Pas goed starten als ik sleutel terug draai..
Pas goed starten als ik sleutel terug draai..
Hallo allemaal,
Als ik mijn eendje lekker doorstart gaat de motor pas draaien zodra ik mijn sleutel weer terug draai. Het lijkt dus alsof hij pas een goede vonk geeft als ik de sleutel een stukje terug doe.
Wie kent dit probleem en hoe kan ik het verhelpen?
MONK
Als ik mijn eendje lekker doorstart gaat de motor pas draaien zodra ik mijn sleutel weer terug draai. Het lijkt dus alsof hij pas een goede vonk geeft als ik de sleutel een stukje terug doe.
Wie kent dit probleem en hoe kan ik het verhelpen?
MONK
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
dan is er blijkbaar net te weinig power om je eend te starten. Als je je sleutel terug draait stopt je startmotor en is er dus heel even wel genoeg power.
Maar net als hij dan wil aanslaan draai jij je sleutel helemaal terug.
Dit kan van alles zijn, slechte accu, slechte ontsteking....
Ik denk dat het wel goed gaat als je start met een extra accu (bv via startkabels op een andere auto).
Marcel
Maar net als hij dan wil aanslaan draai jij je sleutel helemaal terug.
Dit kan van alles zijn, slechte accu, slechte ontsteking....
Ik denk dat het wel goed gaat als je start met een extra accu (bv via startkabels op een andere auto).
Marcel
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde probleem (gehad).
Accu is bij mij vervangen, maar nog ongeveer dezelfde problemen. Hang ik mij Duitse gezinswagen eraan mbv startkabels, dan begint ie meteen te ronken.
Als ie eenmaal gelopen heeft, dan start ie als de beste.
Kan het in mijn geval de contactrol zijn? Hoe kan ik deze testen cq schoonmaken.
Het zou ook de carb. kunnen zijn is me vertelt. Daar heb ik al een reinigsspulletje doorheen laten lopen, maar ik denk dat ik hem toch moet demonteren. Weinig tot geen resultaat gehad.
Het probleem is trouwens begonnen bij mij sinds dat het vriest, verder heeft mijn eend een 123.
Accu is bij mij vervangen, maar nog ongeveer dezelfde problemen. Hang ik mij Duitse gezinswagen eraan mbv startkabels, dan begint ie meteen te ronken.
Als ie eenmaal gelopen heeft, dan start ie als de beste.
Kan het in mijn geval de contactrol zijn? Hoe kan ik deze testen cq schoonmaken.
Het zou ook de carb. kunnen zijn is me vertelt. Daar heb ik al een reinigsspulletje doorheen laten lopen, maar ik denk dat ik hem toch moet demonteren. Weinig tot geen resultaat gehad.
Het probleem is trouwens begonnen bij mij sinds dat het vriest, verder heeft mijn eend een 123.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Dat lijkt mij niet. Met die andere bak erbij wordt de carburateur niet ineens beter of zo.Punky schreef:Ik heb hetzelfde probleem (gehad).
Accu is bij mij vervangen, maar nog ongeveer dezelfde problemen. Hang ik mij Duitse gezinswagen eraan mbv startkabels, dan begint ie meteen te ronken.
Als ie eenmaal gelopen heeft, dan start ie als de beste.
Kan het in mijn geval de contactrol zijn? Hoe kan ik deze testen cq schoonmaken.
Het zou ook de carb. kunnen zijn is me vertelt.
Draait je startmotor ook wat zwakker rond? Zou kunnen zijn dat die wat ouder wordt. Bougiekabels goed? Accupolen goed vast?
La vie est belle.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
accupolen zitten goed vast.
Startmotor klinkt goed wanneer hij ronddraait.
Accu en bougiekabels zijn nog geen maand geleden vervangen en sindsdien is de accu nogmaals 24uur opgeladen.
Wanneer de eend eenmal gedraaid heeft is het startprobleem ook over en kun je hem zonder problemen starten. Je moet dan wel ietsjes gas bijgeven, tenminste dat doe ik altijd met de choke dicht.
Eigenlijk lijkt choken bij mij altijd uit den boze. Helemaal open, half open, warm of koud, zonder lijkt die het beste te starten. Wanneer hij dan koud start moet je wel langzaam de choke uitrekken, omdat hij naders meteen afslaat als je geen gas geeft.
Startmotor klinkt goed wanneer hij ronddraait.
Accu en bougiekabels zijn nog geen maand geleden vervangen en sindsdien is de accu nogmaals 24uur opgeladen.
Wanneer de eend eenmal gedraaid heeft is het startprobleem ook over en kun je hem zonder problemen starten. Je moet dan wel ietsjes gas bijgeven, tenminste dat doe ik altijd met de choke dicht.
Eigenlijk lijkt choken bij mij altijd uit den boze. Helemaal open, half open, warm of koud, zonder lijkt die het beste te starten. Wanneer hij dan koud start moet je wel langzaam de choke uitrekken, omdat hij naders meteen afslaat als je geen gas geeft.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Re: Pas goed starten als ik sleutel terug draai..
Dat zal je contactslot zijn, heb ik ook gehad. Vervang het deel waar de draadjes in steken. Bij mij hielp dat.MONK schreef:Hallo allemaal,
Als ik mijn eendje lekker doorstart gaat de motor pas draaien zodra ik mijn sleutel weer terug draai. Het lijkt dus alsof hij pas een goede vonk geeft als ik de sleutel een stukje terug doe.
Wie kent dit probleem en hoe kan ik het verhelpen?
MONK
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Onder bij je contactslot zit zo'n palstic ding. Dat is de zogenaamde rol. Deze zit vast met een veertje. Deze is in de vorm van een rond ijzertje dat om je huis en je contactrol heen zit. Deze veer kun je loswrikken met een kleine schroevendraaier en dan kun je de rol er vanaf trekken.
Sluit hem wel goed aan, zonder de sleutel in het contact te hebben anders kan de boel doorbranden. Spreek uit ervaring is me vandaag gebeurt. Aangezien dat ding bij mij vaker gerookt heeft is vervangen nog niet zo'n slechte optie.
Sluit hem wel goed aan, zonder de sleutel in het contact te hebben anders kan de boel doorbranden. Spreek uit ervaring is me vandaag gebeurt. Aangezien dat ding bij mij vaker gerookt heeft is vervangen nog niet zo'n slechte optie.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 17:10
- Locatie: Hoofddorp
Hoi Monk,
De problemen die jij beschrijft herken ik helemaal.
- Slecht starten.
- Beginnend "lopen" van de motor als je het contact terug draait.
Ook ik heb de oplossing nog niet gevonden. Het contactslot is bij mij wonderschoon en lijkt niet het probleem. Ik ga het volgende proberen:
Nieuwe bougiekabels halen
123 onsteking stellen
Nieuwe Bobine (is overigens maar één jaar oud)
Uiteindelijk een nieuwe accu?!
De problemen die jij beschrijft herken ik helemaal.
- Slecht starten.
- Beginnend "lopen" van de motor als je het contact terug draait.
Ook ik heb de oplossing nog niet gevonden. Het contactslot is bij mij wonderschoon en lijkt niet het probleem. Ik ga het volgende proberen:
Nieuwe bougiekabels halen
123 onsteking stellen
Nieuwe Bobine (is overigens maar één jaar oud)
Uiteindelijk een nieuwe accu?!