Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 27 jan, 2005 11:45
door Spookeend
wat ook wel es wil helpen, is de contacten van de kabels op de accu flink schoonmaken. En, vergeet vooral de min-aansluiting op de versnellingsbak niet. Daar wordt het nog wel es een beetje vettig, dan geleid het allemaal niet zo best meer. Met contact sloten, ik zou het niet weten, nooit een open gehad.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: do 27 jan, 2005 15:25
door Punky
Allemaal gebeurt en zelfs de contactrol vervangen. :wink:

maar lijkt bij mij nu over te zijn.

Ik heb pa mijn startmotor gedemonteerd en de koolborstels gecheckt en schoongemaakt. Hier kan het ook nog aan gelegen hebben namelijk. Zat wat corrosie in het binnenwerk. (Waar niet bij een eend :wink: )

Geplaatst: vr 8 apr, 2005 02:21
door Monk (als gast)
Massa is al gecontroleerd

Geplaatst: vr 8 apr, 2005 12:22
door pluisje
Punky schreef:Allemaal gebeurt en zelfs de contactrol vervangen. :wink:

maar lijkt bij mij nu over te zijn.

Ik heb pa mijn startmotor gedemonteerd en de koolborstels gecheckt en schoongemaakt. Hier kan het ook nog aan gelegen hebben namelijk. Zat wat corrosie in het binnenwerk. (Waar niet bij een eend :wink: )
koolborstels schoonmaken scheelt een hoop,
de stroom die gebruikt wordt bij het starten gaat van accu naar startrelais naar startmotor...
in de startmotor loopt er een hoog amphere door de koolborstels en deze branden
dan snel in...
het start relais wil ook nog wel eens voor ellende zorgen, maar bij 9 van de 10 keer
is het toch de accu.

een accu levert al snel de helft minder cappaciteit als i 10 graden kouder is..
een accu van -10 graden levert dus 4 keer minder als 1 van 10 graden.

daarnaast zijn er een hoop dingen die tijdens het uit staan toch stroom trekken
en tijdens het koude weer adviseer ik altijd om de - pol van een auto die lang stil
staat los te trekken..

zelfs in mijn BMW van 2002 heb ik een 'massapik' gemonteerd, dat tijdens de vakantie
in Oostenrijk, de accu toch vol blijft tijdens de week diep onder de sneeuw.

let op, het startrelais zit niet bij het stuur
en de schakeling bij het stuur (contactslot) zou geen invloed moeten hebben op de
startprestaties..
de stroom die door het stuur gaat, (heeeeel weinig) zet alleen het relais uit en aan
en of dit nu hard aan of zacht aan is.. dat maakt niets uit...

uit eindelijk heeft de olie er ook mee te maken, die wordt dikker en zorgt ervoor dat
de startmotor minder makkelijk ronddraait, maar zoals ik al zei; meestal is het de accu

Geplaatst: vr 8 apr, 2005 18:07
door Punky
Zoals ik al zei, is het probleem bij nu verleden tijd. Massa en alle andere verbindingen heb ik destijds ook opgeschuurd. :wink:

Met name het inwendige van de startmotor was wat verroest, maar met schuren weer opgelost. :lol: