

Maar nadat mijn vriendin eens gas heeft gegeven en bij de motor stond kon ik duidelijk horen dat het uit de linker cilinder kwam(vanuit de auto gezien. Er komt op dat moment ook olie uit de uitlaat geknald. Ik hoorde al heel lang een tikkend geluid komen uit die kan van de motor. Maar aan iedereen waaraan ik gevraagd heb wat dat was zeiden ze dat het geen kwaad kon. Heb mijn motor nog iet zo lang geleden laten afstellen bij een garage.
2cv special 1986

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » do 24 aug, 2017 22:21

Wat is nog niet zo lang geleden , dat afstellen , ik zou de kleppen stellen de olie komt denk ik via je kleppen uit je uitlaat

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » vr 25 aug, 2017 09:37

blanc/rouge2cv schreef:Wat is nog niet zo lang geleden , dat afstellen , ik zou de kleppen stellen de olie komt denk ik via je kleppen uit je uitlaat
Ongeveer 2 maanden geleden. Maar ik kan dit weekend een voelermaat lenen van een vriend van mij. Dan ga ik alles nog eens afstellen.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 27 aug, 2017 20:44

Olie in de uitlaat door slecht gestelde kleppen? :shock:
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 28 aug, 2017 00:11

Je hebt gelijk Andre ik bedoelde langs de kleprubbers

Plaats reactie