Geplaatst: vr 6 apr, 2018 11:54
Ik ben afgelopen zomer naar Hongarije gereden met mijn acadiane. De brandstof was onze grootste kostenpost, gemiddeld reden we 1:10, de wagen was dan wel zwaar beladen en ook het imperiaal lag vol windvangers. Veel meer dan 500km op een dag vond ik niet comfortabel meer, gezien we elke dag reden, een dag of 10 achter elkaar.
Wat betreft reserveonderdelen, ik was heel blij met de grote doos reservespul die ik mee had gekregen van de eendengarage. Met name de contactpuntenontsteking (inmiddels zit er een elektronische op) heeft voor wat oponthoud gezorgd. Zelf neem ik op langere reizen ook graag twee reservewielen mee, gewoon, om maar wat achter de hand te hebben. Maar een aca heeft dan ook wel wat meer bagagemogelijkheden dan een 2cv.
Ook zou ik tot Frankrijk zeker de snelwegen pakken, stukken vlotter en zoveel fraais is er in België nou ook weer niet te zien. Google maps werkt met snelwegen vermijden overigens perfect als navigatie, zeker nu je internetbundel in de hele eu geldig is.
Al met al kan het best een kostbare onderneming worden, maar dat vond ik de hele ervaring zeker waard!
Wat betreft reserveonderdelen, ik was heel blij met de grote doos reservespul die ik mee had gekregen van de eendengarage. Met name de contactpuntenontsteking (inmiddels zit er een elektronische op) heeft voor wat oponthoud gezorgd. Zelf neem ik op langere reizen ook graag twee reservewielen mee, gewoon, om maar wat achter de hand te hebben. Maar een aca heeft dan ook wel wat meer bagagemogelijkheden dan een 2cv.
Ook zou ik tot Frankrijk zeker de snelwegen pakken, stukken vlotter en zoveel fraais is er in België nou ook weer niet te zien. Google maps werkt met snelwegen vermijden overigens perfect als navigatie, zeker nu je internetbundel in de hele eu geldig is.
Al met al kan het best een kostbare onderneming worden, maar dat vond ik de hele ervaring zeker waard!