Lelijke Eend schreef:Kan iemand dat Frans voor mij vertalen ? Het had namelijk net zo goed Chinees kunnen zijn (komt omdat m'n Frans zo slecht is).
Vertaling met mijn beperkt schoolfrans:
Gisterenavond heb ik Georges Marques aan de lijn gehad, rechtstreeks uit Lac Rose.
BipBip, zijn chauffeur en co-chauffeur zijn goed aangekomen in Dakar
BiBip heeft een motor verloren tijdens het avontuur maar is er toch in geslaagd.
Om te beginnen, de 2cv heeft problemen gehad met de koppeling vanaf de derde etape in Marroko. Hij heeft meer dan 300km in 2e of 3e moeten rijden. Desalnietemin is hij op tijd binnengekomen om de volgende dag te kunnen starten.
De fameuze volgende dag... 1e dag in Mauretanie en in de duinen. Daar is is het misgelopen. Een cilinderkop van de achterste moter heeft het begeven. Onmogelijk te repareren. Hij is er in geslaagd de etape verder te zetten met 1 moteur en... bijgevolg 40pk.
Duinen, duinen en nog eens duinen, 10 meter rijden, zandplaten uithalen, 10 meter rijden, vast, opnieuw zandplaten uithalen...
Resultaat: 23 uur om deze etape te rijden(denk eraan dat dit de fameuze etape is waar vele concurrenten zijn achtergelaten in de woestijn). Door deze 23 uur is de 2cv buiten tijd aangekomen en buiten wedstrijd verklaart.
Goerge heeft hierdoor besloten om de lus naar Atar af te snijden om vervolgens het bivak, en de camion met onderdelen, weer te vervoegen.
De motor was hopeloos verloren. En toch heeft BiBip Dakar gehaald, enkel met een moteur voorin
Zondag 16 januari, aankomst Dakar, buiten koers maar toch aanwezig.
De piloten zijn uitgeput maar besluiten toch on weer deel te nemen: over 2 jaar, dit geeft hun de tijd om een "super 2cv" klaar te maken en de kansen terug aan hun kant te hebben.
Ze bedanken iedereen die hun gesteund heeft in dit avontuur.