Motor loopt waardeloos……..
Re: Motor loopt waardeloos……..
Was handiger geweest als je meteen het type carburateur had genoemd.
De 34 pics heeft enkele gaatjes in de venturi wand voor het stationair lopen. Ik meen dat onderste vrij moet zijn als de carburateur op zijn laagste punt staat.
Kijk ook eens hier, is wel in frans maar zeer goed beschreven.
http://forum.2cv-legende.com/viewtopic.php?t=8267
De 34 pics heeft enkele gaatjes in de venturi wand voor het stationair lopen. Ik meen dat onderste vrij moet zijn als de carburateur op zijn laagste punt staat.
Kijk ook eens hier, is wel in frans maar zeer goed beschreven.
http://forum.2cv-legende.com/viewtopic.php?t=8267
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Ik heb alle bovenstaande adviezen nagekeken. En mijn dank daarvoor! Wat de zuigers betreft, ik heb hem door een bedrijf met ervaring laten reviseren en mag er van uit gaan dat dat goed gedaan is. Maar je weet nooit natuurlijk. Ik houd het in mijn achterhoofd maar je kan je voorstellen dat ik eerst met de carburateur verder wil. Heb niet zo veel zin in om alles weer los te halen………
Maar waar vind je een gereviseerde 34 pics??
Vr gr Jaep.
Maar waar vind je een gereviseerde 34 pics??
Vr gr Jaep.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Azl57 ik zie je reactie nu pas. Stond op pagina 2 ……. Ik ga ook dit weer tackelen. Bedankt!
Gr Jaep
Gr Jaep
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: Motor loopt waardeloos……..
Ik zou Burton eens bellen, die kunnen je volgens mij gewoon een gereviseerde carburateur leveren.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Re: Motor loopt waardeloos……..
Hallo Joep, ik heb ook een AK350 en die had precies dezelfde problemen zoals jij beschrijft.
Bij mij was het probleem dat er een gaatje in het spruitstuk zat en wel in het rechthoekige "blokje¨aan de bovenkant, maar
dan aan de binnenkant. Aan de buitenkant zag je niets van de beschadiging.
Bij mij was de AK 4 weken bij een eendengarage maar die konden niets vinden,daarna is die naar een andere
eendengarage gegaan en daar vonden ze na lang zoeken het probleem.
Na reparatie van het gaatje was alles weer in orde.
Bij mij was het probleem dat er een gaatje in het spruitstuk zat en wel in het rechthoekige "blokje¨aan de bovenkant, maar
dan aan de binnenkant. Aan de buitenkant zag je niets van de beschadiging.
Bij mij was de AK 4 weken bij een eendengarage maar die konden niets vinden,daarna is die naar een andere
eendengarage gegaan en daar vonden ze na lang zoeken het probleem.
Na reparatie van het gaatje was alles weer in orde.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Azl57 ik heb idd de carburateur nagekeken wat dat gaatje betreft. Door geblazen met druk. Was goed. Wel een zeer verhelderend artikel trouwens, bedankt.
Ik heb ook B gebeld maar die kunnen op dit moment geen carburateur 34 pics leveren. Wordt niet eerder dan eind zomer.
En wat het spruitstuk betreft ook hier heb ik niets kunnen ontdekken wat ook maar twijfelachtig was.
Ik weet nu wel waar ik gasklepbusjes kan kopen maar het mooiste is natuurlijk om er meteen een nieuwe gasklepas in te zetten. Ik weet ook nog niet of ik het zelf kan/ga doen, komt nogal precies.
Ik ga verder onderzoeken.
Gr Jaep.
Ik heb ook B gebeld maar die kunnen op dit moment geen carburateur 34 pics leveren. Wordt niet eerder dan eind zomer.
En wat het spruitstuk betreft ook hier heb ik niets kunnen ontdekken wat ook maar twijfelachtig was.
Ik weet nu wel waar ik gasklepbusjes kan kopen maar het mooiste is natuurlijk om er meteen een nieuwe gasklepas in te zetten. Ik weet ook nog niet of ik het zelf kan/ga doen, komt nogal precies.
Ik ga verder onderzoeken.
Gr Jaep.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2086
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Motor loopt waardeloos……..
Zijn die busjes bij die carburateur ook 8mm inwendig? Heb bij mijn 2 traps carburateurs messing lagerbusjes er in gelijmd. Gat eerst opgeboord naar 11mm niet helemaal door dan gaat het langs de gasklep lekken. Dan busjes van 1cm lang en 10mm buitendiameter en 8mm binnen diameter er in gelijmd met jb weld. Door het iets groter boeren en dan inlijmen kan je ze goed uitrichten.
De assen zag ik niets aan die waren nog mooi rond.
Moet wel zeggen dat ik dit niet had gedaan als ik niet een aantal reserve carburateurs had liggen. Maar het is inmiddels al 3x gelukt. En ze rijden alle drie nog.
De assen zag ik niets aan die waren nog mooi rond.
Moet wel zeggen dat ik dit niet had gedaan als ik niet een aantal reserve carburateurs had liggen. Maar het is inmiddels al 3x gelukt. En ze rijden alle drie nog.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Hallo Joep, je schrijft dat er niets twijfelachtig is aan het spruitstuk,wel aan mijn spruitstuk was ook niets te zien
Nogmaals mijn AK350 heeft 4 weken bij een zeer bekende eendengarage gestaan en ze schaamden zich dat ze het probleem niet voor mij konden oplossen, toen naar een andere eendengarage gegaan en daar hadden ze na een week
de oorzaak gevonden, toch het spruitstuk, een gaatje aan de binnenkant!
Dat wil uiteraard niet zeggen dat het ook bij jou het geval is, maar toch iets om na te denken als al het andere niet lukt,
Nogmaals mijn AK350 heeft 4 weken bij een zeer bekende eendengarage gestaan en ze schaamden zich dat ze het probleem niet voor mij konden oplossen, toen naar een andere eendengarage gegaan en daar hadden ze na een week
de oorzaak gevonden, toch het spruitstuk, een gaatje aan de binnenkant!
Dat wil uiteraard niet zeggen dat het ook bij jou het geval is, maar toch iets om na te denken als al het andere niet lukt,
-
- Heavy user
- Berichten: 3069
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Motor loopt waardeloos……..
Het was niet het fabrieksmatige gaatje dat er gewoon in hoort?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Motor loopt waardeloos……..
Een gaatje geroest tussen inlaat en uitlaathotspot kan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Klopt en zolangs dat gaatje er zit zal die niet meer stationair lopen.
Nadat dat gat was gedicht waren de problemen over.
Nadat dat gat was gedicht waren de problemen over.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Ivm vakantie wat late reactie. Ik heb de carburateur maar weer eens open gemaakt en kwam tot de ontdekking dat het acceleratiepompinlaatkogelventiel (volgens Olijslager heet dat impampie zo……..) niet goed functioneert. Het kogeltje gaat wel iets omhoog en naar beneden maar het schuifje stagneert. Vermoedelijk verontreinigt of het veertje stuk. Dus af en toe wel benzine en af en toe niet. Ok. Dan maar een nieuwe er in. Maar dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Waar zijn ze te koop? Kan werkelijk nergens iets vinden. Iemand enig idee?.
Spruitstuk ook nog eens nagekeken maar niets te vinden. Als nieuw van binnen. Ik heb hem chemisch laten ontroesten.
Zoektocht gaat door.
Gr Jaep.
Spruitstuk ook nog eens nagekeken maar niets te vinden. Als nieuw van binnen. Ik heb hem chemisch laten ontroesten.
Zoektocht gaat door.
Gr Jaep.
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Motor loopt waardeloos……..
Hallo Joep, woon vlak bij je in de buurt, je mag de carburateur hier wel ultrasoon reinigen, heeft misschien wel effect.
Citroen 2CV6 bwjr 1989